Balkanų ralyje D. Olechnavičius ir R. Karužis gavo valandos baudą, bet ant podiumo vis tiek lipo  ()

Spalio 1-6 dienomis Rumunijos kalnuose vyko Balkanų ralis „Balkan Offroad Rallye“, kuriame Daliaus Olechnavičiaus ir Romualdo Karužio ekipažas laimėjo antrą vietą lengvųjų bagių (SSV) kategorijoje. Pirmą varžybų dieną gavę 47 minučių baudą sportininkai nebesitikėjo pasiekti aukštų rezultatų, bet, išsikapstę iš emocinės duobės, sezoną užbaigė sėkmingai.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

„Viso sezono metu mums pavykdavo nuo pat pradžių išsiveržti į priekį ir išlaikyti gerus rezultatus arba stabiliai kopti aukštyn. O Balkanų ralio pirmą dieną patyrėme didžiulę nesėkmę. Dėl kelio knygos pakeitimų, ten, kur buvo greičio ribojimas, aš maniau  esantis kitoje trasos dalyje, dėl ko tą vietą pralėkėme 70 km/val. greičiu, kai leistinas greitis buvo vos 30 km/val. Ši klaida mums brangiai kainavo – gavome 47 minutes baudos ir nusiritome į 14-tą vietą bendroje varžybų įskaitoje. Su tokia bauda yra nerealu pasiekti podiumą. Nebenorėjome tęsti varžybų“,– apie pirmą dieną patirtą nesėkmę pasakoja šturmanas Romualdas.

Kitą rytą, nuslūgus įtampai, sportininkai visgi stojo prie starto linijos. Prasidėjo kova. Tik ji vyko ne su priešininkais. Romualdui ir Daliui reikėjo nugalėti psichologines problemas.

Po pirmos dienos reikėjo susigrąžinti pasitikėjimą savimi ir komandos nariu

„Antrą varžybų dieną didžiausias iššūkis buvo atstatyti tarpusavio pasitikėjimą. Kiekvienas žmogus stresinėse situacijose elgiasi skirtingai. Nors Romualdas visada užtikrintai nurodo kryptį, aš pradėjau perklausti šturmano, kur važiuoti, dėl ko partneris ėmė abejoti savo sprendimais. Bagio kabinoje jautėme įtampą. Nesusivaldėme ir kelis kartus šaukėme vienas ant kito, ko niekada prieš tai nėra buvę“,– apie sugriuvusį pasitikėjimą vienas kitu pasakoja Dalius.

Komanda suprato, kad turi susiimti, valdyti emocijas, nes priešingu atveju finišo tikrai nepasieks. Išsikalbėję, kas padėtų grįžti į komandinį ritmą, susitarę, kaip bendrauti su vienas kitu stresinėse situacijose, vyrai atgavo emocinę pusiausvyrą.  

Nugalėję savo vidinį neužtikrintumo jausmą,  sportininkai pagaliau pradėjo lenktynes su kitais dalyviais.  

Tikslas – pasivyti varžybų lyderius

„Į Rumuniją vykome norėdami laimėti pirmą vietą. Kai emocijos aprimo dėl nesėkmingos pirmos dienos, nusprendėme pasivyti pagrindinius varžovus ir užimti trečią vietą. Lenktynėse visada išsikeliame tikslą, negalime tiesiog važiuoti, nes tokiu atveju gero rezultato nebus“,– sako Romualdas.

Ekipažui visomis kitomis dienomis sekėsi labai gerai. Antrą ir ketvirtą dienas baigė pirmi, trečią ir penktą dienomis atvažiavo į finišą antri.

Tikėjosi pelnyti trečią vietą, o iškovojo antrą

„Kai antrą dieną finišavome pirmi, atsirado viltis, kad ne viskas prarasta. Trečią dieną ieškojome nuokalnėse pasislėpusių painių kelių. Grožėtis kalvotomis vietomis nebuvo kada, nes trasoje žolė buvo slidi, o gruntas kietas. Laimei, technikos nesulaužėme – važiavome saugiai. Didžiausias nuostolis – vidury trasos užstrigo „tripmasteris“. Tai įrenginys, kuris skaičiuoja nuvažiuotus kilometrus ir padeda orientuotis šturmanui. Kol bėdą sutvarkėme, sugaišome apie 5 minutes. Dienos gale suskaičiavus bendros įskaitos rezultatus, mes jau buvome penktoje vietoje. Tikslas užlipti ant podiumo tapo realiu“,– pasakoja pilotas Dalius.

 

Po trečios ralio dienos, ketvirtąją lydėjo dar didesnė sėkmė. Nors trasa driekėsi kalnų keliais ir dalyviams teko įveikti labai stačias įkalnes, važiuoti serpantinais, kuomet už kelio plytėjo prarajos, „Specialist racing team“ komanda pasirodė puikiai.

„Trasoje buvo apstu aštrių akmenų, laviravome tarp jų ir išgraužų, todėl važiavome maksimaliai susikaupę. Tai padėjo – finišavome pirmi. Patys save nustebinome – po ketvirtos dienos bendroje įskaitoje pakilome į antrą vietą“,– džiaugiasi Dalius.

Paskutinę penktą varžybų dieną ekipažas startavo iš antros pozicijos, atsilikdami nuo pirmos vietos 7 minutėmis, bet turėdami tik 9 sekundžių persvarą nuo trečios vietos varžovų.

„Penktą dieną pasivijome varžovus, pretenduojančius į pirmą vietą. Jie mūsų nepraleido, todėl ilgai važiavome paskui juos dulkėse. Varžovai paklydo, o mes dėl dulkių nieko nematydami taip pat nepataikėme į teisingą kelią. Praradome porą minučių, kol grįžome į trasą. Maža to, kol ieškojome kelio, nepaėmėme vieno taško, todėl gavome 5 minučių baudą. Dieną baigėme antri. Tuo tarpu trečios ir ketvirtos vietos pretendentai trasoje klaidžiojo ilgiau, todėl mūsų nepavijo“,– paskutinę dieną apibendrina Romualdas.

 

Nors varžybas sportininkai baigė sėkmingai, šiame ralyje dalyviams trasoje pasitaikė daugiausiai kliūčių lyginat su kitomis sezono lenktynėmis.

Pavojingas situacijas kėlė naminiai gyvūnai ir gyvuliai

Kadangi bekelės raliuose nėra uždaromi keliai, į trasą išbėgantys šunys, avys, karvės ir arklių traukiami vežimai kėlė pavojingas sąlygas sportininkams. Neapsieita be skaudaus įvykio: keturračių įskaitos  atstovas susidūrė su arklio traukiamu vežimu. Laimei, niekas nenukentėjo.

Ir  „Specialist racing team“ komandą atstovaujantis ekipažas nepatyrė jokių skaudžių įvykių. Įveikę 900 km sportininkai apsiribojo tik peršokę pakelės griovį ir įlėkę į kukurūzų lauką.

Iki pirmos vietos lietuviams pritrūko vos 3 minučių

Išsipurtę iš kišenių kukurūzus, vyrai džiaugėsi laimėjimu. Lenktyniavę su 27 varžovais iš Vokietijos, Olandijos, Lietuvos, Latvijos, Vengrijos, Bulgarijos, Čekijos, Prancūzijos, lietuviai sezoną baigė laikydami antros vietos taures. Iki pirmos vietos laimėtojų  lietuviai atsiliko vos 3 minutėmis bendroje įskaitoje.

„Didžiausias laimėjimas, kurį pasiekėme šiose varžybose, yra tas, kad su 47 minučių bauda, kai nebeturėjome jokios užimti prizinę vietą, mes pasivijome priešininkus ir pelnėme antrą vietą. Trūko labai nedaug, kad užliptume ant aukščiausio podiumo laiptelio“,– Dalius teigiamai vertina varžybų ir viso sezono pabaigą.

 

O 2023 metų sezonas sportininkams buvo tikrai aktyvus.

Įtemptas visas 2023 metų sezonas

„Šį sezoną dalyvavome penkiose varžybose ir visos jos buvo labai sunkios. Iki pat paskutinės akimirkos mes įtemptai kovojome, nes nė vienose nebuvo užsitikrinę didelės persvaros. Kelios minutės ar net sekundės mus skyrė nuo priešininkų.  Bet noras nugalėti mus varė į priekį“,– pasakoja Romualdas.

Sportininkai pasakojo, kad varžybose jiems nėra svarbu kiekvieną dieną atvažiuoti pirmiems, jiems svarbu pasirodyti geriau nei jų tiesioginiai konkurentai.

Varžybose išryškėjus lyderiams, prasideda jų nuožmi kova

„Pradžioje atvykę mes nežinome, kas bus mūsų pagrindiniai varžovai. Jie paaiškėja įpusėjus varžyboms. Tuomet prasideda aršiausia kova su stipriausiais ekipažais“,–  pasakoja Dalius.

Dienos pabaigoje „Specialist racing team“ komanda vertina, ar sėkmingai pasirodė, lygindami savo rezultatus su pagrindiniais varžovais bendroje įskaitoje.

„Finišavę mes nežinome kaip mums sekėsi, nes kartais jaučiamės suvažiavę gerai, bet jeigu ir kiti gerai tą dieną pasirodė, vadinasi mums tokia diena nėra sėkminga. Dienos gale mes įvertiname, ar mums sekėsi, pagal tai, kaip visiems pavyko išspręsi painią navigaciją. Pavyzdžiui, jeigu mes klaidžiojome 5 minutes, o kiti 10 minučių, vadinasi mums sekėsi gerai. O jeigu mes neradome kelio 5 minutes, o kiti – 2 minutes, vadinasi mums sekėsi blogai. Mums nėra svarbu kiekvieną dieną būti pirmiems, mūsų tikslas yra būti pirmiems galutinėje įskaitoje“,– pasakoja Romualdas.

 

Varžybų metu sportininkams svarbu nedaryti navigacinių klaidų, o jas padarius kuo greičiau surasti teisingą kelią, finišą pasiekti kuo greičiau ir nesulaužyti technikos.

Sezono sėkmę garantuoja šturmano, vairuotojo komandinis darbas ir technikos paruošimas

Bekelės tipo varžybose sėkmę garantuoja šturmano, vairuotojo komandinis darbas ir technikos paruošimas.

„Servisas yra toks pat svarbus kaip bagyje sėdinčių dalyvių darbas. Mechanikai turi numatyti visas rizikas automobilyje, įvertinti, kada tam tikras dalis laikas keisti. Daug dalyvių sustoja trasoje arba net nepasiekia finišo dėl techninių gedimų. Mes viso sezono metu neturėjome jokių rimtų problemų, „Jonelio ATV Pro servisas“ kokybiškai atliko bagio priežiūrą“,– sako Dalius.

Visose penkiose lenktynėse, kuriose Daliaus ir Romualdo ekipažas dalyvavo 2023 metais, duetas užimdavo prizines vietas. Lietuvoje vykusiose bekelės varžybose bei Tuniso „Fenix rally“ lenktynėse sportininkai pelnė aukščiausius apdovanojimus – pirmas vietas, o didžiausiose Europos bekelės ralio lenktynėse „Rally Breslau” Lenkijoje ir Balkanų ralyje užėmė antras vietas.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: www.technologijos.lt
(2)
(0)
(2)

Komentarai ()

Susijusios žymos: