Raketos – praeitis? Į trasą įžengia „magnetinis liftas“ (Foto)  ()

Ilgas bėgių kelias, rampa ir itin stiprūs magnetai, varantys erdvėlaivį 6 kartus didesniu garso greičiu, o ne aplinkai kenksmingos raketos, deginančios nesuskaičiuojamą kiekį kuro? Nors tai skamba kaip mokslinė fantastika, „Auriga Space“ ką tik užsitikrino 6 mln. dolerių finansavimą šiam projektui.


Auriga Space koncepcija
Auriga Space koncepcija
© Ekrano kopija | https://x.com/IntEngineering/status/1945823300426371072/photo/1

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Jei pažvelgsite į Amerikos startuolių idėjas, kosminių skrydžių ateitis slypi ne raketose (nors Elonas Muskas, dirbantis prie „Starship“, tikrai su tuo nesutinka). Po milžiniškos „centrifugos“ „SpinLaunch“ ir kosminės patrankos „Green Launch“ dabar pasirodo „Auriga Space“ magnetinė rampa. Kaip aiškina jos kūrėjai, raketos paleidimas daugiausia yra kova su gravitacija, o didžioji dalis transporto priemonės masės yra... pats kuras.

„Kosmosą pasiekia mažiau nei 2 procentai raketos masės. Mūsų tikslas – padidinti paleidimo efektyvumą, o tai sumažins išlaidas ir padidins misijų dažnumą“, – aiškina „Auriga Space“ generalinė direktorė ir įkūrėja Winnie Lai.

[Lenkija+Kuponai] Tik nuo 78€! Namams ir automobiliui. Mega daugiafunkciai siurbliai sutvarkys tokią betvarkę, kuri atrodė neįveikiama
6648 1

Specialus rinkinukas

Fantastiškos kainos

Kuponai

Ribotas kiekis

Iš Lenkijos sandėlių greitas ir saugus pristatymas

1) „CROSIKO W07“ - daugiafunkcis siurblys

2) „CROSIKO C988“ - daugiafunkcis siurblys

Išsamiau

Jos įmonė nori sumažinti šias išlaidas, todėl sistema apima erdvėlaivio pastatymą magnetiniu bėginiu taku, kuris baigiasi stačia paleidimo rampa. Tik pasiekęs milžinišką greitį, erdvėlaivis užveda variklį, kad atliktų paskutinį manevrą ir išlėktų į orbitą.

Įdomu tai, kad tai ne pirmas kartas, kai girdime apie panašią koncepciją, nes anksčiau jau buvo idėjų apie „magnetinius kosminius liftus“, tačiau jos niekada neperžengė braižymo ribos. Tačiau „Auriga Space“ teigia, kad dėl technologinės pažangos sprendimas dabar yra įmanomas ir, svarbiausia, ekonomiškas.

 

 

„Auriga Space“ planuoja iš pradžių aptarnauti klientus, atliekančius hipergarsinius bandymus. Kitais metais bendrovė paleis laboratorinę trasos versiją pavadinimu „Prometheus“ ir išorinį greitintuvą, skirtą plataus masto bandymams, pavadinimu „Thor“. Galutinis tikslas – orbitinė sistema, vadinama „Zeus“, kuri bus įdiegta vėlesniame etape ir  skirta revoliucijai naudingųjų krovinių paleidime į kosmosą.

Nors bendrovė vis dar yra kūrimo etape ir dar neatskleidė galutinio savo paleidimo priemonės projekto (kaip ir „SpinLaunch“ atveju, didžiausias iššūkis bus G jėgos, veikiančios naudingąjį krovinį greitėjimo metu),  investuotojai jau aiškiai parodė savo susidomėjimą. Bendrovė užsitikrino 4,6 mln. JAV dolerių finansavimą iš Europos fondo „OTB Ventures“ ir 1,4 mln. JAV dolerių vertės sutartis su JAV kosmoso pajėgų AFWERX ir „SpaceWERX“ programomis.

 

 

„Auriga Space“ technologija galėtų būti pritaikyta ne tik moksliniuose tyrimuose, bet ir kariuomenėje. Sistema skirta sudaryti sąlygas atlikti greitus, daugkartinius hipergarsinius bandymus naudojant tą patį naudingąjį krovinį, taip pat atitikti JAV kosmoso pajėgų reikalavimą dėl greito paleidimo, o tai reiškia, kad naudingąjį krovinį galima paleisti į orbitą beveik be jokio išankstinio pasiruošimo.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(3)
(0)
(3)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()