JAV kariškiai keičia „skraidančio lazerio“ technologiją (8)
Nepaisant sėkmingo JAV Priešraketinės gynybos agentūros (MDA) surengto „skraidančio lazerio“ - modifikuoto lėktuvo „Boeing 747-400F“ su eksperimentine „Airborne Laser Testbed“ lazerio sistema – bandymo, kurio metu lazerio spinduliu buvo numuštos dvi balistinės raketos, Pentagonas priėmė kitokį sprendimą dėl aviacinių lazerių programos plėtojimo.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Apie balistinių raketų numušimą plačiau galite paskaityti šioje naujienoje.
JAV karinių oro pajėgų štabo viršininkas generolas Nortonas Schwartzas pareiškė, kad Pentagonas nesiruošia pirkti gamintojų siūlomų lėktuvų su didelės galios koviniais cheminiais lazeriais. Pasak generolo, ateitis priklauso ne cheminiams, o kietojo kūno lazeriams, pranešė svetainė „DoDBuzz.com“.
N. Schwartzas JAV Atstovų rūmų Ginkluotųjų pajėgų komisijos nariams pareiškė, kad neseniai atliktas „Boeing“ „Airborne Laser Testbed“ cheminio lazerio bandymas yra „stulbinamas techninis pasiekimas“, tačiau pabrėžė, kad ši sistema nėra tinkama naudoti. Lėktuvai su cheminiais lazeriais turi gabenti itin didelį svorį, veikimo metu įrenginys išskiria labai daug šilumos, o šie ir kiti tokios technologijos lazerių ypatumai karo sąlygomis yra nepriimtini.
Tuo tarpu, pasak generolo, kietojo kūno lazeriams reikia kur kas mažiau vietos, dėl to nereikia perdarinėti lėktuvų fiuzeliažo. Nors „Boeing“ sukurto „Airborne Laser Testbed“ sukurto „skraidančio lazerio“ galia šiuo metu yra pati didžiausia – 1 MW, kietojo kūno lazerių technologija taip pat sparčiai tobulinama. Antai praėjusių metų kovą bendrovė „Northrop Grumman“ pranešė pagaminusi elektrinį kietojo kūno lazerį, kuria galia – 100 kW. Tokio lazerio spindulys generuojamas naudojant elektrą, kurią gamina lėktuvo variklis arba tanko variklis.