„Suzuki Jimny“ pirkėjai dabar turi laukti metus - yra kelios įdomios versijos, kodėl taip nutiko  ()

Jei nuspręstumėte įsigyti naujutėlaitį gražuolį „Ferrari 812 Superfast“, turėtumėte susitaikyti su mintimi, kad teks laukti daugiau nei vienerius metus. Tačiau juk tai - normalu. Superautomobilių gamyba nėra labai intensyvi, jie reikalauja daug laiko, o paklausos ir gamybos apimčių santykis yra neproporcingas. Tačiau kas tikėjosi, kad taip nutiks su „Suzuki Jimny“? Tiesa, egzistuoja teorija, kad tokia padėtis buvo sukelta tyčia.

„Suzuki Jimny“ - tai kompaktiškas japoniškas visureigis. Ir sakydami „visureigis“ neturime omenyje „šiek tiek pakeltas hečbekas skirtas miestui“. „Suzuki Jimny“ yra tikras visureigis, kuris dabar dar ir vilioja patraukliu dizainu. „Suzuki Jimny“ iš esmės rinkoje neturi konkurentų, tačiau jo populiarumą riboja praktiškumo trūkumas, ne pačios geriausios važiavimo savybės ant kelio, neįprastai didelės degalų sąnaudos. Kita vertus, „Suzuki Jimny“ paklausa yra tokia didelė, kad visureigio gali tekti laukti ir visus metus. Kodėl?

Na, visų pirma, todėl, kad „Suzuki“ nesiruošė staiga užgriuvusiam populiarumui. Šio gamintojo pajėgumai nėra tokie dideli kaip „Toyota“ ar „Honda“. Ilgas, net metus nusitęsęs laukiančiųjų sąrašas susidarė Jungtinėje Karalystėje, kuriai „Suzuki“ per metus numatė tik 1200 „Jimny“ visureigių - nebuvo manoma, kad jų kas nors pirks daugiau. Gamybos linija, skirta dešiniavairių automobilių surinkimui, dirba visu pajėgumu pirmiausia patenkinti vietinės Japonijos rinkos poreikius - šioje šalyje „Jimny“ be plačios arkų apdailos atitinka kei klasės reikalavimus, todėl jo savininkai sumoka mažesnius mokesčius ir gauna kitų nuolaidų mieste.

Taigi, viską galėtume nurašyti neplanuotam populiarumui tiek vietos, tiek tarptautinėse rinkose. Tačiau ne viskas taip paprasta. Automobilių pramone ir jos užkulisiais besidomintys žmonės pastebėjo, kad „Suzuki Jimny“ gamyba ir eksportas yra ribojami tyčia - „Suzuki“ nenori parduoti daug mažųjų visureigių.

Reikalas tame, kad „Suzuki Jimny“ nėra labai švarus automobilis. Jo CO2 emisijos siekia 154-170 g/km - gerokai daugiau nei kitų mažųjų „Suzuki“ modelių. Taigi, kuo daugiau „Jimny“ bus parduota, tuo didesnės bus vidutinės naujų „Suzuki“ automobilių emisijos. Niekas nenori pagarsėti kaip labai nešvari markė, tačiau reikalas ne tik reputacijoje - „Suzuki“ gali bijoti baudų, kurios grėstų viršijus Europos Sąjungos nustatytus tikslus.

„Suzuki“ svarstė „Jimny“ aprūpinti labai taupiu 1 litro varikliu, tačiau jis nederėjo prie visureigio charakterio ir paskirties. Tuo tarpu hibridinė sistema buvo tiesiog per brangi. „Suzuki“ žada, kad „Jimny“ gamybos apimtys augs, tačiau kažin, kaip tai įvyks - gali būti, kad visureigius ims gaminti kita gamykla Indijoje. ES yra nustačiusi, kad 2020-2021 metais automobilių gamintojų gamos taršos vidurkis turėtų nukristi iki 95 g/km. Tai didieji gamintojai pasieks naudodami elektromobilius, hibridines pavaras ir kitas technologijas, kurios „Jimny“ aplenkia. Ir vis tiek galima pasidžiaugti, kad paprastų automobilių mėgėjų vis dar yra daug - lėtas ir lygių kelių nemėgstantis „Jimny“ yra toks populiarus, kaip ir buvo spėjama vos pamačius jo dizainą.

Aut. teisės: Technologijos.lt

(12)
(2)
(10)

Komentarai ()