Mokslininkai pradėjo stebėti oro taršą (2)
Klaipėdos mokslo ir technologijų parko mokslininkai pradėjo tyrimą siekdami nustatyti kiek veiksmingas verslininkų siūlomas naujas kuro priedas.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Matuojant maršrutinių autobusų dūmingumą ir išmetamųjų dujų kiekį, bus stebima ar iš tikrųjų naudojant priedą galima sumažinti oro taršą ir net kuro sąnaudas.
Klaipėdos mokslo ir technologijų parko oro taršos laboratorijos specialistai išmatavo 6-ių, kol kas įprastą kurą naudojančių, miesto maršrutinių autobusų dūmingumą ir išmetamųjų dujų kiekį. Po to – trys pradės važinėti naudodami kurą su naujuoju priedu „EuroAd“.
Matavimai bus kartojami, kai autobusai nuriedės 10 ir 20 tūkstančių kilometrų. Tada, pasak Klaipėdos universiteto profesoriaus Vytauto Smailio, vadovaujančio tyrimui, turėtų paaiškėti, kiek priedas iš tikrųjų yra veiksmingas.
Jį siūlantys verslininkai teigia, kad naudojant naująjį priedą, dūmingumą galima sumažinti iki 60, o kuro sąnaudas – iki 10 procentų. Tikimasi, kad tokios bendros mokslo ir verslo pastangos palengvintų naujam produktui įsitvirtinti rinkoje. Tačiau, kad ir teigiamos mokslininkų išvados, būtų tik rekomendacinės – galutinį sprendimą – efektyvu naudoti priedą, ar ne – turėtų priimti transporto priemonių savininkai.
Šiuo atveju tai būtų tyrime dalyvaujantis „Klaipėdos autobusų parkas“. Mokslininkai tyrimo rezultatus apibendrinti tikisi maždaug po pusmečio.
Asta Kažukauskienė, Lietuvos radijas