Tramvajus sostinėje – nuo 2016 metų?  (25)

Trečiadienį sostinės Tarybos posėdyje nuspręsta, kad artimiausiu metu Vilniuje turėtų atsirasti nauja visuomeninio transporto sistema – tramvajus. Savivaldybės teigimu, tai bus šiuolaikiškas ir modernus tramvajus, varomas arba guminiais ratais, arba važiuosiantis vienabėgiu. Vilniaus meras Artūras Zuokas žada, kad darbai galėtų būti pradėti jau 2014 metais, o pirmoji linija paleista 2016 metais.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Baigėme visus pasirengiamuosius darbus tam, kad kitais metais galėtume pradėti realų projektavimą dėl naujos visuomeninio transporto sistemos įvedimo į Vilniaus miesto visuomeninio transporto žemėlapį“, – kalbėjo A. Zuokas.

Mero teigimu, visi suderinimai, dėl kurių anksčiau kildavo daug diskusijų, – parengti, ir sostinė pasiruošusi naujai bei moderniai viešojo transporto priemonei.

„Tramvajus negalės būti dviejų bėgių. Tai bus šiuolaikinis tramvajus, bet ne dviejų bėgių. Jis galės būti arba vienabėgis, arba su guminiais ratais ir be bėgių. Nuo kitų metų bus pradėtas ruošti techninis projektas pirmosios linijos įgyvendinimui: Santariškės–Geležinkelio stotis“, – įsivaizdavo sostinės meras.

Jo teigimu, Vilnius jau yra pasiruošęs tramvajui ir realūs darbai galėtų prasidėti nuo 2014 metų, gavus Europos Sąjungos finansavimą, o pirmoji linija atidaryta 2016 metais. Kokia bus bilieto kaina, meras nenorėjo prognozuoti, tačiau užsiminė, kad bus naudojamas bendras viešojo transporto bilietas.

Tyrimams – pusantro milijono litų?

Naujos visuomeninio transporto sistemos pasirinkimą A. Zuokas aiškino kaip būtinybę, neva ir taip reikia atnaujinti troleibusus, kurie technologiškai pasenę ir ateityje sunkiai įsivaizduojami.

„Geriau šiuos pinigus investuoti į naują transporto priemonę, didesnę pagal pervežimo kiekius, kaip sakant – žvelgiant į ateitį“, – perspektyviai tarė Vilniaus meras.

Tačiau itin priešiškos nuomonės dėl tramvajaus yra metro idėjos šalininkai. Jų teigimu, sostinės Tarybos atstovai visuomenei siūlo tik tramvajų ir nieko daugiau. Pilietinė organizacija „Metro sąjūdis“ savivaldybei meta kaltinimus, neva lėšos švaistomos tyrimams, tačiau ne darbams.

„Pirmą kartą tramvajaus statybos galimybė šalies sostinėje buvo išnagrinėta dar 2002–2005 metais ir tai miestui kainavo 721 tūkst. litų. O iš viso savivaldybės užsakymu per dešimtį metų buvo atliktos keturios praktiškai analogiškos studijos, kuriose nagrinėjama naujų viešojo transporto sistemų įvedimo Vilniaus mieste galimybė. Ir jau kainavo jos miesto biudžetui daugiau nei pusantro milijono litų!“, – rašoma „Metro sąjūdis“ laiške.

Tačiau miesto meras į tokius kaltinimus nereagavo ir atkirto: „Tiems, kurie labai daug agitavo už metro, galiu pasakyti, kad ji išlieka, kaip teorinė galimybė, bet tik tada, kai gyventojų skaičius Vilniuje bus gerokai didesnis ir bus realus pagrindas tokios sistemos įdiegimui.“

Savivaldybės skaičiavimu, atnaujinti troleibusų parką prireiktų apie 320 mln. litų, o tramvajus, priklausomai nuo jo sistemos, kainuotų apie pusę milijardo litų.

Sostinės taryba dėl tramvajaus idėjos balsavo: už 26, prieš 2, susilaikė 16, nebalsavo 2.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: alfa.lt
Autoriai: Tomas Juškėnas
(14)
(0)
(11)

Komentarai (25)