Kai ilsėtis ramybėje neleidžiama - pernai „Titanikas“ pateko į dar vieną avariją  ()

2019 m. įvykusio nėrimo metu iš balto stiklo pluošto pagamintas povandeninis aparatas, nusiųstas tyrinėti garsiojo laivo nuolaužų, į paviršių iškilo su raudona dėme ant šono.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Įmonė „R.M.S. Titanic, Inc.“, kuriai priklauso išskirtinės teisės iškelti radinius iš nuskendusio „Titaniko“, apkaltino neseniai surengtos ekspedicijos organizatorius povandeniniu aparatu atsitrenkus į laivo likučius, rašoma smithsonianmag.com.

Teismui pateiktuose dokumentuose, kuriuos peržiūrėjo Jungtinės Karalystės laikraščio „The Telegraph“ žurnalistai, „R.M.S. Titanic, Inc.“ ieškinys yra dvejopas: įmonė tvirtina, kad ekspedicijos organizatoriai nepranešė apie susidūrimą ir kad Nacionalinė vandenynų ir atmosferos tyrimų administracija žinojo apie incidentą, bet jų neinformavo. 2019 m. liepos–rugpjūčio mėnesiais „EYOS Expeditions“ surengtos 10 dienų trukmės ekspedicijos tikslas – įvertinti „Titaniko“ liekanų būklę ir nufilmuoti medžiagos būsimam dokumentiniam filmui, teigiama pareiškime.

Paskutinį kartą žmonės prie nuskendusio lainerio pabuvojo 2005 m. Nuo tada visos nuotraukos ir vaizdo medžiaga daroma nuotoliniu būdu valdomais fotoaparatais ir vaizdo kameromis. Minėtosios ekspedicijos metu buvo atlikti penki nėrimai, ir po vieno iš jų iš balto stiklo pluošto pagamintas povandeninis aparatas išniro su raudona dėme ant šono. Vėliau nutikę įvykiai yra ginčytini.

„R.M.S. Titanic, Inc.“ sako, jog apie tariamą susidūrimą sužinojo tik po penkių mėnesių, kai sausio 8 d. buvo parengta ataskaita. Kaip skelbia „The Telegraph“, įmonė leido „EYOS Expeditions“ surengti ekspediciją su sąlyga, kad „nebus pažeistos „Titaniko“ nuolaužos, nuskendimo vieta ir jokie laivo artefaktai“.

Ekspedicijos vadovas Robas McCallumas „The Telegraph“ pasakojo, kad greičiausiai povandeninis aparatas atsitrenkė į laivo dešinįjį bortą dėl neprognozuojamų srovių, kai priplaukė iš arčiau patyrinėti kiaurymės „Titaniko“ korpuse. „EYOS Expeditions“ informavo Nacionalinę vandenynų ir atmosferos tyrimų administraciją išsiuntę laišką rugpjūčio 11 d. Nacionalinė vandenynų ir atmosferos tyrimų administracija nurodė pranešti ir „R.M.S. Titanic, Inc.“.

Ekspedicijos laive buvęs „R.M.S. Titanic, Inc.“ atstovas neva matė raudoną dėmę ant povandeninio aparato, bet, kaip rašė „Washington Post“ žurnalistas Gillianas Brockwellas, jis nieko nesakė savo įmonei, nes buvo pasirašęs konfidencialumo sutartį, kurios sąlygos lieka nežinomos. „R.M.S. Titanic, Inc.“ pareikalavo „EYOS Expeditions“ pateikti nėrimo vaizdo įrašą, kuriame užfiksuotas susidūrimas.

„EYOS Expeditions“ pareiškime, kurį el. paštu gavo „Fox News“ žurnalistas Jamesas Rogersas, teigiama: „Ant povandeninio aparato stiklo pluošto korpuso nematyti pažeidimų ar įbrėžimų, taip pat kontakto metu nebuvo juntamas smūgis. Tai reiškia, kad susidūrimas buvo labai nežymus, greičiausiai povandeninis aparatas tiesiog kliudė rūdžių darinį, o ne patį laivą.“

Rūdžių dariniai yra trapūs metalą ėdančių bakterijų veiklos likučiai, primenantys varveklius. Regis, 2010 m. „Titaniko“ likučius rado nauja bakterijų rūšis. Rūdžių darinių augimo stebėsena yra geras būdas įvertinti laivo nuolaužų suirimo lygį. Įdomu tai, kad laivagalis irsta sparčiau už pirmagalį. Tikriausiai laivagalyje buvusios maisto atsargos pirmiausia ir priviliojo bakterijas.

Neišvengiamas visiškas laivo nuolaužų suirimas ir sukritimas yra bene svarbiausias argumentas, kuriuo „R.M.S. Titanic, Inc.“ remiasi siūlydama kuo greičiau iškelti „Titaniko“ viduje esančius artefaktus. Įmonė jau spėjo surinkti tūkstančius artefaktų, gulėjusių aplink laivo nuskendimo vietą, tačiau pats „Titanikas“ yra draudžiama zona, remiantis UNESCO reglamentais ir pagerbiant maždaug 1 500 žmonių, kurie žuvo 1912 m. balandžio mėnesį, kai laivas atsitrenkė į ledkalnį, atminimą.

„R.M.S. Titanic, Inc.“ paprašė leidimo perpjauti „Titaniko“ korpusą ir iškelti Marconi belaidžio ryšio radijo aparatą, kuris buvo naudojamas pagalbai kviesti, tačiau šiam sumanymui priešinasi giliavandenius projektus reguliuoti padedanti Nacionalinė vandenynų ir atmosferos tyrimų administracija.

„The Telegraph“ duomenimis, „R.M.S. Titanic, Inc.“ ieškinys dėl tariamo susidūrimo gali būti bandymas suduoti pirmą smūgį, t. y. sukelti abejonių Nacionalinės vandenynų ir atmosferos tyrimų administracijos gebėjimais apsaugoti „Titaniko“ liekanas.

„R.M.S. Titanic, Inc.“ savininkė „Premier Exhibitions“ bankrutavo 2016 m. Nors 2018-aisiais keletas muziejų pabandė įsigyti įmonę ir jos 5 500 „Titaniko“ artefaktų, tuo metu „National Geopgraphic“ reporteris Michaelis Greshko pranešė, kad „Premier Exhibitions“ galiausiai nusipirko apribotos rizikos fondų koalicija.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: delfi.lt
(4)
(0)
(4)

Komentarai ()