„Elonas Muskas įsiveržė į „Tesla“ biurą įsiutęs, kad autopilotas bandė jį nužudyti“ ()
Daugelis jo inžinierių taip nemąstė.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Dar 2015 m. „Tesla“ generalinis direktorius Elonas Muskas dažnai priekaištaudavo savo inžinieriams, kai dėl liūdnai pagarsėjusios jo automobilių kompanijos „Autopilot“ pagalbos vairuotojui technologijos jis kelis kartus vos nežuvo per bandomuosius važiavimus – nors yra tikimybė, jog pavojingą jos elgesį galėjo lemti E. Musko užsispyrimas dėl to, kaip turėtų būti sukurta technologija.
Ši informacija paimta iš naujos Walterio Isaacsono biografijos apie technologijų magnatą, pavadintą tiesiog „Elonas Muskas“. Milijardierius pirmas sužinojo, kad posūkis „Interstate 405“ privertė programą pamesti maršrutą dėl išblukusių kelio juostų linijų ir „beveik pereiti“ į priešpriešinį eismą.
Kai taip atsitikdavo, E. Muskas „įnirtingai“ įsiverždavo į „Tesla“ biurą ir imdavo kramtyti savo inžinierius.
„Padarykite ką nors, kad užprogramuotumėte teisingai“, – ne kartą reikalavo jis, cituojama biografijoje.
Tiems, kurie žino apie E. Musko elgesį su darbuotojais užkulisiuose, tai nenuostabu.
Tačiau jei E. Muskas norėjo saugesnės programinės įrangos, jis galbūt turėjo klausytis savo inžinierių, kurie daugelį metų dažnai prašė įtraukti vadinamąją šviesos aptikimo ir nuotolio nustatymo technologiją arba „LiDAR“.
„LiDAR“ iš esmės yra radaras, kuris spinduliuoja šviesą, o ne radijo bangas, ir „Tesla“ konkurentai, įskaitant „Google Waymo“, ilgą laiką naudojo jį, kad padėtų savo autonominiams automobiliams „matyti“.
Tačiau E. Muskas tvirtino, kad „Tesla“ automobiliuose bus naudojami tik optiniai jutikliai, palygindamas tai su tuo, kaip žmonės, vairuodami dažniausiai naudoja akis, todėl jis taip pat nedrąsiai žiūrėjo į paprastą seną radarą.
Milijardieriaus teigimu, tai ne tik principo klausimas, bet ir sąnaudų klausimas: atsisakius „LiDAR“, gamyba tampa pigesnė.
Daugelis jo inžinierių taip nemąstė.
„Tiesiog buvo tokia praraja tarp Elono tikslo ir galimo“, – sakė „Tesla“ vyresnysis viceprezidentas Andrew Baglino W. Isaacsonui. „Jis tiesiog nežinojo apie iššūkius.“
„Mes stengėmės užmegzti tuos pokalbius su Elonu, kad išsiaiškintume, ką jutikliai turėtų daryti“, - pridūrė A. Baglino.
„Ir tai buvo tikrai sunkūs pokalbiai, nes jis vis grįždavo prie to, kad žmonės turi tik dvi akis ir gali vairuoti automobilį. Mes Elonui pasakėme, kad saugiau būtų jį naudoti... bet jis manė, jog galų gale turėtume pasikliauti tik kameros regėjimu“, – prisiminė vienas jaunas inžinierius, prisijungęs 2014 m., cituojamas biografijoje.
Aišku, vizionieriaus niekas nepasiekė. Tik jo personalo vadovas Samas Telleris sugebėjo nuraminti savo generalinį direktorių. Jis sugalvojo paprastą sprendimą: perdažyti juostų linijas toje įkyrioje kreivėje – tai, žinoma, iš tikrųjų neišsprendė pagrindinės problemos.
„Po to E. Musko autopilotas gerai susitvarkė su kreive“, – rašė W. Isaacsonas.