Didžiausias šių dienų pripučiamas orlaivis ruošiasi pirmajam skrydžiui (Video) (0)
Pripučiami orlaiviai pamažu įgauna pagreitį. Kadaise nepelnytai pamiršti, šie dirižablių ir oro balionų giminaičiai naudojami ne tik reklamos tikslais, bet ir mokslinių tyrimų įrangai gabenti dideliame aukštyje. Šiuo metu didžiausias tokio tipo orlaivis ruošiamas pirmajam savo skrydžiui Alabamos valstijoje, JAV.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Orlaivio "Bullet 580" ilgis siekia apie 71 metrą, skersmuo - apie 20 metrų. Helio pripildytas plonu kevlaro sluoksniu sutvirtintas balionas šią transporto priemonę galės iškelti į maždaug 6,5km aukštį, tuo pat metu gabenant beveik vienos tonos krovinį. Gamintojo "E-Green Technologies" teigimu, šis jų gaminys bus naudojamas NASA aparatūrai gabenti, kuria bus tiriamas drėgmės kiekis įvairiuose dirvožemiuose.
Orlaivis yra valdomas, varikliai gali veikti reversiniu režimu, t.y. prireikus jis gali judėti atgaline kryptimi. Propeleriai sumontuoti ties korpuso centru, o ne po apačia, todėl padidinus variklių galią, aparatas mažiau svyruoja. Kadangi varikliai yra visiškai valdomi, nereikalingas joks antžeminis laivui nusileisti padedantis personalas. "E-Green" atstovai taip pat teigia radę būdą eliminuoti svorio pasikeitimo deginant kurą problemą. Balione esantis helis orlaivį iškelia į viršų, tačiau deginant bakuose esantį kurą, visa konstrukcija tampa lengvesnė. Tipinis sprendimas - nusileidimo metu išleisti helio perteklių į aplinką. Tačiau helis yra brangus, balioną vėl užpildyti šiomis dujomis yra palyginti sudėtinga. Todėl "prarastai" masei kompensuoti bus naudojama speciali aplinkos ore esantį vandenį kondensuojanti sistema. Tiesa, kol kas kūrėjai neatskleidžia tikslaus šios sistemos veikimo mechanizmo. Kiti orlaiviai, tokie kaip "Lockheed Martin P-791", nusileisdami naudoja variklius, sukuriančius nusileidimo kryptimi nukreiptą varomąją jėgą.
Istoriškai didžiausiu pasaulio orlaiviu laikomas 245 metrų ilgio "Hindenburgas". Šis keleivinis vandeniliu užpildytas dirižablis sudegė 1937 metais, o katastrofos metu žuvo 36 žmonės. "Bullet 580" yra daug saugesnis - jam užpildyti naudojamas nedegus helis. Orlaivį pilotuoti gali ekipažas, tačiau jį taip pat galima valdyti ir nuotoliniu būdu. Prireikus orlaivis gali pakelti ir 6,8 tonų krovinį, tačiau tada didžiausio pakilimo aukštis sumažėja iki maždaug 750 metrų. Jo kaina - 8 milijonai doleriu. "E-Green" planuoja pagaminti ištisą tokių orlaivių flotilę, iš kurių kiekvieną planuoja nuomoti už 300000-500000 per mėnesį. Vieną orlaivį užpildyti heliu trunka 6 valandas - tolesniame video pamatysite, kaip tai atrodo realybėje.