„Tai yra gudrus triukas.“ Pažiūrėkite į nuotrauką. Kaip prekybos centrai jus mausto (Foto)  (5)

Mokslininkai parodė aiškų pavyzdį, kaip veikia pirkėjus kvailinanti optinė iliuzija.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Mokslininkai teigia, kad apelsinų ir mandarinų pakavimas į raudonus tinklelius prekybos centruose yra gudrus triukas, siekiant apgauti pirkėjų pojūčius, rašo „IFL Science“.

Esmė ta, kad raudonas arba oranžinis plastikinis tinklelis padeda sukurti įspūdį, kad apelsino žievelė turi sodrią oranžinę spalvą. Taip vaisiai pirkėjų akyse visada atrodys sultingesni ir patrauklesni.

Net jei apelsinas yra šiek tiek žalias, tinklelis suteiks jam labiau prinokusią išvaizdą, sušvelnins žalią atspalvį ir sustiprins oranžinę spalvą.

[Kuponas+Vokietija] Atlaiko 200 kg! Didžiulės SUP irklentės už rekordinę kainą - ribotas kiekis (Video)
11397 7

Specialus kuponas

Iš Vokietijos

Greitas ir saugus pristatymas

Ribotas kiekis

Išsamiau

Tuo pačiu principu citrinos dedamos į geltonus tinklelius, kad pabrėžtų natūralų jų atspalvį. Jei citrinos būtų supakuotos ir į oranžinius tinklelius, pirkėjams produktas atrodytų mažiau pažįstamas, o tai turėtų įtakos pardavimams.

oranžinė, tinklelis, optinė apgaulė

Gegenfurtner/i-Perception/2024 (CC BY 4.0)

 

Šis principas pagrįstas vadinamąja konfeti iliuzija, kuri parodo, kad žmogaus suvokimas apie daiktų spalvas labai priklauso nuo aplinkinio konteksto. Šioje optinėje iliuzijoje neutralios spalvos rutulys dedamas į skirtingų spalvų linijų tinklelį. Kai tam tikros spalvos linijos yra priekiniame plane, atrodo, kad rutulio spalva susilieja su linijų spalva.

Psichologas Karlas R. Gegenfurtneris iš Heseno universiteto Vokietijoje naujame tyrime išsamiai paaiškino, kaip prekybos centrai naudoja konfeti iliuziją.

Mes nustatėme, kad pati spalvų asimiliacija turi didelę įtaką objekto išvaizdai, pavyzdžiui, žalsvą atspalvį paverčia oranžine spalva. Vaisių pardavėjai tai suprato jau seniai. Bet kuriame prekybos centre galite pamatyti, kad citrinos  svogūnai ar net bulvės, supakuotos į tinklelius, kurios atitinka produktų spalvą“, – sako mokslininkas.

 

Konfeti iliuzija buvo sukurta remiantis tuo, kad mūsų smegenys yra užprogramuotos apdoroti periferinį regėjimą ir spalvų suvokimą.

Iš esmės žmogaus smegenys mums bando supaprastinti spalvų suvokimo užduotį. Be to, mūsų vizualinė sistema sureguliuota taip, kad suvoktų vienodumą ir sklandžius perėjimus. Tuo atveju, kai raudonas arba oranžinis tinklelis yra ant oranžinės spalvos, mūsų smegenys sujungia gretimas spalvas, kad supaprastintų stebimą vaizdą.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(40)
(8)
(32)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai (5)