Kada lietuviai dažniausiai keičia telefonus? (3)
Mobilusis telefonas – prabanga ar būtinybė? Turbūt šis klausimas sukeltų nuvilnijančią nepasitenkinimo bangą. Žinoma, kad būtinybė. Juk šiais laikais neįmanoma išsiversti be šios priemonės. Ir vis dėlto prabangos niuansas suskamba naudojamo telefono modelyje.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Keitimo tendencijos: naujas vingis karjeroje – naujas telefonas
Dažnai mobilusis telefonas tampa ne tik praktinio naudojimo priemone, bet ir žavingu aksesuaru, kuriuo neužmirštama pasirūpinti. Visame pasaulyje pastebimos tam tikros telefonų keitimo tendencijos.
Apklausų duomenimis, vis didesnė žmonių dalis linksta prietaisą keisti rečiau. Anksčiau vyravęs dvejų metų ciklas ima ilgėti iki trejų-penkerių metų. Ting apklausos duomenimis, 55 proc. apklaustųjų nurodo gan praktiškas keitimo priežastis. Ieškoma naujo įrenginiui ėmus gesti, sudužus ar jį pametus. Kita grupė – norinti atsinaujinti, įsigyti naujausią ar kitą modelį atsižvelgiant į augimą karjeroje ar pabodus senajam (38 proc.).
Vis dėlto Baltijos šalyse atliktas tyrimas (bendrovės „GfK Retail and Technology“ ir kompanijos „Samsung“ inicijuotas rinkos tyrimas) nurodo, kad tik 8 proc. apklaustųjų Lietuvoje kaip priežastį įvardija gedimą.
Kaimyninėse šalyse šis procentas dvigubai ar daugiau didesnis. Lietuviai išsiskiria ir surinkdami beveik dvigubai daugiau procentų išsakant savo poreikį patrauklesniam bei stilingesniam modeliui.
Paskutiniųjų metų duomenimis pastebima dar viena gan stipriai ryškėjanti kryptis. Keičiantis vartotojų prioritetams bei tvarumui įgaunant reikšmingesnes pozicijas, tai tampa viena naujųjų tendencijų.
Mygtukiniai telefonai – dar ne mirusi niša ir ne tik senjorams
Prekybos centro internete „Varlė.lt“ elektronikos ekspertas Igoris Tkačenko išskiria šias vartotojų kategorijas: atitinkamo prekės ženklo gerbėjai; perkantieji, telefonui ėmus prasčiau veikti ar sugedus; pirkėjai, norintys atsinaujinti (po naujienų išleidimo iki pusės metų laukiantys produkto atpigimo).
Išties šios trys grupės turi ir atitinkamą požiūrį į gaminį. Gerbėjai – nekantriai laukia naujai pasirodysiančio produkto džiugiai aptarinėdami jų naujas galimybes. Neturintys numylėto prekės ženklo atidžiau studijuojasi aparatų savybes bei kainas.
Ting atliktame tyrime išskiriami trys svarbiausi kriterijai renkantis telefonus. Pavyzdžiui, vyrams aktualiausia: kaina, procesoriaus greitis bei atminties apimtis. Moterims: kaina, operacinė sistema (Android ar iOS) ir fotokameros parametrai.
„Mūsų klientams nemažiau aktualūs ir tokios savybės kaip telefono ekrano dydis bei baterijos veikimo laikas. Taip pat paminėtina, jog mygtukiniai telefonai dar nėra mirusi niša. Juos perka ne tik senjorai. Šis gaminys pasirenkamas, kai yra poreikis turėti kelias dienas neišsikraunantį telefoną susisiekimui,“ – patikslina ekspertas.
Pokyčių bangos – vis didėjantys ekranai
Pastebimas kryptingas pokytis – vis didėjantys ekranai. Reikšmingesnės dalies įrenginių ekranų įstrižainė jau perkopia šešis colius, o mažesniųjų modeliai pamažėle tirpsta iš rinkos dėl nepakankamų pardavimų. Kompanijos tiesiog nebetęsia jų gamybos arba, pavyzdžiui, palieka tik vieną tokio tipo. Didėjant ekranams ir norint išlaikyti prekės kompaktiškumo savybę, grįžtama prie sulankstomų telefonų pasiūlos.
Vis labiau kyla vadinamų „flagmanų žudikų“ banga. Atsirandantys naujų prekės ženklų modeliai siūlo tokias pačias funkcijas, tačiau gerokai besiskiriančią, leidžiančią pirkėjui stipriai sutaupyti, kainą.
O štai greitojo įkrovimo mada ima kisti. Kai kurie gamintojai atsisuka į atsargumą akcentuodami gaminio saugumą bei ilgaamžiškumą. Taigi grįžtama prie ilgiau trunkančio krovimo funkcijos. Vis dėlto skubos mėgėjams nėra dėl ko nerimauti. Netrūksta ir prekės ženklų, toliau siekiančių greitojo įkrovimo rekordų. Jau šiais metais tikimasi laiką sutrumpinti iki 9 minučių.
Ne paslaptis, kad dažnam pirkėjui viena iš funkcijų, kurios kokybė itin aktuali, yra fotokamera. Gamintojai stengiasi pateikti vis daugiau naujovių didindami optinio pritraukimo kartų skaičių, pateikdami nuotraukų apdirbimo programėles, suteikiančias galimybes kelis kartus pagerinti nuotraukų kokybę. Į rinką išleidžiami gaminiai, kuriuose įdiegtos naujos technologijos, prilygstančios tikriems optiniams priartinimams, bei nešančios reikšmingus fotokamerų pokyčius ateityje.
Taigi kiekvienam sava mada. Vienam – tai naujausio modelio mylimas prekės ženklas, kitam – ateities fotokamera, trečiam – tvarumas. Ir kiekvienas pasirinkimas jam yra pats tinkamiausias.