Nesiseka pardavimai? Padės dirbtinis intelektas: specialistų patarimai ()
Dirbtinio intelekto įrankiai vis plačiau naudojami įvairiose srityse, ne išimtis ir pardavimai. Pasitelkus dirbtinį intelektą, galima efektyviau identifikuoti tikslinį klientą ir suteikti jam kokybišką aptarnavimą 24/7. Apie platesnes galimybes suteikiančius dirbtinio intelekto įrankius kalbamės su DI specialistais, „WoW University“ dėstytojais: „Why AI“ įkūrėju, dirbtinio intelekto treneriu Antanu Bernatoniu bei dirbtinio intelekto platformos „Attention Insight“ vadove Kamile Jakubaite.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pasak A. Bernatonio, šiandien populiariausias yra generatyvinis dirbtinis intelektas, tačiau mes jo naudojame tik dalį. Didžiausios dirbtinio intelekto galimybės yra tame, kad kiekvienas paprastas žmogus įgauna šansą atlikti užduotis, kurių prieš tai negalėjo, su naujais įrankiais, kurie yra labai paprasti naudoti ir gali atlikti įvairiausias funkcijas: nuo tekstų generavimo iki vizualų. „Šiandien jis labai pažengęs į priekį, bet tai vis dar yra pirmieji kūdikio žingsniai – esame ankstyvoje stadijoje, tačiau yra galybė modelių ir įrankių, kurie nuėjo labai toli į priekį. Pavyzdžiui, kalbos modeliai, kurie ir lėmė sprogimą – „ChatGPT“ arba „Bing“.
Pastaraisiais metais taip pat labai stipriai į priekį pažengė ir vizualų generavimas, balsų kūrimas. Šie modeliai taip pat dar turi trūkumų, nes gali atlikti tam tikras funkcijas, bet žmogus yra būtinas, kad jos būtų išpildytos tobulai. Reikia dėkoti už tai, ką turime, tai išnaudoti, bet ir suprasti, kad mes dar labai ankstyvoje stadijoje“, – mintimis dalinasi dirbtinio intelekto treneris, WoW University dėstytojas.
Dirbtinio intelekto įrankiai nebrangus būdas didinti pardavimus
Pasitelkus bene geriausiai žinomą įrankį „ChatGPT“ galime kurti turinį, rašyti reklamas ar socialinių tinklų žinutes, tačiau tai – tik maža dalis to, ką galima su šiuo įrankiu pasiekti. „Why AI“ įkūrėjas atkreipia dėmesį, kad „ChatGPT“ gali padėti analizuoti rinką, formuoti pardavimų strategiją, ruošti vertės pasiūlymus ar pardavimų ciklo planą. Visiems prieinami pokalbių robotai gali padėti įvertinti kainodarą, spręsti problemas ar kartu generuoti idėjas, sprendimus ir palyginimus.
„Nors šių užduočių sąrašas ir taip atrodo įspūdingas, rinkoje egzistuoja ir kiti dirbtinio intelekto įrankiai, kurie skirti specialioms užduotims atlikti. Pavyzdžiui, dirbtinio intelekto sprendimais paremti kainos optimizavimo, klientų sentimentų analizės ir potencialių klientų paieškos įrankiai. Šiuo metu rinkoje egzistuoja itin platus AI įrankių pasirinkimas, todėl juos suras kiekvienas norintis, – sako A. Bernatonis. – Visgi svarbu suprasti, kad tokie fundamentalūs įrankiai kaip „ChatGPT“ gali padėti atlikti daugelį užduočių už labai nedidelius kaštus, todėl papildomus įrankius skatinčiau įsidiegti tik išsėmus nemokamus ir visiems prieinamus įrankius.“
Pigiau nei „samdyti“ darbuotoją
Anot, dirbtinio intelekto trenerio, pagrindinė šios technologijos įrankių vertė – darbuotojo optimizavimas, taupant laiką ir keliant kokybės standartą. Jis visus privalumus suteikia jau šiandien, kiekvienas iš mūsų gali imtis ir naudotis dirbtinio intelekto technologija. „Priešingai negu ankstesnės technologijų bangos, įskaitant metavisatą, kriptovaliutas ir blokų grandinę – AI sukelia realią vertę šią akimirką, o ne fikcinėje ateityje. Be to, AI kaštai yra ženkliai mažesni nei kitų išvardintų technologijų. Daugeliui mažesnių įmonių labiau apsimoka išmokti vienu ar keliais AI įrankiais, nei samdyti kelis papildomus specialistus atlikti konkrečioms užduotims“, – pažymi WoW University dėstytojas.
Anot jo, akivaizdu, jog AI vystosi labai greitai ir jau šiandien prienami sprendimai ateityje bus kokybiškesni ir greitesni. Tačiau, kad ir kaip mėgtume AI, šiandien vis tiek paskutinį žodį turi tarti žmogus ir patikrinti AI darbą, gautus rezultatus, naudojamus šaltinius ar duomenis. „Ateityje AI atsakymai turėtų vis tikslėti, o žmogaus įsitraukimas – mažėti. Be to, technologijų progresas turėtų lemti, jog rasis vis daugiau AI įrankių, kurie bus skirti specializuotoms užduotims atlikti. Kiekviena iš pardavimo sričių turi potencialo būti automatizuota. Tačiau žmogiškasis faktorius visada išliks ir jis yra būtina pardavimų proceso dalis, – neabejoja A. Bernatonis. – Mes visi mėgstame kalbėtis su žmonėmis, esame emocingos būtybės, vertinančios gyvą pokalbį ir ryšį. Ne visus dalykus atliekame vien tik racionaliai, bet ir vedami emocijų ar sunkiau paaiškinamų priežasčių. Todėl net ir labiausiai automatizuotas pardavimų procesas turės išlaikyti žmogiškąjį ryšį, akių kontaktą ir rankos paspaudimą. Tai daro mus žmonėmis, dėl to jaučiame prielankumą vieni kitiems ir užtvirtiname konkretų sandorį.“
Daugelis verslų dirbtinį intelektą naudoja kasdien
Tarptautinio pripažinimo sulaukusios dirbtinio intelekto platformos „Attention Insight“ vadovė ir WoW University dėstytoja Kamilė Jakubaitė pasakoja, kad dirbtinio intelekto įrankiai profesiniame gyvenime yra tiesiog neįkainojami. Naudojantis „ChatGPT“ galima kurti turinį socialiniams tinklams, rašyti blogo įrašus ar straipsnius, generuoti idėjas, struktūrizuoti mintis ir netgi užtikrinti gramatikos tikslumą, eksperimentuojant su įvairiais tekstų stiliais ir tonais.
„Be to, DI yra integrali vizualinio turinio kūrimo proceso dalis. Pasitelkus tokias platformas, kaip „Dalle“, „Midjourney“ ir „Adobe Firefly“, galima greitai generuoti logotipų ir puslapių dizainų konceptus, kurie vėliau tampa pilnaverte vizualine komunikacija. „Youtube Summary“ suteikia galimybę greitai transkribuoti ir sutrumpinti ilgus vaizdo įrašus, kad efektyviau dalintumės svarbia informacija su savo sekėjais.
Šis naujas darbo su informacija būdas ne tik sutaupo laiko, bet ir suteikia galimybę kūrybiškai pažvelgti į problemas bei rasti netradicinius sprendimus. Dirbtinis intelektas yra tarsi nepakeičiamas asistentas, kuris veikia pagal jo vartotojo nurodymus, bet tuo pačiu metu siūlo naujas perspektyvas ir įžvalgas“, – AI galimybėmis džiaugiasi WoW University dėstytoja.
Dirbtinis intelektas užtikrina efektyvesnius pardavimus
Pasak K. Jakubaitės, naudojant dirbtinį intelektą, galima efektyviai padidinti pardavimus. Dirbtinis intelektas padeda sukurti idealaus kliento profilį: padeda identifikuoti ir analizuoti idealų klientą, remiantis įvairiais kriterijais, tokiomis kaip įmonės dydis, pajamos, įpročiai, ir kt. Dar vienas pranašumas yra personalizuotas turinys: AI gali padėti kurti personalizuotas reklamas ir marketingo kampanijas, kurios yra pritaikytos prie individualių vartotojų interesų ir elgsenos istorijos. Dirbtinio intelekto įrankiai gali teikti ir klientų aptarnavimą24/7, atsakydami į klausimus, padėdami klientams rasti tinkamus produktus ir net užbaigti pardavimus. „Nemažiau svarbi funkcija yra klientų atsiliepimų analizė: AI gali analizuoti klientų atsiliepimus iš įvairių šaltinių, tokių kaip socialinės medijos, klientų apžvalgos ir pokalbių robotai, kad identifikuotų tobulinimo sritis ir padidintų klientų pasitenkinimą“, – pažymi specialistė, WoW University dėstytoja.
Visgi, K. Jakubaitė nesutinka, kad DI yra pranašesnis už žmogų. Jos nuomone, svarbiausia, jog pardavimų srities profesionalai tinkamai naudotų dirbtinio intelekto įrankius savo darbe konkrečioms problemoms spręsti. „DI įrankiai pardavimų profesionalams gali sutaupyti laiko ir resursų bei leidžia pasiekti geresnių rezultatų“, – sako ji.
Pardavėjams reikalingos specialios kompetencijos
Su AI kasdien dirbanti K. Jakubaitė atkreipia dėmesį, kad pardavimų specialistams labai svarbu prisitaikyti prie ateinančių AI pokyčių ir tinkamai išnaudoti jų galimybes. Pasako jos, pirmiausia, pardavėjai turėtų būti budrūs ir pasirengę naudotis naujausiais AI įrankiais, kurie palengvina administracinį darbą ir pagerina bendravimą su klientais. „Antra, svarbu išsaugoti žmogiškąjį ryšį pardavimuose, nes asmeninis kontaktas ir empatija yra tai, ko AI negali visiškai atkurti, – pastebi specialistė. – Trečia, pardavėjai turėtų norėti mokytis ir naudotis vis pažangesnėmis technologijomis savo darbe. Ketvirta, reikia būti pasiruošus susidurti su anksčiau neregėtu pirkėjų informuotumu, kurį lemia AI galimybės atlikti išsamius produktų tyrimus. Galiausiai, pardavėjai turėtų suprasti ir atsižvelgti į generatyvinio AI trūkumus, nes net ir pažangiausi AI įrankiai gali klysti“.