„Tai didžiulis pavojus“ – karo atveju JAV akimirksniu gali likti be F-35 naikintuvų: kas nutiko? (Video)  ()

Lėktuvų gamyba užsiima dešimtys visame pasaulyje išsibarsčiusių kompanijų. Tai yra veiksminga komercijai, bet ne taip gerai karo metu ir sudėtinguose orlaiviuose.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

5-osios kartos naikintuvų F-35 „Lightning II“ programa daugelį metų susiduria su didelėmis logistikos kliūtimis. Tai gali rimtai pakenkti reaktyvinių orlaivių gebėjimui atlikti kovines operacijas galimo konflikto su Kinija atveju. Apie tai praneša „The War Zone“.

Karinių oro pajėgų generolas leitenantas Michaelas Schmidtas, F-35 jungtinio programų biuro vadovas, išreiškė susirūpinimą dėl „just-in-time“ (pačiu laiku)* koncepcijos. Daugelį metų augo priežiūros problemos ir vis didėjančios F-35 naikintuvų parko išlaikymo išlaidos. Generolo teigimu, koncepcija „pačiu laiku“ turi daug veiklos rizikų konkurencinėje aplinkoje. Didžiausia rizika yra mažas atsarginių dalių kiekis sandėliuose, kad orlaivis galėtų atlikti užduotis ilgą laiką.

*reiškia gamybos sistemą, kurioje medžiagos arba komponentai pristatomi prieš pat jų prireikus, kad būtų sumažintos sandėliavimo išlaidos.

Kovos sąlygomis bet koks logistinis sutrikimas labai greitai sukels orlaivio netinkamumą naudoti. Didinti detalių apimtį tokiomis sąlygomis bus didžiulė užduotis, nes orlaiviui dalių reikės nuolat, o priešas sutelks dėmesį į tiekimo linijų nutraukimą. Leidinyje pabrėžiama, kad kelių milijardų dolerių vertės slaptų naikintuvų programa gali būti nenaudinga, jei nėra daug atsarginių dalių. Tai tokia pati grėsmė kaip ir priešo raketos.

 

Sudėtingų orlaivių, tokių kaip F-35, atveju „just-in-time“ koncepcija gali būti ne tokia veiksminga, nes aviacijos padaliniai dažnai turi būti pasirengę dislokuoti orlaivius su ribota infrastruktūra ir kovinėmis sąlygomis. Todėl kyla klausimas, kaip pakeisti požiūrį į 5 kartos naikintuvų gamybą. „Lockheed Martin“ teigia, kad bendradarbiauja su visais tiekėjais, kad analizuotų ir geriau suprastų, ko, kur ir kada reikia. Taigi jie nuspės būtiniausias detales.

 

Leidinyje taip pat pažymima, kad yra ir kitas kelias – tai Izraelio pavyzdys. Tai vienintelė šalis, turinti F-35, kuriai buvo suteiktas unikalus susitarimas, pagal kurį šalis praktiškai nepriklauso nuo centrinės „Lockheed Martin“ orlaivių priežiūros. Ji taip pat turi teisę įdiegti ištisus savo sukurtos papildomos programinės įrangos paketus. Izraeliui nuolat gresia karas, todėl šalis nuolat kaupia atsargines dalis naikintuvams F-35.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(20)
(2)
(18)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()