Naujų „Toyota“ automobilių bėdos grasina milijardiniais nuostoliais ir reputacijos praradimu (Video) (4)
Japonų automobilių gamintojui atėjo sunkūs laikai. Milijonai automobilių (tiek jau parduotų, tiek dar nesulaukusių pirkėjų) visame pasaulyje reikalauja greito remonto - kompanijai tai kainuos iki 2 mlrd JAV dolerių.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Nepatikimas greičio pedalas privertė Japonijos gamintoją „Toyota“ sugrąžinti į dirbtuves daugiau kaip 4,5 milijono automobilių visame pasaulyje. Ketvirtadienį „Toyota“ oficialiai paskelbė, kad koncernui šis atvejis kainuos mažiausiai 1,4 milijardo eurų (4,83 mlrd. litų).
Panašius skaičius nurodo įvairūs rinkos analitikai. Be to gamintojas patirs nuostolių ir dėl smarkiai kritusių mašinų pardavimo. Štai “Toyota” automobilių pardavimai JAV šiais metais krito 16-19 proc. – iki 99 tūkst. automobilių, kas yra pats žemiausias rodiklis nuo 1998 metų.
“Toyota” rado milijonų automobilių bėdų su greičio pedalu priežastį – tai vandens kondensatas. Jis susidaro dėl šaltuoju metų laiku įjungiamo šildymo ir didina trintį mechanizmo viduje. Problema turėtų išnykti sudėjus tinkamas tarpines.
Automobilių gamintoja džiaugiasi pagaliau suradusi karštligiškai ieškotą priežastį, kodėl greičio pedalas sunkiai arba visai negrįždavo į pradinę poziciją. Nuo vasario pirmos “Toyota” paskelbė apie privalomą automobilių remontą JAV, Europoje, Kinijoje, Afrikoje, Lotynų Amerikoje ir Artimuosiuose rytuose.
Pats pedalo remontas nėra sudėtingas – tuo galima įsitikinti šiame video siužete:
Na, o šiame video siužete galima išsamiau sužinoti apie pedalo problemą:
Nežiūrint tiesioginių nuostolių dėl šios bėdos, kompanijai labai pavojingas prestižo susvyravimas – iki šiol turėtas geras vardas dabar pirkėjams bus jau ne toks patikimas. Ypač, jeigu paaiškės, kad kompanija apie šį gedimą žinojo jau 2007 metais ir nieko nesiėmė bei toliau platino modelius su defektu. Apie tai pranešė Vokietijos dienraštis „Financial Times Deutschland“.
Teigiama, kad tuometiniai „Toyotos“ automobilių bandymai parodė, jog greičio pedalas gali užsikirsti. Dienraščio šaltinių matytuose dokumentuose rašoma, kad per mėnesio trukmės „Auris“ modelio bandymus greičio pedalas užsikirto daugybę kartų. Tąsyk pastebėta, kad tokia problema atsiranda žiemos metu, kai automobiliuose susidaro kondensatas. „Financial Times Deutschland“ teigimu, tuo metu buvo išbandyti trys skirtingi modeliai ir „Toyotos“ direktoriams apie tokius rezultatus buvo pranešta keletą kartų.
Tokią pat informaciją Vokietijoje išplatino dar vienas leidinys „Wirtschaftswoche“. Skaičiuojama, kad vien šioje šalyje dėl galimo greičio pedalo gedimų teks atšaukti apie 215 tūkst. „Toyotos“ automobilių.
Reaguodamas į beveik nevaldomą situaciją, penktadienį „Toyota Motor" prezidentas Akio Toyoda Japonijoje surengtoje spaudos konferencijoje pirmą kartą viešai atsiprašė šios markės automobilių savininkų už nepatogumus, kuriuos tenka patirti dėl priverstinio remonto. „Norėčiau pasinaudoti proga ir iš visos širdies atsiprašyti daugybės mūsų klientų įvairiuose regionuose“, – sakė 53 m. kompanijos įkūrėjo anūkas, perėmęs „Toyota“ valdymą tik pernai vasarą.
Panašu, jog tai ne visos „Toyota“ bėdos - dėl stabdžių problemų kompanija ruošiasi atšaukti apie 300 tūkst. naujųjų „Prius“ hibridinių automobilių, šią savaitę pranešė „Reuters“. Saugumo ekspertai JAV ir Japonijoje jau pradėjo tyrimus dėl stabdžių sistemos problemų naujausio modelio „Toyota Prius“ automobiliuse. Pranešama, kad JAV dėl šios bėdos yra užregistruoti 124 vairuotojų skundai.
Teigiama, kad trumpalaikis stabdžių sutrikimas įvyksta kelyje pervažiavus kalniuką ar duobelę, esą automobilis staiga pagreitėja ir ne iškart reaguoja į stabdymą. Skelbiama, kad dėl šios problemos užfiksuotos keturios avarijos.
Naujasis „Toyota Prius“ buvo pristatytas pernai gegužę ir nuo tada buvo parduota 311 tūkst. šių automobilių – apie 200 tūkst. Japonijoje ir 103,2 tūkst. JAV. „Prius“ buvo geriausiai perkamas 2009 m. modelis Japonijoje.
Nepaisant šių bėdų, didžiausia pasaulyje automobilių gamintoja tikisi šiuos finansinius metus užbaigti pelningai. Bendrovės prognozėmis, kovo 31 dieną pasibaigsiančiais finansiniais metais grynasis pelnas sieks 80 milijardų jenų (2,19 milijardo litų).
„Toyota“ praėjusį ketvirtį pardavė 2,07 mln. automobilių – 227 tūkst. daugiau nei metais anksčiau, o kompanijos grynasis pelnas praėjusį ketvirtį sudarė 1,2 milijardo eurų.