Viešojo transporto „inovacijos“: kas būna, kai vaikiškumo daugiau nei blaivaus proto

Komentarai Prisijungti

Viršuje:   Seniausi | Naujausi

Atk 2015-09-09 22:16
Todėl aš ir nebalsuoju, neesu atktyvus pilietis. Nes visas šitas seimas ir visa šita politika yra nerimta, tai yra vaikų žadimai, tik vaikams tai norma, o suaugusiems taip klysti yra negerai. Politikas neina dvasiniu keliu. Vadinasi jis kiekvieną diena tampa prastesnis, pradeda daryti vis daugiau klaidų. Kam balsuoti už tuos, kurie neskiria savo kairės rankos nuo dešinės? Dvasingas, geras žmogus į politiką neis, tai ir nėra už ką balsuoti.
Artojas 2015-09-09 22:55
Tuomet už tave nubalsuoja visokie silpno intelekto ir apskritai protiškai atsilikę imbicilai, kas yra dar blogiau nei tavo pilietinė impotencija. Aišku, galbūt sakysi, kad tavo balsas nieko nelems, bet tai yra klaidingas mąstymas. Visų pirma, tokių kaip tu mąstančių gali būti daug. Jeigu visi staiga pakeis mąstymą ir taps pilietiški, tuomet gali daug kas kitaip pakrypti. O antra, yra buvę atvejų, kai kelių balsų persvara nulemia galutinį rezultatą. Taigi, išvada tokia - pilietinis aktyvumas yra būtinas brandžioje visuomenėje. O kai jo nėra, tai ir turime visokius imbicilus Seime (nekalbu apie visus, žinoma), kurie net neturi padoraus išsilavinimo. Yra ir tokių situacijų, kai Seimo narys net nesugeba įgyti, pavyzdžiui, teisinio išsilavinimo, kas jau rodo to žmogaus visapusišką tingumą ir bukumą. Tad iš tokio asmens nesitikėsi tinkamai vykdyti valstybinės reikšmės pareigas. Bet juk turime demokratiją, neva teisingiausią valdymo formą. Todėl Seime bus tie, kuriuos patys išsirinksime. Nors čia reikėtų patikslinti - tie, kuriuos išrenka, Lietuvos atveju, buka dauguma. Bent jau pats už tokius nebalsuočiau - net jeigu man šautuvą prie galvos įtaisytų koks išsigimėlis ir verstų tą daryti. Jeigu dauguma būtų išsilavinusi, tuomet būtų pilietiškai aktyvesnė ir giliau domėtųsi partijų programomis, iškeliamais kandidatais į viršų ir priimtų sprendimą balsuoti visai pagal kitokius kriterijus. Tiesiog reikia įsąmoninti valstybės gyventojams (jeigu siekiama, kad valstybė klestėtų), kad balsavimas nėra vien tik tiesė. Tai yra garbė ir atsakomybė, kurią prisiima kiekvienas šalies pilietis rinkimų metu. O dabar turime iškreiptą sistemą, kurioje dauguma piliečių nesuvokia, ką gi reiškia tas balsas. Dėl to ir turime nevykusiai veikiančią demokratiją. Tiesiog demokratija veikia tik tuomet, kai jos vykdytojai yra pilietiškai sąmoningi. O tą aptarė, kritikavo ir suprato dar Senovės Graikijoje filosofai Solonas, Kleistenas, Efialtas Atėnietis, t.y. tie žmonės, kurie ir atrado šį valdymo formos konceptą. O apskritai galime į problemą vis gilintis ir gilintis ir pastebėti vis daugiau dalykų. Tiesiog valstybėje daugybė sričių susijusios ir visas jas greičiausiai reikia reformuoti, norint pasiekti teigiamų rezultatų. Turbūt tą pradėti reikėtų nuo švietimo, bet dėl to nesu tikras. O grįžtant prie temos, tai taip, bent jau Vilniaus viešasis transportas daug kur susimauna juodai. Pavyzdžiui, labai daug sutaupytume, jeigu atsisakytume tų automechaninių komposterių ir tų supuvusių bei surūdijusių bilietėlių, perkamų iš vairuotojų, išmušinėjimo aparatų. Esu studijavęs Nyderlandų Karalystėje ir ten viešajame transporte, kai perki bilietą iš vairuotojo, pats vairuotojas jį ir išmuša (o tam daug darbo tikrai nereikia). Kodėl pas mus to negali būti? Nes dabar išeina paradoksali situacija. Nusiperki bilietą, neišmuši jo, sustabdo kontrolė ir turi mokėti baudą. Bet jeigu Vilniuje svečiuojasi koks užsienietis, kuris nesupranta šios tvarkos (o tai yra didelė tikimybė ir mačiau krūvą atvejų, kai užsieniečiai neišmuša bilieto, nes galvoja, kad nusipirkę bilietą juo ir naudojasi), kas tada? Juk jis bilietą tai nusipirko. Tai kodėl jis turi mokėti baudą už tai, kad nusipirko bilietą? Juk tą pačią baudą mokėtų važiuodamas zuikiu, tad gal geriau visai nepirkti bilieto nežinančiam užsieniečiui? Galų gale, yra autobusų, kur yra tik automechaniniai komposteriai ir nei vienas iš jų neveikia. Na tada kaip ir nereikia baudos mokėti, bet kažkokia nesąmonė, kai negali išsimušti bilieto. Tad taip, daug geriau būtų, jeigu pats vairuotojas tą bilietą su kokiu nors savo mušimo aparatu ir išmuštų bilietą keleiviams. Tai tikrai nėra sunku. Kita problema yra per mažai autobusų, troleibusų važiuojant populiariais maršrutais. Tarkime, mes dar galime pakęsti situaciją, kai reikia pirkti bilietą iš vairuotojo, pačiam jį išsimušti. Bet yra ir dar bjauresnė situacija - autobuse ar troleibuse tiek daug žmonių prisigrūdę, kad to bilieto net nesugebėtum nusipirkti. Ir tada sustabdo kontrolė - moki baudą už tai, kad nenusipirkai bilieto. O paaiškinimas, kad negalėjai prieiti prie vairuotojo, niekam netinka. Taip pat yra ir kitą nesąmonė. Tarkime, studentas sąžiningai paskutinius metus pasipildo savo elektroninį bilietą ir vieną dieną staiga pamiršta, kad prieš tai buvusią dieną elektroninio bilieto galiojimas pasibaigė (o tą pamiršti ne taip jau sunku, nes mėnesiai turi ir 28, ir 29, ir 30, ir 31 dieną, o bilietas yra perkamas visada tik 30 dienų), jį sustabdo kontrolė. Ir studentas gauna baudą (na kartais ir pusę tos baudos) už tai, kad vakar pamiršo pasipildyti bilietą, nepaisant to, kad metus laiko studentas sąžiningai pildėsi bilietą. Tokią informaciją saugoti ir gauti tikrai paprasta (nebent programuotojai yra šūdarankiai idiotai, kurie pamiršo apie log'us, o duomenų modeliavimo specialistai - nevykėliai), tad į šią informaciją vertėtų atsižvelgti ir baudos neskirti, o vietoje to pasiūlyti nusipirkti bilietą iš vairuotojo tuo metu. Jeigu studentas nesutiktų, tuomet taip, kalti baudą ir tiek. O kitais atvejais turi būti propaguojamas lankstumas ir socialinis teisingumas, kuriame yra ir rėmimasis praeityje buvusia informacija apie socialinį sąžiningumą. Aišku, čia bus sakoma, kad įstatymai yra kitokie, jų reikia laikytis ir t.t. Tačiau, jeigu jau taip, reiškia, tie įstatymai buki ir kvaili, todėl keistini. Tad, viską apibendrinus, VVT yra tikrai problematiška sistema, kurią reikia keisti. Puiku, kad yra iniciatyvų, viešai išryškinančių tokias problemas. Bet galėtų tos problemos būti ryškinamos ir stipriau, galbūt net mėginama teisinėmis priemonėmis sutvarkyti VVT, kad ji atitiktų visų gyventojų lūkesčius dėl viešojo transporto.
Skeleton 2015-09-09 23:49
Skaičiau straipsnį iki svaičiojimų: garantiją matyt nežino tokio genialaus rašliavos autoriaus atradimo...
X-log 2015-09-10 00:23
O tu jauti skirtuma tarp lengvojo automobilio ir autobuso? Tesla ta garantija duoda nuo gamybos defektu, jeigu daug vazinesi, tai akuma sudrosi daug greiciau ir niekas tau jo nekeis, nes tai bus normalus nusidevejimas
pirmas 2022-02-01 11:46
Tai metro Vilniuje nebus?
immortallt 2022-02-01 13:18
Jei 12€ kasdien mokėsi, įskaitant šventines dienas, už tai, kad metro galėtum nuvažiuoti maršrutu stotis-santariškės, ir tą darys 600 tūkst. vilniečių, tada metro kapitalo kaštus atpirksime per 30 metų. Kintamas sąnaudas teks iš kažkur kitur finansuoti.
gytis13 2022-02-01 13:32
Na, bent jau Kaune švieslentės veikia kuo puikiausiai ir yra labai puikus daiktas. Elektroninis bilietas irgi geras dalykas, ypač kai su tuo pačiu bilietu įšoki į kitą autobusą ir važiuoji tolyn. Kažkada važiavau pro krautuvę, išlipau, apsipirkau ir su tuo pačiu bilietu nuvažiavau tolyn. Gavosi kad vos ne kaip nuosavu automobiliu. Taigi ne viskas blogai
sub 2022-02-01 16:22
Kam reikalingas metro mieste, kur 600 k žmonių? Kam? Stadioną geriau susitvarkykit pirmiau. Ar dar vienas projektėlis su -100 mln visų mokesčių mokėtojų pinigų?