„Metama 1-oji tankų brigada.“ Šiaurėje rimtas pavojus. Armija gali būti padalinta į 2 dalis (Video, Žemėlapiai) ()
Nepaisant didžiulių nuostolių, Rusijos spaudimas Avdijivkai nerodo didelių sulėtėjimo ženklų.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Mačiau, kad kažkas gana blankiai nubrėžė Ukrainos tiekimo maršrutus į Avdijivką. Taigi, nusprendžiau sukurti savo, informatyvesnį, žemėlapį“, – soc. tinkle „X“ rašo politikos istorikas John Helin.
„Norėdami kalbėti apie Avdijivkos logistiką, turime kalbėti ir apie reljefą į vakarus nuo jos.
Pradėkime nuo kelių. Norėdami tai padaryti, turime atskirti pagrindinius ir antrinius tiekimo maršrutus. Aš juos apibūdinsiu taip:
- SSR* (ruda): neasfaltuoti keliai, vedantys iš MSR į Avdijivkos miestą.
- MSR** (oranžinė): asfaltuoti keliai
Let's start with the roads. To do this we need to differentiate between Main- and secondary supply routes. I'll define them as follows:
— John Helin (@J_JHelin) October 27, 2023
SSRs (brown): unpaved roads leading from MSRs into the city of Avdiivka.
MSRs (orange): Paved roads
2/ pic.twitter.com/IRA5s8IKsw
Šie apibrėžimai yra svarbūs. Akivaizdu, kad MSR gali gabenti daug daugiau atsargų ir nuosekliau, nepaisant oro sąlygų.
Tuo tarpu SSR kartais yra tik purvo takai, jautrūs oro sąlygoms, ypač purvo sezono metu.
Vaizdo įraše – balandžio keliai Bachmute.
We can immediately see that only one MSR is leading all the way into Avdiivka, the O0542.
— John Helin (@J_JHelin) October 27, 2023
The rest of the roads leading into Avdiivka are SSRs, or as I said, varying quality of dirt roads. It takes anything from 3 to 6 kilometres of driving on these SSRs to reach Avdiivka.
4/
Iš karto matome, kad tik vienas MSR veda iki pat Avdijivkos, O0542.
Likę keliai, vedantys į Avdijivką, yra SSR arba, kaip sakiau, skirtingos kokybės gruntiniai keliai. Norint pasiekti Avdijivką, šiais SSR reikia važiuoti nuo 3 iki 6 kilometrų.
Taking this into account, supply through the SSRs is certainly possible, although a lot harder than doing it over an MSR would be.
— John Helin (@J_JHelin) October 27, 2023
However, the O0542 is a relatively safe route that runs directly to the west of the city. There is no immediate threat of it being cut.
6/
Palyginimui, praėjusį pavasarį maršrutas Ivanivskė – Bachmutas, kurio vaizdo įrašas yra aukščiau, buvo apie 3 km ilgio. Ukraina taip pat turėjo gabenti atsargas per kai kuriuos kitus purvo takus ar laukus, o tai sudarė ne daugiau kaip 7 km neasfaltuoto važiavimo.
Atsižvelgiant į tai, tiekimas per SSR tikrai įmanomas, nors būtų daug sunkiau, nei tai padaryti naudojant MSR.
Tačiau O0542 yra gana saugus maršrutas, kuris eina tiesiai į vakarus nuo miesto. Nėra tiesioginės grėsmės, kad jis bus nukirstas.
Iš tikrųjų iššūkiai aprūpinti miesto gynybą kyla dėl miestą supančios vietovės ir paties miesto formos.
Visų pirma, reljefas į vakarus nuo Avdijivkos yra negilus dubuo, kurio apačioje driekiasi MSR.
Matyti šiame žemėlapyje.
The Russian attacks on the flanks of the city are aimed at the edges of this bowl. If Russia manages to gain a hold on Stepne and Berdychi on the northern- and Severne on the southern flank, would mean that Russia can easily observe much of that lowland.
— John Helin (@J_JHelin) October 27, 2023
8/
Rusijos atakos miesto flanguose yra nukreiptos į šio dubens kraštus. Jei Rusijai pavyktų suvaldyti Stepovę ir Berdučius šiauriniame bei Severną pietiniame flange, tai reikštų, kad Rusija gali nesunkiai stebėti didžiąją dalį tos žemumos.
Tikėtina, kad to nepakaktų, kad būtų nukirstas MSR, žinant, kaip šiame kare ugnies kontrolė paprastai yra pervertinta, tačiau dėl to jos naudojimas taptų daug sudėtingesnis.
Jei Rusija pradėtų stumtis į pietus nuo Stepovės ir pavyktų apšaudyti tiesiai į MSR, kiltų daugiau iššūkių.
Taip yra dėl geros priežasties. Įgijus pakankamai didelę poziciją pramoninėje srityje, MSR būtų daromas didžiulis spaudimas. (Miesto zona geltona)
This is for a good reason. with the city being spread along the ridgeline, cityg
— John Helin (@J_JHelin) October 27, 2023
This is for a good reason. Gaining a large enough of a foothold in the industrial area would put immense pressure on the MSR. (Urban area in yellow)
9/ pic.twitter.com/nuaCXqjN6t
Miestas išsidėstęs palei keteros liniją ir yra labai ilgas ir siauras. Jei Rusijai pavyks išsiveržti į pramoninę zoną arba į pietus nuo sąvartyno, Avdijivka gali būti padalinta į dvi dalis.
Pramoninės zonos arba MSR praradimas reikštų, kad pietinė miesto dalis, pagrindinė miesto teritorija, galėtų būti aprūpinama tik SSR ar net tretiniais keliais per laukus. Blogiausia tai, kad šie maršrutai būtų labai arti dabartinių Rusijos linijų.
Loss of the industrial area or the MSR would mean that the southern part of the city, the main urban area, could only be supplied via SSRs or even tertiary roads over fields. What is worse is that these routes would be very close to current Russian lines.
— John Helin (@J_JHelin) October 27, 2023
11/
Pietinė Avdijivkos dalis galėtų būti beveik apsupta.
Štai kodėl šiaurinis veržimasis aplink Avdijivką yra daug pavojingesnis nei pietinis, kur ukrainiečiai turi daugiau erdvės veikti.
Ir rusai, ir ukrainiečiai tai aiškiai žino.
Despite immense losses, the Russian pressure on Avdiivka doesn't show major signs of easing up. Their advance is slow, and further slowed by Ukrainian reinforcements.
— John Helin (@J_JHelin) October 27, 2023
There is a clear possibility that the Russian offensive peters out before these risks are realised.
13/
Nepaisant didžiulių nuostolių, Rusijos spaudimas Avdijivkai nerodo didelių sulėtėjimo ženklų.
Net ir esant scenarijui, kai Rusija gali išlaikyti spaudimą ir pasistūmėti į priekį, tikėtina, kad veiksmai flanguose ar šalia pramonės zonos užtruks ilgai, kol bus pasiekta reikšmingų rezultatų.
Ukraine has also shown signficant ability of supplying its forces through bad roads and in bad condition. The defence of Avdiivka can be kept up for a time even if the Russians close in on the MSR. At least for a time and in parts of the city.
— John Helin (@J_JHelin) October 27, 2023
15/
Avdijivkai tiesioginis pavojus sugriūti negresia.
Ukraina taip pat parodė didelį gebėjimą aprūpinti savo pajėgas prastais keliais ir blogomis sąlygomis. Avdijivkos gynyba gali būti palaikoma kurį laiką, net jei rusai prisiartins prie MSR. Bent jau kurį laiką ir kai kuriose miesto vietose.
Tačiau rizikos yra. Štai kodėl Ukraina išleido daug išteklių, kad apgintų Avdijivką. Ji perkėlė į rajoną dalį 47-osios, o gal ir 1-osios tankų brigados.
The Russian advance may peter out as it has before. However, these resources are away from somewhere else.
— John Helin (@J_JHelin) October 27, 2023
With the movement of reserves, the Russian offensive around Avdiivka has likely forced the culmination of the Ukrainian summer offensive in Zaporizzhia.
17/17
Rusijos pažanga gali subyrėti, kaip ir anksčiau. Tačiau šie ištekliai yra kažkur kitur.
Dėl atsargų judėjimo Rusijos puolimas aplink Avdijivką greičiausiai privedė Ukrainos vasaros puolimą prie kulminacijos Zaporižioje“, – rašo John Helin.
* SSR (angl. special service road, liet. specialieji aptarnavimo keliai)
** MSR (angl. main supply route, liet. Pagrindinis tiekimo kelias)