Leista išbandyti orą naudojančios raketos variklį ()
SABRE galėtų atpiginti skrydžius ir padaryti juos efektyvesnius
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Europos kosmoso agentūrai (ESA) preliminariai įvertinus naują oru kvėpuojančios raketos variklį, kitus 18 mėnesių bus atliekami išsamūs jo bandymai.
Jungtinės Karalystės kompanijos Reaction Engines kuriamas Synergistic Air-Breathing Rocket Engine (SABRE) variklis gali persijungti tarp dviejų veikmo režimų. Veikdamas orlaivio variklio režimu, jis naudoja deguonį iš atmosferos, o veikdamas raketinio variklio režimu, skysto vandenilio kurą degina, naudodamas su savimi gabenamą oksidatorių.
Ši technologija, itin perspektyvi suborbitiniams skrydžiams ir viršgarsinėms tarpkontinentinėms kelionėms, vieną dieną gali pakeisti kosminį transportavimą, tvirtina šios technologijos rėmėjai.
Šis variklis atmosferos orą naudoja, kol pasiekia 25 kilometrų aukštį, o tada persijungia į raketinio variklio režimą. Tad, raketai–nešėjai ar kosminiam lėktuvui, reikėtų gabentis mažiau deguonies ir jie būtų lengvesni, o iškėlimas į kosmosą – pigesnis. Be to, SABRE yra daugkartinio naudojimo, kas kaštus irgi sumažina.
„Mūsų teigiama dizaino preliminaraus vertinimo išvada žymi svarbų SABRE kūrimo proceso tašką,“ pranešime pažymėjo Markas Fordas, ESA Reaktyvinės inžinerijos skyriaus vadovas. „Tai patvirtina, [kad] ši bandoma revoliucinė nauja variklių klasės versija parengta įgyvendinimui.“
Demonstracinio variklio bandymai vyks Anglijos Buckinghamshire'o grafystėje, Westcotte statomoje Reaction Engines įmonėje.
Kompanija šios technologijos vystymui iš ESA jau yra gavusi 10 milijonų eurų ir 60 milijonų eurų iš JK vyriausybės.
Anksčiau ESA padėjo Reaction Engines patikrinti vadinamojo oro aušintuvo (angl. precooler) dizainą. Šis esminis SABRE komponentas vėsina į variklį patenkančio karšto oro srautą, kai SABRE veikia kaip lėktuvas, skrendantis hipergarsiniu greičiu.
„Vienas iš didžiausių SABRE koncepcijos pranašumų yra tai, kad jis visiškai modulinis tiek dizaino, tiek veikimo prasme,“ tame pačiame pranešime pažymėjo Reaction Engines vyr. technologas Richardas Varvillas.
„Todėl įmanoma visus pagrindinius variklio komponentus nuodugniai išbandyti ant žemės, visapusiškai atkartojant veikimo sąlygas, kurias variklis patirs, skrendant 5 machų greičiu [penkis kartus greičiau už garso greitį 25 kilometrų aukštyje],“ pridūrė Varvillas.
ESA teigimu, aparatai su SABRE galėtų būti iki 50% lengvesni už dabartinius ir, kadangi yra daugkartinio naudojimo, jie galėtų būti naudojami intensyviau.
Tereza Pultarova
www.space.com