Jokių VAZ ir „Moskvič“. Britai įvardijo įdomiausius automobilius iš Rytų Europos (Foto)  ()

Rytų Europoje buvo sukurta daug įdomių ir neįprastų automobilių. Dėl drąsių inžinerinių sprendimų kai kurie modeliai netgi pralenkė savo laiką.


Visi šio ciklo įrašai

  • 2023-11-19 Jokių VAZ ir „Moskvič“. Britai įvardijo įdomiausius automobilius iš Rytų Europos (Foto)  ()

Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Vakarų Europa yra viena iš automobilių gamybos lyderių, įskaitant tokius gerai žinomus prekės ženklus kaip „Porsche“, BMW, „Jaguar“ ir „Renault“. Tačiau daug įdomių modelių buvo pagaminta ir Rytų Europoje. Britų portalas „Autocar“ pateikia tokius automobilius.

XX amžiuje daugelis Rytų Europos šalių susidūrė su pokario krize. Žmonėms reikėjo naujų automobilių, tačiau jų gamyba pareikalavo didžiulių išlaidų. Todėl daugeliui gamintojų teko griebtis įvairių gudrybių, kad jų modeliai sukeltų pirkėjų susidomėjimą.

Į reitingą įtraukta 10 automobilių, kurie praėjusį šimtmetį buvo pagaminti Rytų Europoje. Šie modeliai turi savo unikalių savybių, kurios išskiria juos iš konkurentų.

Įdomiausi automobiliai iš XX amžiaus Rytų Europos:

„Tatra 603“

Michal Maňas, CC BY 4.0

Gamybos metai: 1956–1975

„Tatra 603“ buvo prabangiausias Čekoslovakijos gamybos automobilis. Tai keturių durų sedanas varikliu gale ir futuristiniu dizainu.

Modelis turi lašo formos korpusą su keturiais priekiniais žibintais, kurie yra arti vienas kito. Išorėje yra chromo apdaila, kuri papildo sedano išvaizdą.

„Tatra 603“ buvo aprūpinta 2,5 litro V8 varikliu, kurio galia 95 AG ir 158 Nm sukimo momentas. Jis buvo suporuotas su 4 greičių mechanine pavarų dėže.

ZAZ-968

Torsten Maue, CC BY 2.0

Gamybos metai: 1971–1994

Garsusis Ukrainos automobilis ZAZ-968 „Zaporožec“ buvo populiarus toli už šalies sienų. Šis modelis dėl variklio išdėstymo gale dažnai buvo vadinamas „liaudies Porsche“.

Šis dviejų durų sedanas yra minimalistinio dizaino su dviem apvaliais priekiniais žibintais ir chromuota apdaila. Išskirtinis automobilio bruožas buvo galiniuose sparnuose esančios „ausys“, kurios aušino variklį.

ZAZ-968 buvo aprūpinti 1,2 litro V4 varikliais, kurių galia nuo 41 iki 50 AG. Jie buvo suporuoti su 4 greičių mechanine pavarų dėže.

„Velorex Oskar“

Miloslav Rejha, CC BY-SA 3.0

Gamybos metai: 1950–1971

Triratį „Velorex Oskar“ Čekoslovakijoje sukūrė broliai Frantisekas ir Moimiras Stransky. Pirmasis prototipas buvo sukurtas beveik iškart pasibaigus Antrajam pasauliniam karui, o serijinė modelio gamyba prasidėjo 1950 m.

 

Šis automobilis turi tik tris ratus ir yra paremtas erdviniu vamzdiniu rėmu. Modelio korpusas pagamintas iš aliuminio, o tai leido žymiai sumažinti visos konstrukcijos svorį.

Po „Velorex Oskar“ gaubtu buvo 250 cc motociklo variklis, kurio galia nuo 6 iki 12 AG. Vėlesni modeliai gavo 350 cc variklį, kurio galia buvo 16 AG. Iš viso tokių automobilių buvo pagaminta apie 15 000.

„Melkus RS 1000“

Tobias Nordhausen, CC BY 2.0

Gamybos metai: 1969–1979

1949 metais Vokietija buvo padalinta į Vokietijos Demokratinę Respubliką ir Vokietijos Federacinę Respubliką. VDR daugiausia gamino mažo galingumo ir pigius automobilius, tačiau 1969 metais debiutavo „Melkus RS 1000“, kuris sukėlė tikrą sensaciją tarp vietinių automobilių entuziastų.

Šis sportinis automobilis buvo sukurtas bendromis Drezdeno technikos universiteto ir Eizenacho automobilių gamyklos inžinierių pastangomis. Iš išorės automobilis atrodo kaip itališki tų metų sportiniai modeliai.

Automobilis dalyvavo įvairiose lenktynėse, kuriose iškovojo daug pergalių. Sportinis automobilis svėrė tik apie 850 kg ir posūkius galėjo įveikti dideliu greičiu.

 

„Melkus RS 1000“ buvo komplektuojamas su įvairiais varikliais, kurių tūris nuo 1,0 iki 1,6 litro ir galia iki 102 AG. Jie buvo suporuoti su 5 laipsnių mechanine pavarų dėže, o maksimalus greitis siekė 210 km/val.

Tęsinys kitame puslapyje:




„Trabant 601“

Flominator, CC BY-SA 3.0

Gamybos metai: 1964–1990

„Trabant 601“ yra labiau „tradicinis“ VDR automobilis, lyginant su „Melkus RS1000“. Tai pigus kompaktiškas modelis, tapęs tikru „liaudies automobiliu“.

Automobilio kėbulas buvo pagamintas iš plastiko, o pavarų dėžės svirtis buvo ant vairo, o tai buvo netipiškas sprendimas europietiškiems modeliams. Taip pat šis automobilis dažnai buvo kritikuojamas dėl žemo patikimumo lygio, siejamo su prastu surinkimu.

Iš viso buvo pagaminti 2 818 547 „Trabant 601“ egzemplioriai. Tai daugiausiai masinės gamybos automobilis, kuris buvo sukurtas VDR.

Modelis buvo su keliais varikliais, tačiau populiariausias yra 26 AG 600cc dvitaktis variklis. Jis buvo suporuotas su 4 laipsnių mechanine pavarų dėže, o maksimalus greitis buvo 100 km/val.

„Škoda 110 R“

 

Tobias Nordhausen, CC BY 2.0

Gamybos metai: 1970–1980

„Škoda 110 R“ yra vienas pirmųjų įmonės bandymų sukurti sportinį automobilį. Jis pagamintas sedano pagrindu ir turi variklį gale.

Modelis išsiskyrė šiuolaikišku dizainu savo laiku ir maloniu valdymu. Šis automobilis netgi dalyvavo ralio lenktynėse, kur puikiai pademonstravo savo galimybes.

Po „Škoda 110 R“ gaubtu buvo sumontuotas 1,1 litro 54 AG variklis. Jis buvo suporuotas su 4 greičių mechanine pavarų dėže.

„Dacia MD87“

Gamybos metai: 1987

1987 m. inžinierius Nicolae Cosmescu nusprendė sukurti unikalų ralio sportinį automobilį su varikliu viduryje. Kėbulas buvo pasiskolintas iš „Dacia Sport“, tačiau buvo atlikta daug dizaino pakeitimų.

Automobilis niekada nebuvo pradėtas gaminti masiškai, tačiau buvo pagaminti du veikiantys prototipai. Jie puikiai važiavo žvyrkeliu.

„Dacia MD87“ buvo aprūpintas 1,4 litro darbinio tūrio varikliu, kurio galia siekė 72 AG. Jis buvo suporuotas su 4 greičių mechanine pavarų dėže ir galėjo pasiekti didesnį nei 150 km/val. greitį.

„Dacia 1410 Sport“

 

Gamybos metai: 1983–1992

1983 metais „Dacia“ pristatė atnaujintą 1310 modelių liniją. Tais pačiais metais pasirodė ir mažos gamybos „1410 Sport“ kupė.

Automobilis gavo fastback kėbulą ir buvo pagamintas pagal sedaną „Dacia 1310“. Modelis niekada neišpopuliarėjo ir buvo gaminamas nedideliais kiekiais.

Po „Dacia 1410 Sport“ gaubtu buvo sumontuotas 1,3 litro 54 AG variklis. Jis buvo suporuotas su 4 greičių mechanine pavarų dėže.

ZIS-101A-Sport

Gamybos metai: 1939

Sportiniai modeliai SSRS nebuvo gaminami dėl jų gamybos sunkumų ir didelių sąnaudų. Tačiau 1939 metais buvo pristatytas unikalus 2 vietų rodsteris ZIS-101A-Sport.

 

Šį automobilį sukūrė jaunų inžinierių grupė. Jis sukurtas ZIS-101 sedano pagrindu, tačiau turėjo daug skirtumų. Automobilio dizainas buvo sukurtas beveik nuo nulio, o važiuoklė buvo palengvinta, kad rodsteris būtų greitesnis.

ZIS-101A-Sport buvo aprūpintas 6,1 litro darbinio tūrio varikliu, kurio galia siekė 145 AG. Didžiausias greitis bandymų metu buvo 164,7 km/val.

„Zastava 750“

Miroslav Vajdic, CC BY-SA 2.0

Gamybos metai: 1962–1985

Automobiliams, įvežtiems į Jugoslaviją po Antrojo pasaulinio karo, buvo taikomas 41 % importo muitas. Dėl šios priežasties automobilį galėjo sau leisti tik turtingi šalies gyventojai. Norėdami išspręsti šią problemą, gamintojas „Zastava“ sudarė sutartį dėl licencijuotos „Fiat 600“ kopijos gamybos. Taip atsirado „Zastava 750“ modelis.

Jugoslaviškas automobilis turėjo keletą skirtumų nuo itališko modelio, įskaitant ilgesnį kėbulą ir keletą interjero patobulinimų. Tačiau abu automobiliai turėjo variklį gale ir hečbeko kėbulą.

„Zastava 750“ buvo aprūpintas 767 cm3 darbinio tūrio varikliu, kurio galia 29 AG. Jis buvo suporuotas su 4 greičių mechanine pavarų dėže.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(13)
(1)
(12)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()