Vakarų ekspertai įvertino, ar įmanoma F-16 dislokuoti Ukrainoje – jų „įvertinimai“ nustebino  ()

Pagal jų logiką Ukraina egzistencinės kovos sąlygomis sugeba atkurti kovinius lėktuvus, bet, matyt, nepajėgi aptarnauti savo aerodromų tinklo.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Diskusija Vakaruose apie tai, kokių lėktuvų dabar reikia kariaujančiai Ukrainai, akivaizdžiai tebevyksta. Ir tai ypač rodo tokia „Defense News“ portalo publikacija, kurioje iškelta tokia dilema – kuo Ukrainai dabartinėmis sąlygomis lėktuvas JAS 39 „Gripen“ ar F/A-18 „Hornet“ bus geresnis nei F-16.

„Defense News“ žurnalistai apklausė atitinkamus ekspertus ir, remiantis jų komentarais, buvo nupieštas žemiau pateiktas paveikslas.

Ukraina dabar tiesiogine prasme kariauja „egzistencinę kovą“ su priešu, turinčiu technologiškai pažangesnius lėktuvus. Be to, priešas turi net tą oro erdvės situacijos valdymo elementą, kurio Ukrainos ginkluotosiose pajėgose dar nėra – radiolokacinius patrulinius lėktuvus, rusų atveju A-50 ir A-50U. Siekdama bent kažkaip sumažinti potencialo prieš rusus atotrūkį, Ukraina „agresyviai remontuoja“ savo lėktuvus iš saugyklos, net jei jie galiausiai „neatitinka taikos meto kovinio pajėgumo standartų“. Nes egzistencinės kovos metu tinka viskas.

Vakarų orlaivių perdavimo Ukrainai klausimas tiesiogine prasme pavėluotas. Jau vien dėl to, kad ginkluotosios pajėgos vis dar priverstos pasikliauti sovietinio tipo naikintuvais, kurių komponentų trūksta.

Atrodo, kad JAV ir kitų Vakarų šalių ekspertų bendruomenė supranta, kad jei Ukraina nesulauks vakarietiško tipo naikintuvų ir atakos lėktuvų, proveržio kovoje su rusais gali ir neįvykti. Ir karas pavirs „pozicine aklaviete“, kurioje Ukraina taip pat patirs didelių nuostolių, įskaitant gynėjų gyvybes.

 

Bet panašu, kad su tuo dar nenorima susitaikyti Pentagone, kur apeliuojama į tai, kad mažiausiai „trijų dešimčių F-16 perdavimas kainuos 3 milijardus dolerių“. Ir tai nepaisant to, kad kalbant apie paramą ginkluotosioms pajėgoms (Pentagono nuomone), dabar yra svarbesni prioritetai, kuriems taip pat reikia didelių išteklių išlaidų – oro gynybos sistemos, amunicija ir kt.

Be to, net jei Baltieji rūmai priimtų politinį sprendimą jau dabar perduoti Ukrainai bent jau naudotus F-16, jų dislokavimas gali užtrukti nuo 8 iki 12 mėnesių. Nes be pilotų mokymų būtina apmokyti ir orlaivių technikus bei aerodromo infrastruktūrą, įkurti servisą ir kaupti atsargines dalis ir t. t.

 

Tačiau kai Vakarų ekspertai pradeda garsiai svarstyti, su kokiais sunkumais gali susidurti Ukraina dislokuodama F-16, jų argumentai atrodo bent jau keisti.

Kaip ir „karo chaose“ Ukraina, matyt, nepajėgi išlaikyti plataus aerodromų tinklo arba užtikrinti, kad ant kilimo ir tūpimo takų nebūtų šiukšlių, galinčių sugadinti važiuoklę ar oro įsiurbimo angą (ir tai skamba kaip nesąmonė). Ir jie taip pat mano, kad Ukraina, atrodo, neturi galimybių padaryti visų pakilimo takų „tobulai lygiais“, kad nepakenktų F-16 (tai taip pat skamba kaip nesąmonė).

Atsižvelgdami į tai, Vakarų ekspertai kelia hipotezę, kad Ukrainai geriausias variantas būtų perleisti JAS 39 „Gripen“, kuris buvo sukurtas tiesiogine prasme darbui be asfaltuotų aerodromų.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(3)
(15)
(-12)

Komentarai ()