Astronomai atrado vienišą planetą be žvaigždės  (5)

Astronomai trečiadienį paskelbė atradę vienišą planetą, skriejančią už Saulės sistemos ribų ir nesisukančią aplink jokią žvaigždę.

Dujinė egzoplaneta PSO J318.5-22 yra už 80 šviesmečių nuo Žemės, o jos masė šešis kartus didesnė negu Jupiterio.

Manoma, kad ji susiformavo prieš 12 mln. metų, todėl gali būti laikoma „naujagime“ tarp tokio tipo planetų.

„Dar niekada nesame matę kito tokio laisvai kosmosu skriejančio objekto. Jis pasižymi visomis jaunų planetų, randamų aplink kitas žvaigždes, savybėmis, bet dreifuoja visiškai vienas, – sakė tyrėjų grupės vadovas Michaelas Liu, dirbantis Havajų universiteto Manoa astronomijos institute. – Man dažnai kildavo klausimas, ar tokie pavieniai objektai egzistuoja, o dabar žinoma, kad jų esama“, – pridūrė jis.

Mokslininkai, kurių straipsnis buvo paskelbtas žurnale „Astrophysical Journal Letters“, planetą aptiko pagal jos skleidžiamą silpną ir unikalų šilumos srautą, naudodami plataus vaizdo teleskopą „Pan-STARRS 1“, įrengtą ant Haleakalos ugnikalnio Havajų Maui saloje.

Tyrėjų nuomone, naujoji planeta tikriausiai yra mažiausios masės laisvai kosmosu skriejantis objektas iš iki šiol atrastų.
Aut. teisės: BNS