Kaip Lietuvoje paskatinti elektromobilių plėtrą?

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Arthuras 2011-07-01 18:17
Mieste yra toks dalykas, kaip skaičius automobilių, pravažiuojančius per vieną žalio šviesoforo periodą. Kuo greičiau važiuoja, tuo daugiau pravažiuoja ir ryškiai, turint omeny, kad žalias dega gal minutę ar mažiau. Tas pats su pajudėjimu nuo sankryžos - miega žmonės, laukia, pusę laiko pramiega ir rezultate to, pravažiuoja per pus mažiau automobilių, vadinasi automobilių skaičius * jų ilgis = kamščio ilgis.
Simplicity 2011-07-01 18:31
Reikia tave, Arthurai, į užsienį kuriam laikui išvežt ir palikt. Išmoksi ramiau į aplinką reaguot, atprasi važinėt vien tik pagal ženklus Jei nenori į užsienį, tai po kokių 5 metų tas noras dugnais važinėt savaime dings:) Tavo logikoj apie šviesoforų prašokinėjimą vieną esminę problemą matau. Kai visi tik ir bando greičiau prašokt ir būt gudresniais už kitus labai daug avarinių situacijų sukeliama, o ne retai ir skardos suglamžomos. Tokiais atvejais kamščiai jau ne metrais, o kilometrais skaičiuojami
Simplicity 2011-07-01 18:56
Čia daugiau į temą apie ekonomiją: http://youtu.be/Uibovx1Pwd0?t=3m30s
Arthuras 2011-07-01 19:01
Užsienyje buvau(Vokietija, Prancūzija, Italija), tai tikrai niekas perdėtai ramiai dideliuose miestuose nevažiuoja. O jei dar išeini ne vietoj per gatvę, tai ir apipypina. Jau nekalbu apie italus. Greitkeliuose visi spaudžia kaip reikiant taip pat. Ir prie šviesoforų niekas nemiega tiek, kiek pas mus mažesniuose miestuose(visi, išskyrus Vilnių ). Top Gear'o išvis negalima imti kaip įrodymo ar fakto.
O24U 2011-07-01 23:00
Pritarsiu ir aš čia daugeliui, kadangi pas mus auto pagrindas 10+ metų senumo, ir jei vakarų europa po 20 metų pradės važinėti tarkim masiškai, tai po 30 gal ir pas mus atsiradinės jau.
kestutisz 2011-07-01 23:34
Užsienis užsieniui nelygus, nebūtina imti bloguosius (pensininkų stiliaus) kaip etaloną.
Jomajo 2011-07-02 07:50
negalima matuoti visko pagal kazkoki viena krumpli, visur yra taip kaip priimtina zmonems toj vietovej ir ne visi pazengia tiek kiek uk, ir ne visi yra mate tiek kiek simlicity airijoj, ar vairuotojas vokietijoj mates koki greiciai ir kiek mazai idiotu, tad galima gincytis iki numirimo, bet visur visada visokiu buvo, yra ir bus. galima tik svarstyti kodel kvailiu vienur maziau, o kitur daugiau , ir pagal tai daryti isvadas bei leisti ystatymus, skirti baudas, bet cia jau ne mano sritis, tam reikalui yra tautos isrinkti zmones kurie gauna pasakiskus atlyginimus, kad visu siuo meslu rupintusi, bet rezultatu kaip nera taip nera.....
rimka 2011-07-02 11:57
kažkokie prasti tie tavo šaltiniai, kad netgi diagramų reikšmes sugeba sumaišyt.
rimka 2011-07-02 12:07
Nemoki skaičiuoti ir dar ne tik tai, dar ir savo nuožiūra keiti parametrus, kaip pačiam teisingiau atrodo.
Simplicity 2011-07-02 12:38
Tai taip, protingiausia numest "nemoki skaičiuot" ir jokių kontrargumentų nepateikt. Tokiais atvejais būtų geriau išvis patylėt- protingesnis atrodysi Pasiskaityk Wikipediją- amerikiečiai tenuvažiavo 120 kilometrų. Apsilankyk tam pačiam Nissan puslapy ir pamatysi, kad sportiškas vairavimas, muzikos klausymas, šildytuvas ar kondicionierius kerta per nuvažiuotus kilometrus.
rimka 2011-07-02 13:27
nu matai, gal man taip nėra svarbu protingai pasirodyti ;D išsirinkai mašiną, susigalvojai kad ji bus vairuojama tokiom sąlygom kad te nuvažiuos tik tiek. Beje ten kur Driving condition, tame pačiame linke kur davei, prie city trafic rodo 169km. O riedant ant 60, visas 200+km. bet ne nuo to reikėjo pradėti, o nuo kj/km ar bent jau kwh/100km. beje pas Leaf 765 kJ/km yra labai daug, kaip elekromobiliui, (palyginimui netgi gerokai galingesnis Tesla roadster tik ~500kj/km). Kaip matau čia testo sąlygos buvo maišytos, ir tiek energijos sunaudojimo gavo kai tenuvažiavo 117km iš baterijos talpos, čia jau ne taupant. beje, kokiomis sąlygomis pats su savo dyzeliu mieste gauni 4,5l ?
Simplicity 2011-07-02 14:19
Klausyk, riedulį, kuo tau neįtinka skaičiai iš Nissan ir Nissan USA puslapių? Ir prie ko čia Tesla, kai kalba eina apie automobilį paprastam mirtingajam? Gal turi atliekamą 100 tūkstančių eurų Tesla Roadsteriui? Aš tau paėmiau konkrečius skaičius iš konkrečios situacijos- savo patirties. Į darbą aš važiuoju 40 kilometrų, lygiai tiek pat sukariu ir kelionei namo. Kuro sąnaudos irgi realios, nes važinėju nuo pilno bako iki pilno bako, tad pasiskaičiuoti nėra sunku, o automobilis dar ir savo kompiuterį turi, kuris kažkodėl vidutines sąnaudas pateikia dar mažesnes nei 4.5l. Tavo "riedėjimas 60km/h greičiu" man netinka, nes 2/3 kelio aš nuvažiuoju greitkeliu, kuriame greitis 120km/h. Likusį trečdalį santykiu 70:30 dalinasi užmiestis su 80km/h greičiu ir miestas Kaip matai, mano atveju emobilis nepasiteisintų, nes kol kas jis neatitinka mano poreikių- būčiau priverstas spausti greičiau nei 60km/h ir eikvoti ribotus resursus. Emobilį įsivaizduoju tik kaip antrą šeimos automobilį, kai reikia pavažiuot iki parduotuvės šio bei to nusipirkt ar pasimalt po miestą. Užmiestyje, bent kol kas, tik normalus automobilis su VDV. Aš nesu prieš emobilius, tačiau pulti kurti infrastruktūra tam, kuo dar net nesinaudoja turtingos ir labai turtingos šalys, mano akimis yra labai kvaila. Panašu, kad kažkas nori sukišti savo taukuotas rankas į valstybės kišenę. p.s. Man labai įdomu kaip emobiliai susidoros su žiemomis, kai temperatūra krenta 10'C žemia nulio (kartais ir visus 20). Ar tik neteks tokiam "padarui" šildomo garažo statyt, kai tradiciniam automobiliui pakanka akumuliatorių nakčiai išsiimt ir į namus parsinešt (čia kai naktim iki -20 ir žemiau temperatūra nukrenta). Kitas dalykas yra šildymas. Jei įprasti automobiliai salono šildymui naudoja nemokamą šilumą, tai emobilis tam reikalui turės naudoti papildomus baterijos resursus. Skaičiau, kad Nissan'as tam reikalui išleido papildomą arktinį paketą- šildomą vairą ir šildomas sėdynes, kad reiktų mažiau pečiuką kūrenti Belieka sulaukti kol emobilių užsipirks skandinavai ir pasidalins savo patirtimi.
rimka 2011-07-02 16:59
šitas pavyzdys buvo kaip teisingo elektromobilio, kokybiškiau padaryto, ne kaip koks tai REVAi ar Buddy su kuriais visai net grūzas važinėt būtų. Nu bet tarkim iMiEV naudoja ~380kj/km tai tik puse to ką nissanas. Th!nk City ~580, Blade Electron ~650. Už Leaf'ą daugiau valgė tai tik kiek pamenu Chevrolet Volt, ir visokie miesto autobusai O dabar ko tu nesupranti apie infrastruktūrą? Nežinai ar daug žmonių gali įstengti nusipirkti mašiną už 50k? pasidairyk kokiam Vilniui ar Kaune, ne kokioje nors Šilalėj ar gretimam kaime, ir pamatysi kokiomis mašinomis dėdės lietuviai važinėja. infrastruktūra ir kitos privilegijos, ką dabar dauguma šalių suteikia elektromobilių vairuotojams, tikrai padidins elektromobilių pardavimus, o tai paskatins ir konkurenciją rinkoje, technologijų tobulinimą ir kainų kritimą.
Simplicity 2011-07-02 18:35
Tai ko čia tada visi skundžiatės jeigu Lietuvoje kiekvienas viduriniosios klasės atstovas gali su poros metų senumo BMW ar MB važinėt... Ko tada tą Kubilių kaltinat, kad minimumas per mažas, iš pensijos išgyvent neišeina? Ir kodėl tada vidutinis automobilio amžius Lietuvoje- 15 metų? Sarkazmą šalin, tegul kalba skaičiai. iMiEV kainuoja praktiškai tiek pat kiek ir LEAF'as- apie 30 tūkstančių eurų. Jei su LEAF'u dar galima išvažiuot į užmiestį, tai su tuo iMiEV tik po miestą važinėt. Nepyk, bet neįsivaizduoju 3-4 asmenų šeimos į iMiEV sukištos. Kaip jau rašiau, tegul tą infrastruktūrą kuria tie kas turi pinigų, nes Lietuva emobiliams dar nepribrendus. Be to, nėra ta Lietuva tokia didelė, kad galėtų įtakot technologijų tobulėjimą, konkurenciją ir tuo labiau kainų kritimą. Lyginant su tokia Rusija ar Vokietija, mes esam apskritas nulis. Įtariu, kad kokioj Prancūzijoj ar Ispanijoj per mėnesį parduodama tiek naujų automobilių kiek Lietuvoj jų parduodama per metus.
rimka 2011-07-02 20:13
o tu žinai kas būtų, jeigu visi iš vidutinės klasės pradės sau elektromobilius pirkinėtis? nebe užtektų ir naujosios elektrinės. O tau kad tik ginčytis, šiaip tai abu jie yra skirti miestui, nuvažiuojamas atstumas jų apytiksliai yra vienodas. Dydžiu daugiausiai skiriasi tik iš išorės, o oficialiai, iMiEV yra keturvietis. še paveiksliukas tavo silpnai vaizduotei http://greentechfor.us/wp-content/galle ... _hi_14.jpg O apie Lietuvą, tai kaip čia tave suprasti? Tipo esat menki atsilikę šūdžiai, tai tokiais ir likit? Pas mus ne tik jais važinėjančių, bet ir elektromobilių gamintojų galėtų atsirasti. p.s. neužsiciklink ties tik pora žinomų automobilių, jų yra daug daugiau, ir vis atsiradinėja naujų. Daug yra ir visokių dviviečių kainuojančių 20k eurų ir mažiau. Tokių kaip Tazzari Zero pvz. Tokie tai dar per pus mažiau elektros reikalauja.
zenonas 2011-08-04 14:08
Perskačiau visa temą nuo pradžių. Perdaug paikų ginčų - bet yra ir gerų minčių. Aš jau vairuoju vidaus degimo varikliu varomas auto 40 metu. Nusibodo. Vidaus degimo varikliui 120 daugiau metų nuo išradimo. Kiek galima !! Labai noreciau pavazinet ir elektromobiliu. ELINTOS elektromobiliu vaziavau - po ju kiema. Nuostabiai patiko. Man nera per daug idomi ta ekonomija.. Jei elektromobilis kainuos bent TIEK PAT ir kuras (elektra) TIEK PAT kiek įprastų auto - man to gana. Juk pasaulis bus švaresnis. Jokio tepalo. ) Auto patikimesnis. Ten nera kam gest (beveik). Asinchroninis variklis - amzinas. valdymo elektronika manau patikima. O visa kita - zinoma ir pazistama. Del ridos - 150-200 km gana, nes e-mobilis antra auto. (20-30 metu tikrai) Jis dar negreit pakeis "tikrąjį auto". Bet - 90 proc savo ridos km. aš vaziuoju i darba (4 km) i Kauna (12 km). Bet svarbiausia -- yra tiesiog vidinis dvasinis poreikis apsiet pagaliau be alkūninio veleno, be švaistiklių, vožtuvu ir įpurskimo. Be dyzelio - benzino pilstyklų !! Mano gyvenimas, pomėgiai, darbas yra susiję su elektra - gal todel taip.. )