Vartotojai pasipiktinę: sukčiai pinigus vilioja per vieną keliautojų itin mėgstamą programėlę ()
Booking.com vartotojai išreiškė savo pyktį dėl to, kad įmonė nesugebėjo užkirsti kelio jų tapimui kibernetinių nusikaltėlių aukomis.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Mažiausiai metus sukčiai galėjo patekti į programėlę ir iš vartotojų išvilioti nemažas sumas. Dešimtys žmonių susisiekė su BBC ir pranešė, kad prarado pinigus, o vienas iš jų teigė, kad kelionių įmonė jį nuvylė.
Booking.com teigė, kad diegia naujas saugos priemones, tačiau „sidabrinės kulkos“ nėra.
Į bendrovę, kuri yra viena didžiausių viešbučių rezervacijos tarpininkų pasaulyje, įsilaužta nebuvo. Nusikaltėliai įsilaužė į atskirų viešbučių, kurie naudojasi šia paslauga, administravimo tinklalapius ir taip gavo galimybę siųsti pranešimus iš oficialios Booking.com programėlės ir apgauti klientus, kad šie mokėtų jiems, o ne viešbučiui.
Toks sukčiavimo būdas buvo vykdomas jau daugiau nei metus, tačiau pastaruoju metu, atrodo, jis tapo dar intensyvesnis – nes įsilaužėliai ėmėsi ieškoti daugiau aukų Tamsiajame internete (angl. darknet).
44 metų Colleen Marples iš Derbišyro Daleso prarado 147 svarus sterlingų (apie 170 eurų), kai kovo mėnesį užsakė atostogas Egipte savo vyro 50-ojo gimtadienio proga.
Apsikeitusi žinutėmis su, kaip ji manė, viešbučiu Kaire per Booking.com programėlę, ji gavo mokėjimo prašymą, kurį iš tikrųjų pateikė sukčiai.
„Spustelėjau jį, neįtardama, kad tai sukčiai – nes jis buvo tame pačiame programėlėje vykstančiame pokalbyje“, – pasakojo ji. Moteriai nepavyko atgauti pinigų iš svetainės ar savo banko.
„Booking.com“ turi pareigą savo klientams ir šiuo atveju jie jos neįvykdė. Aš vis dar kovoju, kad atgaučiau savo pinigus“, – skundėsi moteris.
Kitas klientas iš Didžiosios Britanijos, pageidavęs likti anonimu, papasakojo, kad apgautas per programėlę, prarado 1200 svarų sterlingų (apie 1400 eurų). Jis taip pat kovoja dėl pinigų grąžinimo ir sakė, kad jaučiasi „labai nusivylęs“.
„Manau, kad klientas, nusprendęs naudotis oficialia bendrovės sukurta platforma, gali tikėtis tam tikro saugumo tos sistemos viduje“, – nurodė klientas.
O 64 metų Ianas Robinsonas iš Kambrijos rašė, kaip įsilaužėliai du kartus bandė iš jo išvilioti 122 svarus sterlingų (apie 140 eurų), o vėliau 283 svarus sterlingų (apie 330 eurų) dviejuose nesusijusiuose viešbučiuose, skirtinguose miestuose Jungtinėje Karalystėje.
„Laimei, paskambinau tiesiogiai į viešbučius ir taip išvengiau sukčių pinklių – tačiau kai apie tai pranešiau Booking.com, jų tai nesudomino“, – sakė jis.
Booking.com atstovas spaudai teigė, kad nėra „sidabrinės kulkos, galinčios išnaikinti visus sukčiavimo internete atvejus“, tačiau bendrovės saugumo komanda nuolat stebi ir stabdo naujas grėsmes.
„Įgyvendiname naujas priemones, kad užtikrintume tiek savo klientų, tiek partnerių paskyrų saugumą, įskaitant naujas saugumo funkcijas, skirtas neaktyvioms partnerių administratoriaus paskyroms užblokuoti – nes būtent čia, sukčiams gavus neteisėtą prieigą prie viešbučio Booking.com paskyros, vykdoma sukčiavimo veikla“, – teigė atstovas spaudai.
Bendrovė nurodė, kad taip pat stebi įtartiną veiklą savo programėlėje ir išjungia bendrinamas nuorodas, jei atrodo, kad pokalbiai yra susiję su neteisėta veikla.
Parengta pagal BBC.