Mokslininkai atrado „uždraustą“ planetą: jos egzistavimas paneigia visas teorijas  ()

Moksliniu požiūriu planeta neturėjo atsirasti.

Mokslininkai atrado milžinišką planetą, kuri sukasi aplink mažą žvaigždę. Planeta, kurią astronomai matė kosminiu teleskopu TESS, (egzoplanetų tranzitų apžvalgos observatorija) buvo pavadinta „uždrausta“, nes jos dydis neatitinka žvaigždės dydžio.

Pasak „Space“, šiai planetai atsirasti leido kažkoks keistas mechanizmas. Nors šios planetos egzistavimas prieštarauja visoms teorijoms.

Planeta TOI 5205b sukasi aplink mažytę raudonąją nykštukę TOI 5205. Ji yra 280 šviesmečių atstumu nuo Žemės ir yra maždaug Jupiterio dydžio. Atrasta planeta yra tik 4 kartus mažesnė už savo gimtąją žvaigždę.

Žvaigždė TOI-5205 sudaro tik 40 % mūsų Saulės dydžio ir masės. Ir jos temperatūra yra apie 2 kartus mažesnė.

Shabham Kanodia iš Amerikos Carnegie instituto pažymi, jog mokslininkai nesupranta, kaip aplink tokią mažą žvaigždę galėjo susidaryti tokia didžiulė planeta, palyginti su pačios žvaigždės dydžiu. Iki šiol mokslininkai niekada nerado dujų milžinų aplink tokias raudonąsias nykštukes.

„Pagal mūsų teoriją apie tokių planetų susidarymą - ji neturėtų egzistuoti. TOI-5205b atradimas praplečia mūsų žinias apie protoplanetinius diskus“, - pridūrė jis.

Planeta yra tokia didelė, palyginti su jos žvaigždės dydžiu, kad ji užstoja 7 % skleidžiamos šviesos. Pastebėtina, kad planeta buvo atrasta tik dėl to, kad ji praskriejo savo žvaigždės fone ir užblokavo dalį jos šviesos.

Mokslininkai ketina toliau stebėti TOI 5205b naudodami Jameso Webbo kosminį teleskopą. Jie tiki, jog netrukus bus atrasta dar daug panašių planetų.

Autoriai: Vigmantas Balevičius