Natūralūs vitaminai akims: gydytoja išbandė vieną žolelę – poveikis labai nustebino  ()

Ilgaamžiškumas tapo populiaria tema, o diskusijas pakursto įžymių žmonių pavyzdžiai. Antai technologijų sektoriaus multimilijonierius Bryanas Johnsonas eksperimentiniams gydymams kasmet išleidžia apie 1,8 mln. eurų. Daugybė sveikatingumo kompanijų uoliai dirba, kad padidintų ir taip augantį gyventojų susidomėjimą.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Laimei, sveikata pasirūpinti gali ne tik turčiai, o ir rimti gydytojai skeptiškai žiūri į moksliškai nepagrįstus, bet brangius metodus.

Mokslininkai teigia, kad efektyviausiai gyvenimą prailgina elementarūs dalykai: visavertė mityba, fizinis aktyvumas ir geras miegas.

Štai ką pataria dr. Florence Comite, endokrinologė ir Niujorke veikiančio precizinės medicinos ir sveikatos centro įkūrėja.

1. Valgykite pakankamai baltymų

Kad palaikytų savo raumenų masę, F.Comite kiekvieną dieną suvalgo bent po vieną gramą baltymų kiekvienam kūno svorio kilogramui. Senstant raumenų masė pradeda mažėti, todėl kūnas silpsta, atsiranda judėjimo problemų. Todėl raumenų masės palaikymas yra būtinas sveikam senėjimui.

Baltymai taip pat yra būtini ir kitoms organizmo funkcijoms, pavyzdžiui, gijimui ir hormonų gamybai.

2. Užsiimkite įvairia fizine veikla

Raumenų masę palaikyti padeda ne tik baltymai, bet ir pasipriešinimo bei jėgos pratimai. Būtent todėl F.Comite du kartus per savaitę lavina fizinę jėgą, pavyzdžiui, kilnoja svorius.

Neseniai atliktas tyrimas parodė, kad reguliariai atliekant jėgos ir kardio pratimus, tirtų asmenų ankstyvos mirties rizika sumažėjo 41 proc.

3. Vartokite kulkšnę

F.Comite taip pat eksperimentuoja su kulkšne – žole, turinčia adaptogeninių savybių. Kaip praneša „Mount Sinai“, tai reiškia, kad teoriškai ji gali padėti išvengti streso, ląstelių pažeidimo bei tokių ligų kaip vėžys ir cukrinis diabetas.

Tačiau Jungtinių Amerikos Valstijų Nacionalinis papildomosios ir integruotos sveikatos centras teigia, kad dar nėra atlikta išsamių tyrimų su žmonėmis, kurie įrodytų, jog ši žolė turi sveikatai naudingų savybių.

F.Comite sakė, kad per šešis kulkšnės vartojimo mėnesius pagerėjo jos regėjimas ir specialistei nebereikia akinių skaitant.

 

„Nuėjau pasitikrinti regėjimo. Mano oftalmologas man pasakė: „Jūs atsukote laiką atgal. Dabar jūsų akys yra tokios, kokios buvo prieš 20 metų“, – pasakojo daktarė.

Yra tam tikrų įrodymų, kad kulkšnė gali pagerinti regėjimą sergant retinopatija, kuomet akis pažeidžia dėl diabeto atsiradęs cukraus kiekio kraujyje padidėjimas. Tačiau tai buvo nustatyta tiriant peles, taigi nėra aišku, ar žmonės pajustų tokį pat poveikį.

4. Valgykite juodą šokoladą

Dėl kakavoje esančių flavonoidų dr. F.Comite juodąjį šokoladą laiko maisto papildu. Šios medžiagos yra siejamos su mažesniu kraujospūdžiu ir cholesterolio kiekiu kraujyje bei geresne smegenų kraujotaka. Tyrimai su pelėmis rodo, kad tai gali užkirsti kelią neurodegeneraciniams sutrikimas, tokiems kaip Alzheimerio liga.

Daktarė renkasi šokoladą kurio sudėtyje yra 70–90 proc. kakavos, nes jame yra mažiau cukraus nei pieniškame šokolade.

 

5. Nepiktnaudžiaukite alkoholiu

F.Comite alkoholį vartoja retai. Tiesa, retkarčiais ji pasimėgauja vyno taure ar tekila.

Nors yra keletas tyrimų, teigiančių, kad alkoholis gali būti naudingas sveikatai, 2023 m. atlikta didelė tyrimų, kuriuose iš viso dalyvavo virš 4,8 mln. dalyvių, apžvalga parodė, jog geriančios moterys turi didesnę tikimybę mirti, nei alkoholio nevartojančios.

Kitas 2022 m. atliktas tyrimas nustatė, kad dažnai geriančių žmonių gyvenimo trukmė vidutiniškai sumažėja beveik septyneriais metais.

Pasaulio sveikatos organizacija skelbia, kad joks alkoholio kiekis nėra saugus sveikatai.

Straipnis yra tik informacinio pobūdžio ir jame nėra patarimų konkrečiam žmogui. Jei turite sveikatos problemų, pasitarkite su gydytoju.

Parengta pagal „Business Insider“ inf.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: Lrytas.lt
Lrytas.lt
(35)
(1)
(34)

Komentarai ()