Į Rusiją plaukęs tanklaivis galėjo susprogdinti Europos dujotiekius: kas žinoma? ()
„Business Insider“: prieš sprogimus netoli „Nord Stream“ buvo keistas tanklaivis.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Su Graikijos vėliava plaukiojantis tanklaivis virš dujotiekių „Nord Stream“ ir „Nord Stream 2“ plaukė rugsėjo 6–12 dienomis, prieš pat rugsėjo 26 d. įvykusį sprogimą.
Apie tai rašo „Business Insider“.
Danų analitikas Oliveris Alexanderis mano, kad su sprogimais galėjo būti susijusi tanklaivio „Minerva Julie“ įgula. Būtent jis prieš pat sprogimą atkreipė dėmesį į keistus tanklaivio judesius, analizuodamas Jūrų automatinės identifikavimo sistemos (AIS) duomenis iš laivų, kurie prieš pat žalą praplaukė netoli dujotiekių vietos.
Jis pastebėjo tanklaivį su Graikijos vėliava, plaukiantį į rytus nuo Roterdamo, kai rugsėjo 6 d. jis staiga sustojo Baltijos jūros viduryje.
AIS duomenimis, rugsėjo 6–12 dienomis „Minerva Julie“ dreifavo netoli sprogimo vietos. Tanklaivis sustojo virš „Nord Stream“, po to septynias dienas, nuo rugsėjo 6 iki 12 d., kirto maždaug 200 kvadratinių mylių plotą virš dujotiekių. Iš ten tanklaivis nuplaukė į Taliną (Estija), o rugsėjo 18 d. prisišvartavo Sankt Peterburge (Rusija). Tada, rugsėjo 26 d., dujotiekiuose nugriaudėjo sprogimas.
Apie tanklaivio „Minerva Julie“ buvimą prie išpuolio vietos pirmą kartą pranešė Suomijos leidinys „Verkkouutiset“. Šis sutapimas sukėlė internetinių spekuliacijų bangą tarp žvalgybininkų ir jūrų ekspertų grupių. Tuo pat metu sunku įsivaizduoti, kad oficialūs tyrėjai, kuriems pavesta nustatyti tiesą apie „Nord Stream“ sabotažą, nenorėjo daugiau sužinoti apie tanklaivį, kuris visą savaitę praleido netoli tos vietos, kur, kaip žiniasklaida įvardijo, netrukus įvyko „didelis geopolitinis nusikaltimas“.
Oliverio rasti duomenys nerodo, kad laivas būtų kaip nors susijęs su dujotiekių sunaikinimu. Tačiau tai kelia klausimą, ar tanklaivio įgula galėjo būti įvykio liudininkais.
„Minerva Marine“ atstovas patvirtino tanklaivio vietą būsimų sprogimų vietoje, tačiau pažymėjo, kad laivas sustojo „laukdamas nurodymų dėl kito reiso“ pagal „standartinę laivybos praktiką“. Pareiškime nenurodoma, ar su jais susisiekė tyrėjai, tačiau pažymima, kad bendrovė „visada buvo ir lieka visų kompetentingų valstybės institucijų žinioje bet kokio tyrimo atžvilgiu, veikdama visada teisėtai ir skaidriai“.
Tyrėjai teigia, kad „Nord Stream“ katastrofa buvo sabotažas, kurį, jų vertinimu, sukėlė sprogmenys, pritvirtinti prie dujotiekio maždaug 80 metrų gylyje. Povandeninių vamzdynų tiesimą finansavo Rusijos, Vokietijos, Prancūzijos ir Nyderlandų įmonių konsorciumas. Ukrainą aplenkiantys vamzdynai rusiškas gamtines dujas tiekė tiesiai į Vokietiją.
O dabar tyrimas nukreiptas į tam tikrą nuomojamą jachtą. Sprogimo vietoje iki įvykio buvo sustojusi jachta. Laivas jau rastas, apieškotas ir jame rasta sprogmenų pėdsakų. Tačiau kas buvo laive ir kas jį išsinuomojo, nepranešama.