„Sustabdo automobilį ir...“ Šokiruojantis pokytis keliuose. Štai kas laukia  (2)

„Man tai patiko... iki vieno karto.“


Asociatyvi nuotrauka
Asociatyvi nuotrauka
© Geancarlo Peruzzolo (free to use) | https://www.pexels.com/photo/photo-of-a-wheel-of-a-black-car-14428169/

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Ši taisyklė įsigalios jau rytoj. Nuo 2025 m. rugsėjo 1 d. įsigalios Administracinių nusižengimų kodekso ir Kelių eismo taisyklių pakeitimai, dėl kurių galima netekti vairuotojo pažymėjimo.

Labiausiai stebina tai, kad dauguma vairuotojų net nenutuokia apie šią naujovę, kol jų nesustabdo inspektorius.

Iš kur atsirado ši taisyklė?

Istorija prasidėjo 2024 m. pabaigoje, kai vienos Rytų Europos šalies kelių eismo saugumo inspekcija ir Susisiekimo ministerija atliko bendrą avarijų federaliniuose keliuose patikrinimą. Remiantis oficialiais duomenimis, 14 % avarijų su rimtomis pasekmėmis įvyko dėl netinkamo išorinio apšvietimo prietaisų naudojimo.

Tačiau problema nėra tik „važiavimas be žibintų“ ar „akinimas“. Pasirodo, daugelis automobilių važinėja su netinkamai sureguliuotais ar pakeistais žibintais.

Kas yra draudžiama nuo rugsėjo 1 d.?

Įvedamas tiesioginis draudimas: bet kokie priekinių žibintų, šviesos šaltinių ar jų valdymo sistemos konstrukcijos pakeitimai be atitinkamo techninės priežiūros centro (STS) patvirtinimo ir sertifikavimo gali tapti pagrindu atimti teises nuo 1 iki 3 mėnesių.

„Akcija?“ Nauja praktika parduotuvėse. Štai kaip pardavėjai manipuliuoja klientais
16542 36

Pardavėjai manipuliuoja klientais.

Išsamiau

Šis apibrėžimas apima:

* Ksenono arba LED lempų įrengimas standartiniuose halogeniniuose žibintuose, nekeičiant optikos ir automatinio korektoriaus.

* Standartinių lęšių keitimas į „sustiprintus“ arba turinčius kitokią šviesos spalvos temperatūrą.

* „Koreguotų“ galinių žibintų ir posūkių žibintų naudojimas.

* Netinkamas šviesos sureguliavimas (net jei žibintai yra gamykliniai), dėl kurio šviesos spindulys akina priešais atvažiuojančius vairuotojus.

* Dieninių žibintų naudojimas kaip artimųjų šviesų tamsoje. Anksčiau už tai galėjo būti skiriama 500 rublių bauda ir nurodymas pašalinti pažeidimą per 10 dienų. Dabar inspektorius turi teisę vietoje atimti vairuotojo pažymėjimą, jei pažeidimas yra akivaizdus.

Netinkamas šviesos sureguliavimas (net jei priekiniai žibintai yra gamykliniai), dėl kurio šviesos spindulys akina priešpriešiais važiuojančius vairuotojus, arba dienos žibintų naudojimas kaip artimosioms šviesoms tamsoje. Anksčiau už tai buvo galima skirti baudą ir duoti nurodymą pašalinti pažeidimą per 10 dienų. Dabar inspektorius turi teisę vietoje atimti vairuotojo pažymėjimą, jei pažeidimas yra akivaizdus ir užfiksuotas protokole.

Kodėl taip griežtai?

 

Remiantis oficialia versija – visa tai daroma saugumo sumetimais. Valstybinė kelių eismo saugumo inspekcija teigia, kad:

* Akinimas sukelia šimtus avarijų per metus.

* „Kiniška“ šviesa dažnai išbalansuoja kelio apšvietimą ir sukuria akląsias zonas.

* Kai kurie žmonės įrengia ypač ryškias lempas vien dėl grožio, negalvodami apie pasekmes.

* Neoficialiai manoma, kad naujos taisyklės yra dar vienas būdas legaliai „išvalyti“ kelius ir papildyti biudžetą baudomis, nes dabar įrodyti, kad jūsų žibintai įrengti netinkamai, galima vos per kelias minutes vietoje.

 

Žinoma, kad tokios taisyklės priimtos tiek Lenkijoje, Didžiojoje Britanijoje, JAV, Europos Sąjungoje, tiek dabar ir Rusijoje.

Kaip inspektorius nustato pažeidimą?

Scenarijus paprastas:

Sustabdo automobilį ir vizualiai įvertina priekinių žibintų spalvą, ryškumą ir šviesos sklaidą. Patikrina žymėjimą ant kėbulo ir žibintų (jis turi atitikti šaltinio tipą). Gali naudoti nešiojamąjį prietaisą šviesos intensyvumui ir spindulio kampui išmatuoti. Jei pažeidimas akivaizdus, surašo protokolą, užfiksuoja nuotraukas ir vaizdo įrašą. Išduoda laikiną vairavimo leidimą (2–3 dienoms), po kurio pažymėjimas perduodamas skyriui.

Kaip išvengti naujų sankcijų?

Neįrenkite žibintų „iš akies“ – patikrinkite, ar jūsų šviesos modulis atitinka įrengto šviesos šaltinio tipą. Keičiant optiką, paprašykite pardavėjo pateikti techninio reglamento sertifikatą (TR TS). Reguliariai reguliuokite priekinius žibintus, ypač po pakabos remonto ar avarijos. Venkite abejotinų reguliavimų iš internetinių parduotuvių be žymėjimo. Jei tikrai norite „ryškiau“ – įrenkite tik sertifikuotus komplektus ir įregistruokite pakeitimus Valstybinėje kelių eismo saugumo inspekcijoje.

Apmąstymai

 

„Esu sąžiningas ir pripažįstu: prieš porą metų pats įsistačiau LED lemputes į halogeninius priekinius žibintus. Jos švietė kaip prožektoriai, ir man tai patiko... kol vieną kartą pamačiau priešpriešiais atvažiuojantį vairuotoją, kuris, apakintas, vos nenuvažiavo nuo kelio. Būtent tada supratau, kad „gražu“ ir „saugu“ yra nesuderinami dalykai.

Dabar, kai už tokią modifikaciją faktiškai galima netekti vairuotojo pažymėjimo, prieš kažką keičiant teks pagalvoti dešimt kartų. Atvirai kalbant, vairuotojo pažymėjimo praradimas dėl „kiniško“ apšvietimo skamba griežtai, bet galbūt būtent tai privers žmones liautis pavertus savo žibintus prožektoriais.“

 

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(12)
(50)
(-38)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai (2)

Susijusios žymos: