"World of Warcraft" pagaliau pritaikytas moksle (4)
Epidemiologai, dažnai pasigendantys realios praktikos susidūrus su ligų protrūkiais, pradėjo studijuoti epidemijas virtualiuose pasauliuose. Pirmoji iš jų - žymioji "corrupted blood" liga, nusiritusi per visą "World of Warcraft" pasaulį ir pagaliau sustabdyta. Infekcija siautėjo, keldama chaosą virtualiame pasaulyje, nepaisant vykdyto karantino. Ši patirtis suteikia esminės informacijos apie tai, kaip žmonės elgiasi tokių krizių metu, teigia žurnalas "Lancet Infectious Diseases".
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Tyrinėtoja Nina Fefferman (Tufts University School of Medicine) teigia, jog "žmogaus elgesys turi didelį poveikį ligos sklidimui. Virtualūs pasauliai suteikia puikią platformą žmogaus elgesiui tirti. Žaidėjai jautė vos ne realų pavojų ir į tai rimtai reagavo, net jei tai buvo tik žaidimas". Ji taip pat pripažįsta, jog virtuali aplinka gali skatinti rizikingesnį elgesį, tačiau tai galima pakankamai tiksliai įvertinti ir atmesti šią įtaką darant galutines išvadas. Žinoma, tai yra drąsus teiginys, kadangi vaizdo žaidimuose tikriausiai bet kas iš mūsų yra nuvairavę į priešingą eismo juostą, ko realiame gyvenime, galbūt, niekada nedarome. Virtualiuose pasauliuose gyvuojantis žiaurumo lygis ir nepagarba žmogaus gyvybei gali būti esminis stabdis, trukdantis tirti žmogaus elgesį realių epidemijų atvejais, tačiau mokslininkai nenuleidžia rankų.