Dyzeliniai automobiliai iškeliauja į istorijos knygas - kodėl ir kokių priemonių prieš jų gali būti imtasi Lietuvoje?

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Zdarovas 2019-01-01 12:12
o kiek sieros benzinas ismeta daugiau negu dyzelis, tai niekur neraso...
apvalus 2019-01-01 12:44
Lietuvoje problema ne su paciu dyzeliu, o su tuo, kaip lietuviai tuos dyzelinius automobilius eksploatuoja.
Siguas 2019-01-01 13:36
Vazineti dyzeliu tai tas pats kas kurenti krosni atrabotke, padangom, ar klijuotos medienos atliekom. Sakysit silta gera namuose ir pigu? Na taip jei nuodytumete tik save, o ne kaimynus...
punktyras 2019-01-01 14:18
Gal dėl to, kad neišmeta?
Vytax 2019-01-01 15:38
Įsiskaitykit tekstą. Politikai žiauriai juodai susimovė. Iš pradžių įvedė mokesčius automobiliams pagal variklio darbinį tūrį. To pasekoje automobilių gamintojai uždėjo turbinas ir sumažino variklių kubatūrą. Nes niekas natūraliai nenori mokesčių mokėti. To kaina ta, kad uždėjus turbinas padidėjo dujų suspaudimo laipsnis ir varikliai pradėjo išmetinėti azoto oksidus, ko anksčiau nedarė. Bet ar politikai pripažino savo klaidas? Ne. Mokesčių neatšaukė, bet prisigalvojo beviltiškų reikalavimų kaip Euro 2/3/4/5/6 ir t.t.. Prie variklių privalėjo atsirasti katalizatoriai iš retųjų metalų, adBlue ir kitokios santykinai brangios sistemos. Bet ar politikai liko patenkinti? Ne. Jie ir toliau kuria naujus draudimus, bet nepripažįsta savo anksčiau pridarytų klaidų. Bet ar esama situacija veda link automobilių elektrofikacijos? Ne, visiškai priešingai. Ji veda prie visuotinio nepasitenkinimo ir padangų deginimo gatvėse. Kas jau ir taip vyksta Prancūzijoje.
immortallt 2019-01-01 16:21
Susimovė, kad ne tiesiogiai apmokestino taršą. Prancūzijoje nuolat vyksta protestai. Nieko naujo. Ir didelė dalis riaušininkų turbūt net nežino dėl ko protestas. Nieko naujo.
kestutisz 2019-01-01 16:49
"Automobilių mokesčiai Lietuvoje yra svarstomi periodiškai, tačiau veiksmais kalbos taip niekada ir nevirsta" - tai jau, mokesčius už automobilį moku visada kiek tik prisimenu - pradedant pvm'u perkant auto/detales/paslaugas, registracijom, beviltiškai nereikalingom TA ir bagiant kasdieniu akcizu kuris sudaro PUSĘ kuro kainos.
immortallt 2019-01-01 17:36
Vargšas, jei taip supranti automobilio mokesčius, nes liūdnos žinios. Europoje mažiausiai esame apmokestinę automobilius ir tai sukelia krūvą problemų. Pradedant kamščiais. Ir ne, daugiau kelių tiesiant problema nepagerės, baigiant užgrūstais kiemais, ligomis, didelėmis išlaidomis transportui. Didele tarša miestuose.
kestutisz 2019-01-01 18:07
Suprasti nieko čia ir nereikia, tik susimokėti ir tada su "ekologija" ir kitomis "problemomis" pasidaro ok. Ir nesvarbu - ar daugiau ar mažiau ir lyginant su kuom - visa esmė yra tik pinigų surinkimas "didesniam gėriui", t.y. tūpam perskirstymui.
AAA000 2019-01-01 18:49
tie kamsciai yra tik tavo galvoje. buhalteriniai visi buhalteriai kazkodel galvoja, kad uzdejus daugiau mokesciu susitvarkys kazkokios problemos pagal mane greiciau tokius buhalterius sudegins ant stulpu, nes tiesiog buhalteriskai pigesnis variantas kamscius keliuose tesumazins tinkamos infrastrukturos statyba. siuo atveju reikia ne keliu pralaiduma didint, o nemokamo stovejimo vietu skaiciu. sakykim akivaizdus pvz - susiaurino gatve pagal europos reikalavimus - tik grieztai dviem juostom tarp bardiuru. tipo ten 'saugumas' s'standartai ir t.t.. ir atsidare kokia nors susikta picerija. nu ir sustoja "trumpam" picos nusipirkt. ir iskart visas srautas turi list i priespriesine juosta. automatiskai gatve pasidaro nepralaidi - nes tik viena juosta likus dviem srautams... nu ir stabdineja ten visi, burzgina auto ir tersia. taspac su tomis autobusam juostomis ir pan... senesnes gatves - be bordiuru ir saligatviu tiesiog pralaidesnes buvo - nes numesdavo visi savo auto kelkrasciuose. vos ne pievoje. bet neuzkisdavo pacio kelio. o dabar negali ant bordiuro juk vaziuot - baudele iskart... ant zalios vejos irgi - vel bauda. nes buhalteriai problemas atseit sprendzia tarsa miestuose dideja ne tik nuo automobiliu kiekio. ji dideja ir nuo automobilio bereikalingo burzginimo. kai jis galetu sau stovet nemokamoje automobiliu aiksteleje. ir nei terst, nei sudarinet kamsciu... ir sakyciau sitas tarsos tipas dideja katastrofiskai greiciau, nei vdv technologinis. nes neracionalios investicijos miestuose daromos. del apmokestinimo - vdv auto apmokestint "del ekologiskumo" senai yra irodyta, kad nesamone. apmokestint tegalima pati tarsu kura dar pries ji parduodant. ir net tai nebegelbeja, nes kure ten mokesciai jau 60-80% eiles. nebeefektyvu buna kai virsija 50%. telieka tik tinkama infrastruktura - pvz metro arba stovejimo aiksteles. auto tiesioginio turejimo apmokestinimas cia yra tiesiog auto draudimas turet. draudziama ji isigyt mazas pajamas turintiems. tiesiog apsunkinant dirbtinai salygas. ir taip ribojama mazas pajamas turintiems judejimo laisve. tokia sistema iskart kuria visuomenes diskriminacija - kastu sistemas ir galutiniam rezultate - vergove... va iki ko ritames kai buhalteriai vadovauja... tokie visokie kaip simonytes, maciuliai, semetos ir pan...
immortallt 2019-01-01 20:40
Kas tau geriau, mokesčiai už nesaikingą vartojimą ir taršą (nemanau kad čia šioje temoje reiktų apie tai diskutuoti), taršą, kuri dabar miestų centruose ar gyvenantiems arti pagrindinių magistralinių kelių Vilniaus mieste daro didesnę žalą, nei rūkymas, ar apmokestinimas darbo pajamų, kurias lengva paslėpti? Perskirstymo aparatui nesvarbu kaip surenki pinigus, bet su tam tikrais mokesčiais gali pasiekti naudos visuomenei, skatindamas taupiai naudoti išteklius ar efektyviai panaudoti turtą, taip sudarant sąlygas visuomenei sukurti dar daugiau turto ir VISIEMS kartu gyventi geriau. Ir vėlgi, ne šios temos apimtyje diskutuoti reiktų apie tai, kad įvedant automobilių mokesčius būtų galima mažinti darbo pajamų mokesčius ir pradedant ilgainiui mokėti bazines pensijas iš vyriausybės biudžeto, o ne iš SoDros (mažėtų SoDros įmokos). Ir šiaip tūpas perskistymas, tai ir mokytojų, gydytojų ir kitų asmenų algos, ir ligoninės, mokyklos, keliai bei visa kita. Irgi tūpa?
Sonnerie 2019-01-01 21:27
Oro tarsos mokestis - mokestis uz ora. Dar vienas budas paimti is taves pinigus ir tiek.
AAA000 2019-01-01 22:52
tik nereikia cia savo pasakeliu vel sekt. tu sedi savo susiktam mieste ir uostai smarve del geru algu. o nori, kad tavo smarves valyma apmoketu visa Lietuva. as nieko pries nesaikingo vartojimo apmokejima - bet tas turi but uzdeta ant kuro. daug vartoji - daug moki. turet viena automobili mieste , ar tris kaime - cia nera joks nesaikingas vartojimas, nusipelnantis uzdraudimo. o automobiliu turejimo mokestis pagerins tik miestieciu gyvenima apsunkindamas reciau apgyvendintos Lietuvos gyvenima. taik kad cia nevarinek, kad cia VISIEMS bus geriau. as nieko pries - jei ten ivaziavima apmokestins i zonas kur tarsa problemiskesne, bet esu kategoriskai pries visos Lietuvos apmokestinima NELYGIOM SALYGOM. i darba irgi reikia vazinet, koks man tikslas mokesciu lengvatos nuo mazesnes algos ar dar ten kokia nors mazesne mokestine xernia, kurios greiciausiai net negausi - jei realus vaziavimas iki darbo pabrangs 3-4 kartus labiau. rajonuose yra i darbus vazineja ir virs 50km kasdien i viena puse. buna kad net trecdalio-puse islaidu nuo uzdarbio - ir cia labai jautrus finansiskai klausimas. niekas ten specialiai i ta tavo uzsmardinta skyle is rajonu specialiai tau blogint gyvenimo salygu nevaziuoja. o pats debiliskiausias reguliavimas tai greiciausiai susidet ten visokius katalizatorius zemes ukio technikai, kur aplamai ant keliu nevaziuoja... kiek traktoriais kokie nors ukininkai vazineja pas tave ten mieste kasdien ir tersia asmeniskai tau ? tu matyt ant tiek durnas, kad nori brangiau viska pirkt is vietinio maisto - kad visi traktoriai vazinetu su ten kazkokiais euro 24aa+ emisiju filtrais? cia isvis debilizmo virsune - i ta puse mokestinius apribojimus stumt. mes negaminam nei filtru, nei technikos, nei patikrinimo irangos - cia isvis tiesiogines milijardines netektys Lietuvai - tokio tipo mokesciai. ir dar aiskini, kad kazkokios lengvatos kazkiem mistiniams pensininkam, ar kazkam kazkur kitur... cia jie dar primoket uz viska tures, o ne lengvatos...
audriusn 2019-01-02 08:20
Tai jau ne pirma kart sitaip susvaigsta. Miesto ofiso ziurke nelabai isivaizduoja kaip gyvenimas vyksta rajonuose, kur VT atvaziuoja tik du kart per diena ir be nuosavo transporto tu prapuoles.
Algucis R 2019-01-02 13:00
Kažkuris minėjo, kad didinant mokesčius išspręs kamščių ir taršos problemas. Išsivysčiusiose šalyse mokesčiai dideli, bet retai kuri šeima turi vieną auto, gyventojų tankis ten dažnai irgi nepanašus į mūsų. Kamščiuose ten žmonės tiesiog gyvena ir smogu kvėpuoja laimingi.