„Tokio ralio čempionato Lietuvoje dar nėra buvę!“ Skelbiama, kas nutiko ()
Šio lenktynių sezono išvakarėse apie sprendimą „ant vinies“ kabinti šalmą paskelbė vienintelis Vytautas Švedas, tačiau naujų veidų „Rally Žemaitija 2023“ kaip niekada daug.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
LASF ralio komiteto pirmininkas Darius Šileikis pasidžiaugė, kad keletą metų Mini ralio ar Ralio-sprinto trasose automobilio valdymo įgūdžius šlifavę jaunuoliai, jau pirmose „tikro“ ralio varžybose fiksavo stebėtinai konkurencingus rezultatus ir netgi lenkė galingesnę techniką vairuojančius varžovus.
„Tai, kad dvidešimtmečiai ateina į aukščiausią lygą su homologuotais ir nepriekaištingai paruoštais automobiliais, yra geriausia, kas galėjo nutikti Lietuvos ralio čempionatui (LARČ). Žinoma, dar prisireiks šiek tiek laiko, kol vaikinukai sukaups solidesnę patirtį ir bus įveikę daugiau „greitų“ kilometrų, bet pažiūrėti jau dabar yra į ką“, – tvirtina D. Šileikis.
Ralio senbuvių nuostabai septyniolikmetis Emilis Kucka įveikus pirmąją pusę „Rally Žemaitija 2023“ greičio ruožų, užėmė 21-ąją vietą bendroje rikiuotėje, nors jo pažintis su automobilių sporto pasauliu prasidėjo tik kiek daugiau nei dvejus metus. Apsilankęs „Auto Moto Parke“ vaikinukas jau pirmųjų važiavimų metu atkreipė instruktorių dėmesį rezultatais, prilygstančiais geriausiems „senių“.
Ukmergiškis Markas Buteikis į LARČ pateko triumfavęs realybės šou „Aš ralistas“. Pagrindinis jo prizas – galimybė šiais metais po „Nordis Rally Team“ komandos vėliava startuoti Lietuvos ralio čempionate. Markas gavo lenktynėms paruoštą automobilį ir visas mechanikų paslaugas, kokių tik paprastai prisireikia varžybų metu. Daug komplimentų iš ralio pasaulio autoritetų sulaukęs vaikinukas po pirmosios „Rally Žemaitija 2023“ lenktynių dienos užėmė 24-ąją vietą.
Viena pozicija žemiau – Mantas Kutka, o 26-as greičiausiųjų sąraše – Irmantas Buivydas. Šie pilotai per savo gyvenimą taip pat tėra matę vos dvidešimt vasarų.
„Tokio jauno Lietuvos ralio čempionato dar nėra buvę. Su kolegomis esam atlikę apytikslius skaičiavimus, kad šiais metais statistinis sportininkų amžiaus vidurkis sumažėjo daugiau nei keturiais metais“, – džiaugėsi LASF ralio komiteto pirmininkas.
Antra gera žinia ta, kad raliui neabejingas verslo pasaulis tampa tokių jaunų ekipažų rėmėjais sukuria galimybes jiems startuoti pakankamai brangiai kainuojančia, nepriekaištingai paruošta, technika ir iškart kovoti dėl aukštų pozicijų.
„Rally Žemaitija 2023“ Techninės komisijos vadovas Saulius Stanaitis, charakterizuodamas šiųmetinių lenktynių mašinų parką atkreipė dėmesį, kad greta pajėgiausių mūsų šalies komandų ir svečių iš Lenkijos (beveik visi jie startuoja tarptautinius homologacijos standartus atitinkančiais automobiliais), taip pat gerai pasirengę ir „Junior“ įskaitos ekipažai. Po atidžios patikros nei vienas jaunosios kartos atstovų kovinis automobilis nebuvo „išbrokuotas“.
Šiame kontekste didelė siurprizą pateikė ir vienas svečių iš Lenkijos ekipažas. Septyniolikmetis Adrian Rzeźnik ir Adrian Sadowski, vairuodami „Ford Fiesta Rally3“ klasės automobilį, po pirmosios varžybų dienos užėmė net 6 vietą. Turint galvoje, kad Lenkijoje bemaž visos ralio lenktynės vyksta asfaltuotais keliai, toks tempas klasikinėse trasose liudija išskirtinį vaikinuko talentą.