NASA ką tik surado gyvenimui tinkamą planetą (video)  ()

Pranešime spaudai apie šiuos naujus atradimus, pateiktus Amerikos astronomų draugijai, kosmoso agentūra teigė, kad ką tik atrasta „Žemės dydžio“ planeta yra unikali ne tik dėl to, kad joje gali būti skysto vandens, bet ir todėl, kad ji yra antroji tokia planeta netoliese esančios žvaigždės sistemoje.

NASA savo pranešime spaudai taip pat pažymi, kad ši naujausia planeta greičiausiai turi „uolėtą" paviršių, kaip ir Žemė, todėl ji dar labiau panaši į mūsų blyškiai mėlyną tašką.

Šis naujausias NASA ir MIT „Transiting Exoplanet Survey Satellite" (TESS) radinys, pavadintas TOI 700 e, yra sujungtas su seserinėmis planetomis b, c ir d, kurios visos skrieja aplink vėsią nykštukinę žvaigždę TOI 700, esančią maždaug 100 šviesmečių atstumu nuo Žemė Dorado žvaigždyne.

TOI 700 sistemos planetos d ir e yra maždaug Žemės dydžio ir, kaip ir jų seserys, yra žvaigždės „gyvenamoje zonoje", o tai reiškia, kad jos yra pakankamai arti jos, kad galėtų turėti skysto vandens ir, teoriškai galėtų palaikyti gyvybę. Įdomu tai, kad TOI 700 d planeta buvo pirmoji kada nors TESS atrasta Žemės dydžio gyvenamosios zonos planeta.

Rasti vieną tokią planetą, esančią arti mūsų, yra pakankamai didelis dalykas, tačiau rasti dvi toje pačioje žvaigždės sistemoje, kaip nurodo NASA, išties labai reta.

„Tai viena iš nedaugelio mums žinomų sistemų, kuriose yra daug mažų, tinkamų gyventi planetų", – NASA pranešime sakė JPL doktorantė Emily Gilbert, vadovavusi tyrimui, kurio metu buvo aptiktos netoliese esančios planetos. „Todėl TOI 700 sistema yra patraukli papildomų tolesnių veiksmų perspektyva".

E. Gilbert pažymėjo, kad kadangi šią planetą buvo sunkiau pastebėti, nes ji mažesnė už kitas esančias TOI 700 sistemoje, egzoplanetos atradimas „taip pat parodo, kaip papildomi TESS stebėjimai padeda mums rasti vis mažesnius pasaulius".

Nors jau yra daugybė potencialiai gyventi tinkamų egzoplanetų, kurias iki šiol astronomai nustatė, TOI 700 sistemoje atradus antrąją Žemės dydžio egzoplanetą, būtų galima geriau suprasti, kaip elgiasi šios rūšies planetos – tai gali būti svarbi informacija, jei kada nors aptiksime nežemišką gyvybę.

Autoriai: Vigmantas Balevičius