„Viskas labai blogai“. Kokių bėdų gali pridaryti rusų iškonservuojamas M-55  ()

Rusija nori grąžinti į tarnybą sovietinį žvalgybinį lėktuvą „Miasiščev M-55“. Šis lėktuvas pirmam skrydžiui pakilo tik 1988 metais ir techniškai niekada nepaliko tarnybos, bet ilgą laiką nebuvo naudojamas. Dabar rusai galvoja, kad jis praverstų prieš Ukrainą.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

M-55 yra savotiškas sovietinis legendinio šnipinėjančio lėktuvo „Lockheed U-2“ analogas. U-2, kuris, beje, yra dar senesnis (pirmas skrydis įvyko 1955 metais) taip pat vis dar yra naudojamas. U-2 gamyba nutraukta 1989 metais. Šis lėktuvas gali pakilti į didesnį nei 24 km aukštį ir aukštos rezoliucijos kameromis stebi viską po savimi. Palydovų laikais U-2 svarba nebėra tokia didelė, bet Jungtinių Valstijų oro pajėgos vis dar naudoja U-2.

M-55 yra kitoks. Jis yra naujesnis, kyla į 21,5 km aukštį, galbūt netgi yra paprasčiau valdomas. Bet jis pasirodė pačioje Šaltojo karo pabaigoje, todėl visai greitai tapo nereikalingu. Todėl žvalgybinis M-55 virto moksliniu. Manoma, kad tik 5 M-55 lėktuvai buvo pagaminti, apkabinėti įvairiais sensoriais Žemei tirti. Jie naudojami pačios Rusijos fotografavimui kartografijai, bet ir tam tiesiog nėra reikalingi. Jei U-2 yra praeities reliktas, M-55 yra tik retas į savo laikmetį pavėlavęs artefaktas.

Beje, įdomus faktas, sovietai planavo kovinė M-55 versiją M-55Š. Šis įdomus, bet keistas šturmo lėktuvas būtų atakavęs antžeminius taikinius. Bet kaip žvalgybinė M-55 versija prarado savo karinę paskirtį, taip M-55Š tiesiog niekada netapo kūnu. Tiesa, pastaruoju metu girdimi gandai, kad M-55 gali būti panaudotas kare prieš Ukrainą.

 

Ukrainos ginkluotųjų pajėgų atsargos pulkininkas, pilotas-instruktorius, karo ekspertas Romanas Svitanas mano, kad rusų įsibrovėliai nori grąžinti M-55 į frontą, kad sustiprintų savo žvalgybinius pajėgumus virš Ukrainos. M-55 dabar yra tarsi civilinis orlaivis, nes į šnipų erą nespėjo (nors vis tiek priklauso Rusijos karinėms oro pajėgoms). Anksčiau jis buvo naudojamas kartografijai ir hidrokartografijai. M-55 gali išsilaikyti ore 6,5 valandas.

Pasirodė informacija, kad M-55 gali grįžti prie žvalgybos. Tačiau Svitanas pažymi, kad tai būtų blogas ženklas rusams. „Jeigu rusai jau naudoja M-55 kaip žvalgybinį lėktuvą, vadinasi, su aviacija jiems viskas labai blogai. Neužtenka galios, ypač skraidančių radarų A-50, todėl jie bando pakilti dar aukščiau iki 15-18 kilometrų“, – pažymėjo Svitanas.

 

Logika būtų paprasta - pakilti aukščiau nei siekia ukrainiečių raketos. Tačiau „Patriot“ su M-55 susitvarkytų be didesnių problemų, o bet kokia žvalgybinė informacija, kurią M-55 galėtų surinkti, yra lengviau renkama palydovais ir dronais. Todėl, tikėtina, M-55 žvalgybai nebus naudojamas.

(10)
(10)
(0)

Komentarai ()