Švedijoje išbandyta unikali technologija - važiuoji keliu ir elektromobilio akumuliatorius automatiškai ima krautis (Video) (1)
Elektrifikuotas kelias Švedijoje – pirmasis toks visame pasaulyje, galintis įkrauti juo važiuojančių elektrinių automobilių baterijas. Ekspertai tvirtina, kad šis projektas gali prisidėti prie elektrinių transporto priemonių, kurios kainuoja tikrai nepigiai, pigimo, skelbia europe.autonews.com.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Valstybės finansuojamas projektas, kuriam duotas pavadinimas „eRoadArlanda“, atsieis apie 5,82 mln. dolerių. Šio kelio bandymui pasitelktas modifikuotas elektrinis vilkikas, kuris iš Stokholmo Arlandos oro uosto gabena krovinius į netoliese esantį Postnordo logistikos centrą.
2 kilometrų ilgio atkarpoje kelio dangoje nutiestas savotiškas bėgis, kuriuo važiuodamas elektrinis automobilis pasikrauna. Prie sunkvežimio pritvirtinta speciali rankenėlė, kuri iš karto aptinka bėgį. Kai transporto priemonė atlieka lenkimo manevrą ar sustoja, krovimas liaujasi. Sistema taip pat skaičiuoja transporto priemonės energijos suvartojimą.
Projektą vykdančios bendrovės „Elways“ vadovas Gunnaras Asplundas sako, kad tokie keliai, kuriais važiuojant kraunamas automobilis, leis atsisakyti didelių baterijų, kurių vertė neretai sudaro pusę elektrinio automobilio kainos.
„Ši technologija siūlo neįtikėtinai puikų dalyką – dingsta nerimas, jog automobilio baterija išsikraus. Tokie elektrifikuoti keliai leis naudotis mažesnėmis baterijomis, tad atpigs patys elektriniai automobiliai – jie taps lengviau prieinami nei tradiciniais degalais varomi“, – tvirtina G. Asplundas.
G. Asplundas teigia, kad Švedijos valstybė, kuri ir finansuoja projektą, labai džiaugiasi rezultatais, o nerimavo tik dėl vieno – kad ant bėgių kaupsis nešvarumai.
Bendrovė „Elways“ užpatentavo šią elektrinio bėgio technologiją. Ji priklauso Švedijos konsorciumui, remiančiam projektą „eRoadArlanda“, prie kurio taip pat prisijungė infrastruktūros bendrovė NCC ir bendrovė „Vattenfall“, prižiūrinti bėgių švarą ir tinkamumą eksploatacijai.
„Tokie keliai sudarys sąlygas elektriniams automobiliams įveikti ilgus atstumus apsieinant be didelių, brangiai kainuojančių ir sunkių baterijų“, – sako „Vattenfall“ atstovas spaudai Markusas Fischeris ir pridūrė, kad naujiems automobiliams pritaikyti tokias specialias rankenėles bus žymiai pigiau nei modifikuoti dabartinius modelius.
„Vattenfall“ parengtame pranešime spaudai tvirtinama, kad tokie elektrifikuoti keliai gali pastebimai sumažinti anglies dvideginio emisijas, už kurias atsakingi sunkvežimiai ir vilkikai (jų indėlis į taršą – 25 proc.).
„eRoadArlanda“ bandymai prasidėjo balandį ir truks mažiausiai 12 mėnesių, taigi elektrinis vilkikas šį kelią išbandys pačiomis įvairiausiomis oro sąlygomis.