„Viskas labai blogai“. Kokių bėdų gali pridaryti rusų iškonservuojamas M-55 ()
Rusija nori grąžinti į tarnybą sovietinį žvalgybinį lėktuvą „Miasiščev M-55“. Šis lėktuvas pirmam skrydžiui pakilo tik 1988 metais ir techniškai niekada nepaliko tarnybos, bet ilgą laiką nebuvo naudojamas. Dabar rusai galvoja, kad jis praverstų prieš Ukrainą.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
M-55 yra savotiškas sovietinis legendinio šnipinėjančio lėktuvo „Lockheed U-2“ analogas. U-2, kuris, beje, yra dar senesnis (pirmas skrydis įvyko 1955 metais) taip pat vis dar yra naudojamas. U-2 gamyba nutraukta 1989 metais. Šis lėktuvas gali pakilti į didesnį nei 24 km aukštį ir aukštos rezoliucijos kameromis stebi viską po savimi. Palydovų laikais U-2 svarba nebėra tokia didelė, bet Jungtinių Valstijų oro pajėgos vis dar naudoja U-2.
M-55 yra kitoks. Jis yra naujesnis, kyla į 21,5 km aukštį, galbūt netgi yra paprasčiau valdomas. Bet jis pasirodė pačioje Šaltojo karo pabaigoje, todėl visai greitai tapo nereikalingu. Todėl žvalgybinis M-55 virto moksliniu. Manoma, kad tik 5 M-55 lėktuvai buvo pagaminti, apkabinėti įvairiais sensoriais Žemei tirti. Jie naudojami pačios Rusijos fotografavimui kartografijai, bet ir tam tiesiog nėra reikalingi. Jei U-2 yra praeities reliktas, M-55 yra tik retas į savo laikmetį pavėlavęs artefaktas.
Beje, įdomus faktas, sovietai planavo kovinė M-55 versiją M-55Š. Šis įdomus, bet keistas šturmo lėktuvas būtų atakavęs antžeminius taikinius. Bet kaip žvalgybinė M-55 versija prarado savo karinę paskirtį, taip M-55Š tiesiog niekada netapo kūnu. Tiesa, pastaruoju metu girdimi gandai, kad M-55 gali būti panaudotas kare prieš Ukrainą.
Ukrainos ginkluotųjų pajėgų atsargos pulkininkas, pilotas-instruktorius, karo ekspertas Romanas Svitanas mano, kad rusų įsibrovėliai nori grąžinti M-55 į frontą, kad sustiprintų savo žvalgybinius pajėgumus virš Ukrainos. M-55 dabar yra tarsi civilinis orlaivis, nes į šnipų erą nespėjo (nors vis tiek priklauso Rusijos karinėms oro pajėgoms). Anksčiau jis buvo naudojamas kartografijai ir hidrokartografijai. M-55 gali išsilaikyti ore 6,5 valandas.
Pasirodė informacija, kad M-55 gali grįžti prie žvalgybos. Tačiau Svitanas pažymi, kad tai būtų blogas ženklas rusams. „Jeigu rusai jau naudoja M-55 kaip žvalgybinį lėktuvą, vadinasi, su aviacija jiems viskas labai blogai. Neužtenka galios, ypač skraidančių radarų A-50, todėl jie bando pakilti dar aukščiau iki 15-18 kilometrų“, – pažymėjo Svitanas.
Logika būtų paprasta - pakilti aukščiau nei siekia ukrainiečių raketos. Tačiau „Patriot“ su M-55 susitvarkytų be didesnių problemų, o bet kokia žvalgybinė informacija, kurią M-55 galėtų surinkti, yra lengviau renkama palydovais ir dronais. Todėl, tikėtina, M-55 žvalgybai nebus naudojamas.