Psichologinės pagalbos pernai ieškojo dvigubai daugiau žmonių (5)
Pernai, lyginant su 2007 metais, į Jaunimo psichologinės paramos centrą (JPPC) kreipėsi dvigubai daugiau psichologinės pagalbos ieškančių klientų. Iš jų apie 15 proc. turėjo minčių apie savižudybę. Įvertinus šią tendenciją, JPPC įsteigė Krizių įveikimo centrą, kuriame teikiama skubi, pirminė ir svarbiausia – nemokama psichologinė pagalba išgyvenantiems krizę žmonėms.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Krizių įveikimo centras – dar vienas žingsnis didinant krizių įveikimo paslaugų prieinamumą žmonėms“, – sakė JPPC steigėja ir vadovė dr. Kristina Ona Polukordienė. Krizių įveikimo centro tikslas – teikti pirminę, nemokamą psichologinę pagalbą, organizuoti skubią paramą psichologinių krizių ir komplikuotų netekčių atvejais, kilus savižudybės grėsmei.
„Siekiame, kad išgyvenantiems psichologinę krizę klientams būtų suteikta galimybė gauti iki 10 nemokamų psichologo konsultacijų. Natūralu, kad krizių, juolab, sielvarto krizių atvejais, vienos konsultacijos paprastai neužtenka ir konsultacijos klientui turėtų būti nemokamos. Dėl to nuolatos ieškome finansavimo krizių įveikimo paslaugoms apmokėti“, – kalbėjo Krizių įveikimo centro koordinatorė Virginija Rekuč.
Į Krizių įveikimo centrą galima kreiptis pagalbos ir tais atvejais, kai krizė ištinka organizaciją ar didelę žmonių grupę. Įsteigus Krizių įveikimo centrą buvo sukurta ir atidaryta nauja svetainė internete: www.krizesiveikimas.lt.
Kad krizinėse situacijose kasdien atsiduria daugybė žmonių, rodo ir kitų JPPC programų statistika. Į emocinę paramą telefonu teikiančią „Jaunimo liniją“ pernai buvo bandyta prisiskambinti virš 2 mln. kartų, į elektroninę „Draugo laiškų“ pašto dėžutę atėjo beveik 2 tūkst. laiškų.
Emocinės paramos elektroniniais laiškais poreikį bei svarbą gerai atspindėjo situacija, kai viename interneto portale prie straipsnio apie šių metų pradžioje Kaune įvykusias 3 paauglių savižudybes buvo pateikta nuoroda į „Draugo laiškus“. Dvi dienas po paskelbimo laiškų srautas buvo didesnis penkis kartus nei paprastai. Trečdalis tomis dienomis atėjusių laiškų buvo su savižudybės rizika – taip pat daugiau nei įprastai. „Akivaizdu, kad pagalba elektroniniais kanalais yra labai svarbi, nes daliai žmonių yra lengviau apie savo problemą parašyti, negu pasakyti“, – sakė „Draugo laiškų“ programos koordinatorė Irma Skruibienė.
Pernai metais JPPC suaktyvino švietėjišką veiklą krizių įveikimo ir savižudybių prevencijos srityje. JPPC psichologai vedė 52 krizių įveikimo seminarus Lietuvos mokyklų vadovams ir Pedagoginių psichologinių tarnybų specialistams.
Šiemet JPPC planuoja plėtoti Krizių įveikimo centro paslaugas, didinti „Jaunimo linijos“ ir „Draugo laiškų“ savanorių skaičių. „Tikimės, kad dėl ekonominės krizės nebus taupoma psichologinių krizių įveikimo, emocinės paramos ir savižudybių prevencijos sąskaita. Visuomenės psichikos sveikata – šiuo metu vienas svarbiausių resursų įveikiant nūdienos sunkumu“, – sakė dr. Kristina Ona Polukordienė.