Lietuvių verslininkų ambicijos – krovininiai automobiliai, varomi vien elektra

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

immortallt 2012-10-26 15:25
Jei nera kokiu niuansu, tai mieste pervezimams vykdyti jie turetu but nepamainomi - mazi atstumai, mazi greiciai. Problema akumo pakrovimas, bet pietu pertrauka ir galbut kokie akumu keitimo postai ir nukariauti greitai gali VDV miesto ribose, kaip ir pvz elektra varomi taksi automobiliai.
kestutisz 2012-10-26 15:59
Perdaryti? O kaip su paskutine naujiena - "Nuo lapkričio 1 d. nebebus galima keisti transporto priemonės variklio, jei keičiamo variklio maitinimo sistema bus pritaikyta kitiems degalams (iš benzininio į dyzelinį arba atvirkščiai)" Tikrai tik benzino-dyzelio variklams tai galios? http://www.vkti.gov.lt/go.php/lit/Placiau/1136
Ketleris 2012-10-26 16:37
tik tak tik tak naftos kainos kris, bet neilgai trukus elektroidai gaus metini mokesti del nemokamo keliu mokescio, monopoliui geriausias laikas dabar veliau bus sunku jaunom imonem
dyendy 2012-10-26 18:36
neskaiciau straipsnio bet vien antraste kalba uz save lietuviai, verslas ir mazos sanaudos. kaip sake maldeikiene nebesamdykit darbuotoju nereikes moket atlyginimu. dar lengveji automobiliai vos lipa is vystyklu o cia apokalipsines idejos apie elektrofuras kyla. Kiek galios jom reikia, kokio dydzio akumuliatoriai ten detusi ir kiek laiko jie krautusi. Na gerai galima bandyti keisti bet... Kad akumuliatoriai turetu buti keiciami o ne ikraudinejami tokioj pazangos stadijoj kokia yra dabar tai faktas nes nu nenormalu pildyti baka butu 12h. Bet kad galetumem keisti akumuliatoriu reikia bendro standarto kaip rozetes - europine visoj zemyninej auropoj. Bet standarta issireikalauti turi ir gali tik valstybe arba ES bendrai. Deja nafta perka viska ir specialiai yra prie to neinama nes tuomet atsirastu konkurencija naftinikams... o dabar prasau nori elektromobilio pasiruosk puse paros juo nenaudoti plius nesveikos kainos uz akumuliatoriu jis gali kainuoti apie 20k lt ir cia paprastam mazam elektromobiliukui...o jie susidevi ir labai greit nuo 3 iki 7m. jei pilnai iskrauta krautumet tai susidevejima vistiek pop 5m pajusit, bet ka reiskia krauti pilnai iskrauta...ogi vaziuoti iki pagesi. Beto krovimo nuostoliai ir t.t tai velgi paprastu mazu elektromobiliuku vaziuoti iseina praktiskaitas pats dyzeliu. Tik dyzelio bakas nekainuoja 20k.
Ketleris 2012-10-26 19:57
Nezinojai?
Xdmin 2012-10-26 20:29
Aha... Tarsa yra, bet ne mieste, o kur gaminama elektra. Vis gi pliusas cia. Minimalios sanaudos - bet uztat kokios investicijos. Kiekvienam automobiliui reiketu dar papildomai 1-2 bateriju, kad butu galima atvaziuoti, pasikeisti ir toliau vaziuoti. O tuo tarpu kitos baterijos kraunamos neintensyviu rezimu. Galima krauti ir nakti. Bet papildomos baterijos dar labiau padidina pradini kapitala. Minimalios kuro sanaudos, ant kuriu ir bandoma sutaupyti. Ar pavyks, neaisku, nes elektros kaina vis kyla. Nors kuro taip pat.
immortallt 2012-10-27 00:50
Siuo metu jei turi gera kredito reitinga ir tau skolina - tai kapitalo kastai 1,5-2% su visom marzom. O kas svarbiausia, tai mieste VDV masinu sanaudos yra labai didelis. Katilines degina kura bent 20-30% efektyviau + elektrinis variklis naudoja energija bent 50% efektyviau bei katilines maziau isleidzia tarsos del filtru. Kitas dalykas, dalis energijos yra zalioji ir ta energijos dalis dides. P.S. apie furas nekalbama cia, labiau apie "kablukus". P.S.S. ten, kur eina galinga technika, ten naudojama elektra, tik ant laido. Silpnoji vieta elektromobiliu yra tik akumuliatorius. Elektriniai varikliai dirba nepriekaistingai, o kas geriausia, kai bus akumai istobulinti, elektromobilis is esmes nelabai tures kur gesti.
dyendy 2012-10-27 01:57
na baterijos jau ir dabar laboratoriniam lygmenyje tobulos 10x didesne talpa ir 10x greitesne ikrova bet tik laboratoriniam kol tai deeis iki masiu uztruks. as nesu pries elektromobilius bet akumas tikrai silpnoji vieta ir klausimas dar kiek imanoma akumuliatoriu tobulinti jis kaip ir puslaidininkiai turi savo ribas ir gal but jau ant slenkscio nezinia...
immortallt 2012-10-27 02:06
Nu pvz pasiziuri tesla model S, tai jei su kelioniniu akumu - tau uztenka per akis atstumo. Problema lieka ilgaamziskumas ir kaina. Vien tai sumazinus jau gerai, o padidinus talpa - is vis pasaka. Krova realiai priklauso nuo itampos ir negalima labai greit kraut nes oksiduojasi kontaktai.
sub 2012-10-27 09:24
Akumuliartorius dar turi tobulint didesne talpa ir gretu pakrovimu. Lengvesnis kelais yra jei baterijos būtų vieno standarto - visiems automobiliams vienodos. Tai degalinės galėtų dirbti "sifono" ( toks mineralinis vanduo, kurį užpildydavo už 1,5-2lt.) pagrindu. Atvažiavai, išsikrovusią atidavei pakrovimui, pilnai pakrautą gauni už standartinę kažkokią sumą ir važiuoji toliau. Iškrauta baterija dienos bėgyje bus pakrauta ir pakeista kitam vairuotojui. Bet tokiam standartui visų pirma manau patys gamintojai priešinsis.
technologas 2012-10-27 10:03
Nusipirksi naują akumą už 20 štukių, nuvažiavęs keityklon gausi nudususį, su kuriuo tenuvažiuosi 15 km. ir parsistūmęs mašiną namo galvosi - ką ne taip padariau.
immortallt 2012-10-27 11:38
1) Kad gamintojai jau bent jau dirbo kartu ties sita ideja 2) tu pradinio akumo nepirktum, o tik ji nuomotumeis, taip masinos kaina atpigtu.
technologas 2012-10-27 14:55
Bet tai vis tiek - atvarai su nauju akumu, pakeičia į seną. Jei bus galima pasikrauti namie - niekas nevažiuos keisti naujo akumo į nuvažiuojantį 10-15 km. Tokia sistema tiktų tik tokiu atveju, jei namie niekaip negalima būtų pasikrauti, uždraustų ar kaip. Ir tai dar žmogiškas faktorius yra, keitėjas gali geresnį, o gali blogesnį akumą duoti už atitinkamą sumą. Žodžiu su tokiais keitinėjjimais pradėtume turėti reikalų su socializmu ir jo viltimi, kad žmonės geri, o iš istorijos žinome, kuom tas baigėsi.
immortallt 2012-10-27 15:25
kaip sakiau, akumo tu net neturetum, nebent maziuka, koki emergency back up. Taigi tau butu dzin, kaip pakeis akuma. Kitas dalykas, galetu but isrusiuoti, kiek kartu naudotas ir pagal tai pvz butu kainos grupes. Jei vazinejiesi mieste ir nenuvaziuosi daugiau 50km - imi pigiausia, kuris jau atidroztas. Jei planuoji isvaziuoti kelionei. O namuose krautis irgi gali. Gi galima itaisyti koki chip'a read-only, kuris rinktu duomenis apie akumo devejima ir tiek. Atsiskaitymas galetu but pagal sutarti, pvz kaip mobilusis rysys. Kiek suprantu, akumo didzioji dalis kainos yra licio jonai. Licio jonai patys nenukencia naudojimo metu, tik katodas su anodu oksiduojasi. Taigi is esmes tai yra labai ilgalaike investicija. Griztant prie katodo ir anodo, nesuprantu, kodel nepadaro ju lengvai pakeiciamu, kai akumas nusidevi.
technologas 2012-10-27 15:54
Tik straipsnis perdėm optimistinis. Iš saulės energetikos kainų nesimato, kad jos energetiškai būtų veiksmingos. Ir visur atsiremiama į nelemtąjį transportą.
immortallt 2012-10-27 16:18
Nu tai pala pala, jei jau kalbam apie energija - jos visada bus. Klausimas uz kokia kaina. Elektromobiliai energija TAUPO, su 1l kuro tu pagamintum daugiau NAUDINGOS energijos, nei VDV bei elektrinis variklis panaudoja energija NAUDINGIAU nei VDV. Taigi tai efektyviau naudoja turimus resursus. Ilgu laikotarpiu, tai taip, energijos kiekis ribotas su turimomis technologijomis. Bet duju uzteks su dabartiniais resursais ir techologijom apie 200 metu. Biokuras is esmes nesibaigiantis resursas, niuansas, kad mazai saliu turi tokias galimybes kaip Lietuva, is jo apsirupinti 100%. Hidroelektrines niekur nedings ir toliau sau sekmingai gamins energija. Saules baterijos pinga kasmet ir sparciai jei tokia tendencija kokia jau buvo beveik 10 metu isliks ir toliau, tai dar po 10 metu saules energija bus tokia pigi, iskaitant jos "sandeliavima" nakciai, kad iskastinis kuras greitai taptu uzmirstimi. Kaip ir pvz kasetiniai grotuvai arba floppy discs. Siuo metu AEI vystoma, nes suprantama, kad iskastinis kuras turi nematoma ir neivertinta kastu eilute - socialiniai kastai, tai yra tarsa. Bet kuris, kuris neigia, kad iskastinio kuro deginimas neprisideda prie klimato kaitos bei oro kokybes prastejimo arba aklas, arba nenori matyti tiesos.