„Rail Baltica“ vėžė – jau Lietuvos teritorijoje  (6)

Geležinkelio ruože Šeštokai–Mockava pristatyti pirmieji užbaigti projekto „Rail Baltica“ darbai. Rekonstruotas 7,5 km ilgio ruožas, kuriame sugretintos siauroji europinė ir plačioji geležinkelio vėžės, rekonstruoti trys tiltai.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Kiek daugiau nei prieš vienerius metus čia pradėti Mockavos–Šeštokų ruožo sugretinto kelio darbai šiandien yra baigti, ir mes galime išdidžiai pareikšti, kad nepaisant visuomenėje sklidusių negatyvių pasisakymų, „Rail Baltica“ yra tikrovėje, o ne tik vien mūsų noruose ir planuose“, – sakė Susisiekimo ministerijos kancleris Tomas Karpavičius.

Atkarpa tarp Šeštokų ir Mockavos yra pirmasis „Rail Baltica“ ruožas, kuriame susijungia vakarų (1435 mm) ir rytų (1520 mm) standarto vėžės. Ją rekonstruojant buvo atlikti į septynias grupes suskirstyti (žemės, viršutinės kelio konstrukcijos, laikinų pervažų įrengimo, vandens nuvedimo, pervažų įrengimo, pralaidų remonto ir pastatų elementų) darbai. Taip pat rekonstruoti trys tiltai.

Aktyvūs darbai vyksta ir kituose ruožuose: planuojama, kad 2013-aisiais europinė vėžė jau sieks Kauną, o 2015-aisiais bus nutiesta visa Lietuvoje planuojama „Rail Baltica“ atkarpa – 335 km.

„Rail Baltica“ – pirmasis realus geležinkelių transporto plėtros projektas rytinėje Baltijos jūros pakrantėje, skirtas spręsti itin svarbius augančių krovinių srautų Šiaurės ir Pietų kryptimi klausimus, tam panaudojant vieną ekologiškiausių ir ekonomiškiausių transporto rūšių – geležinkelius.

„Labai smagu matyti, kad „Rail Baltica“ bėgis po bėgio tampa tikrove, – sakė AB „Lietuvos geležinkeliai“ generalinis direktorius Stasys Dailydka. – Tačiau vien nutiesti naujas vėžes nepakaks, privalėsime ir toliau nuosekliai kurti sistemą, kuri užtikrintų keleivių ir krovinių srautus bei padėtų pritraukti privačių lėšų.“

Ruožo Šeštokai–Mockava įrengimo darbai kainavo 21,7 mln. litų, iš jų beveik 6 mln. litų finansuota Europos Sąjungos Transeuropinio transporto tinklo (TEN-T) ir Sanglaudos fondų lėšomis. Planuojama, kad visa „Rail Baltica“ atkarpa Lietuvoje kainuos beveik 2 mlrd. litų.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(0)
(0)
(0)

Komentarai (6)