Europos vairuotojų laukia nematyti drastiški pokyčiai – palies ir Lietuvą  ()

Europos Komisija paskelbė apie planus gerinti kelių eismo saugumą visoje ES, įskaitant vairavimo egzaminų sistemų pertvarką.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Pagal naujus pasiūlymus, laikyti vairavimo egzaminą būtų galima tik sulaukus 17 metų amžiaus, o naujai įgijusiems vairuotojo pažymėjimą būtų taikomas dvejų metų bandomasis laikotarpis, per kurį jie negalėtų vairuoti vieni. Taip pat būtų visiškai uždrausta vartoti alkoholį vairuojant.

Už transportą atsakinga Europos Komisijos narė Adina Vălean teigia, kad vairuotojo egzamino parametrai taip pat bus peržiūrėti.

„Taip pat norime atnaujinti, ką vairuotojai turi daryti, kad gautų pažymėjimą“, – žurnalistams sakė ji. „Siūlome, kad vairavimo egzaminuose daugiau dėmesio būtų skiriama rizikos veiksniams ir pavojaus suvokimui“.

Praėjusiais metais kelių eismo įvykiuose ES žuvo daugiau nei 20 000 žmonių, o 40 proc. mirtinų atvejų sukėlė jaunesni nei 30 metų vairuotojai.

Briuselis sako, kad tai turi pasikeisti. Siekiama, kad iki 2050 m. mirtinų eismo įvykių skaičius būtų sumažintas iki nulio.

Martinui Filzenui, Europos automobilių klubų asociacijos politikos pareigūnui, ambicingas tikslas yra sveikintinas žingsnis į priekį.

„Pavyzdžiui, Austrija vykdo kelių etapų vairavimo pažymėjimų egzaminą pradedantiesiems vairuotojams, o skaičiais matome, kad vis daugiau žmonių negauna vairuotojo pažymėjimo“, – „Euronews“ sakė Filzenas.

 

„Tikimės, kad kitos valstybės narės Austrijos pavyzdžiu priims šiuos daugiapakopius mokymus, kad galėtume padidinti pradedančiųjų vairuotojų kelių eismo saugumą, nes pradedantieji vairuotojai yra ateities vairuotojai“.

Kita svarbi paketo dalis – skatinti bendradarbiavimą visoje ES siekiant užtikrinti, kad vairuotojai būtų nubausti kelių eismo taisyklių pažeidimus padarytus užsienyje.

Europos Komisijos duomenimis, milijonai užsienyje registruotų automobilių pažeidimų lieka nenubausti dėl identifikavimo ar vykdymo stokos.

 

Vălean pridūrė, kad norėtų visoje ES įvesti draudimą vairuoti tiems, kurie keliuose kelia pavojų kitiems, pavyzdžiui, viršija greitį daugiau nei 50 km/val.

Šiuo metu draudimai vairuoti yra taikomi nacionaliniu mastu.

„Jei kas nors vairuoja taip pavojingai, kad ES valstybė narė mano, kad reikia atimti vairuotojo pažymėjimą, tam asmeniui neturėtų būti leista vairuoti kitoje ES šalyje“, – sakė transporto komisarė.

Europos Komisija taip pat norėtų įvesti bendrą, skaitmeninį vairuotojo pažymėjimą blokui.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(13)
(20)
(-7)

Komentarai ()