Alytaus ekologinė katastrofa kartojasi kitoje pasaulio šalyje – milžiniškas gaisras kilo Kuveito padangų kapinėse: šių padangų kalnai matomi net iš kosmoso (Video) (5)
Milžiniškas gaisras 2019 m. rudenį siautėjo Alytuje, o dabar panašaus masto gaisras kilo Kuveito padangų kapinėse, kuriuose atvirame lauke palaidota daugiau nei 7 mln. padangų.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Štai keletas įdomių faktų: 2019 m. visame pasaulyje buvo pagaminta daugiau nei 3 milijardai transporto priemonių padangų, o įprasta padanga per visą eksploatavimo laiką nuvažiuoja apie 32 000 km.
Kai padanga nusidėvi ir nebetinkama naudoti, ji dažnai bus perdirbama; tačiau kai kuriose pasaulio vietose ji greičiausiai atsidurs padangų kapinėse.
Viena tokių vietų yra Kuveito miesto Sulaibijos kaimynystėje. Kasmet iškasamos didžiulės duobės smėlėtame purve ir užpildomos senomis padangomis, todėl susidaro padangų kalnai, kuriuos galima pamatyti net iš kosmoso.
فرق الإطفاء انتهت من إخماد حريق موقع تخزين الإطارات بمنطقة الشقايا pic.twitter.com/PFbqex1W1L
— قوة الإطفاء العام (@kff_kw) October 16, 2020
Remiantis daugybe pranešimų, šiuo metu žemėje palaidota yra daugiau nei septyni milijonai padangų. Tačiau ne visos jos yra iš Kuveito, nes kaimyninėms šalims už mokestį leidžiama išsiųsti savo padangų atliekas į sąvartyną.
جانب من جهود فرق الإطفاء في احتواء حريق الإطارات على طريق السالمي pic.twitter.com/sRS68WNGVh
— قوة الإطفاء العام (@kff_kw) October 15, 2020
Šios nebenaudojamos padangos yra vienas problemiškiausių atliekų šaltinių dėl jų didelio kiekio rinkoje. Jose yra įvairių ekologiškai pavojingų komponentų, o padangos gamtoje itin lėtai irsta.
Gaisrai Kuveito padangų kapinėse yra svarbi problema, ir bėgant metams nuolat pranešama apie daugybę kilusių gaisrų.
Pavyzdžiui, 2019 m. kilo didžiulis gaisras, kurį buvo galima pamatyti iš orbitos. Gaisro metu sudegė sudegė maždaug milijonas padangų. 2021 m. balandžio 29 d. buvo pranešta apie dar vieną gaisrą.
Padangų gaisrus gesinti yra gana sunku, be to, skylant gumos junginiams, susidaro daug dūmų, kuriuose yra toksiškų cheminių medžiagų, tokių kaip anglies monoksidas ir sieros oksidai. Šios medžiagos gali turėti trumpalaikį ir ilgalaikį poveikį sveikatai – nuo kvėpavimo takų ligų iki vėžio.
فرق الإطفاء تواصل مكافحة حريق منطقة تجميع إطارات في السالمي pic.twitter.com/OeIyAgajGL
— جريدة الجريدة (@aljarida) April 29, 2021
Be to, degant padangoms iš jų išsiskiria sunkieji metalai ir alyva, kurie laikui bėgant prasiskverbia į žemę ir vandenį.
Nors buvo planuojama pastatyti tris gamyklas, kurios padėtų perdirbti padangas, bet kol kas nebuvo pranešta apie progresą.
Draudimas ir perdirbimas
Padangų pristatymas į sąvartynus yra draudžiamas daugumoje tautų, įskaitant visą Europos žemyną. Vietoj to, šios šalys perdirba padangas. JAV padangos deginamos degalams, naudojamos gaminti gumos granules, civilinės inžinerijos srityse, o kai kurios yra susmulkinamos ir išmetamos į sąvartynus.
Padangų perdirbimas gali duoti tiek ekonominės, tiek aplinkosauginės naudos. Jos taip pat plačiai naudojamos dirbtinių sporto aikštelių, kilimų paklotų, jojimo arenų, žaidimų aikštelių ir bėgimo takų statyboje. Be to, iš perdirbtų padangų galima sukurti tylesnės dangos kelius, palyginus su tradiciniais asfalto keliais.