Daugkartinio naudojimo erdvėlaivio HOTOL sugrįžimas
(7)
Nors "Shuttle" programą planuojama nutraukti jau 2010 metais, tai tikrai nebus daugkartinio naudojimo erdvėlaivių pabaiga. Šių metų pradžioje Europoje prisimintas senas devintojo dešimtmečio vidurio projektas pavadinimu HOTOL.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia
tik entuziazmo.
HOTOL projektą 1984 metais inicijavo Didžiosios Britanijos vyriausybė - tuo pat metu, kai JAV intensyviai į priekį "stūmė" savąją "Shuttle" programą. Priešingai nei "šatluose", šiuose daugkartinio naudojimo erdvėlaiviuose buvo suplanuota naudoti horizontalaus pakilimo ir nusileidimo principą, o vietoj klasikinės raketų technologijos pritaikyti pažangius to meto reaktyvinių lėktuvų variklius. Tada šis sumanymas buvo toks "karštas", kad net pačios JAV vyriausybė slaptai analizavo galimybę panaudoti šią technologiją patiems. Tačiau projekto mastai buvo kiek per dideli net Didžiajai Britanijai, kuriai būtų tekusi esminė finansinė projekto našta; be to, šalies gynybos ministerija pagrįstai abejojo tokios iniciatyvos naudingumu valstybei, todėl idėjos galiausiai buvo atsisakyta.
Šiandien ties HOTOL projekto "prikėlimu" dirba kompanija "Reaction Engines". Tiesa, projektui suteiktas naujas pavadinimas - "Skylon". Kompanijoje dirba nemaža dalis su HOTOL projektu reikalų turėjusių inžinierių, o Europos Sąjunga jau išskyrė 8,7 milijonų dolerių biudžetą pirmiesiems darbų etapams įvykdyti. Projektą ir detalų pradinio finansavimo planą "Reaction Engines" pristatė 2009 vasario 19 dieną. "Skylon" ilgis turėtų būti apytiksliai tarp 60 ir 70 metrų. Jis turėtų sugebėti į žemutinę Žemės orbitą pakelti apie 7000kg naudingą krovinį - tam numatyta naudoti maždaug 4,5m skersmens vidinį angarą. Kol kas daugiau techninės informacijos apie "Skylon" nepateikiama.