Skambiai skelbtas rusų naikintuvas, turėjęs „parklupdyti pasaulį ant kelių“. Kur jis dabar?  ()

Rusai skelbė, kad MiG-41 bus šeštos kartos naikintuvas, pasieks 5 machų greitį, kovos su hipergarsiniais ginklais ir skris taip aukštai, kad „išskris“ į kosmosą. Tačiau viskas rodo, kad projektas baigėsi nesėkmingai ir MiG-41 niekada nepakils. Kas žinoma apie šį lektuvą?


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Informacija apie galimą naikintuvo MiG-41 kūrimą (tiksliau, PAK DP projektą) pradėjo sklisti dar 2013 m. Po kelerių metų, 2018 m., tuometinis korporacijos MiG generalinis direktorius Ilja Tarasenko įrodinėjo, kad lėktuvas bus 5++ arba 6 kartos, jis skris iki 4-5 machų greičiu, t. y. virš 6 000 km/val. greičiu.

Vėliau buvo pranešta, kad MiG-41 bus papildomai suderintas su naujausiomis technologijomis, įskaitant slaptas technologijas, hipergarsinius ginklus, taip pat leis jam atlikti užduotis arktinėje aplinkoje ir net žemojoje kosminėje erdvėje.

MiG-41 – Rusijos naujos kartos naikintuvas

Jei MiG-41 iš tikrųjų turėtų tokias savybes, rusai įgytų naikintuvą, kuris leistų efektyviai įgyti pranašumą ore prieš kitus esamus lėktuvus. Tačiau nežinia, ar Maskva kada nors turės galimybę išbandyti MiG-41 praktines galimybes. MiG-41, kuris planuoja pakeisti senstantį MiG-31 oro laivyną, kelia daug abejonių. Jie visų pirma susiję su dizainu ir Rusijos galimybėmis gaminti naujus karinius orlaivius.

Taip pat nėra žinoma, ar rusams apskritai pavyko sukonstruoti šios mašinos prototipą, o pirmojo skrydžio ir galimo MiG-41 įvedimo į armiją datos – atitinkamai 2024 arba 2025 ir 2028 m. – atrodo labai ambicingos.  

„The National Interest“ netgi mano, kad pastarojo neįmanoma pasiekti, nes Rusija jau turi problemų su naikintuvų Su-57 gamyba. Todėl galima teigti, kad Rusijos inžinierių ir mokslininkų laukia rimtas iššūkis įrodyti, kad MiG-41 yra tikras projektas, o ne tik dar vienas mitas, kuriuo siekiama įtikinti pasaulį, kad Rusija vis dar yra karinė galia.

 

„Slash Gear“ atkreipė dėmesį į keletą svarbių problemų, kurios gali turėti įtakos MiG-41 ateičiai. Visų pirma kalbama apie orlaivio, galinčio pasiekti tokį didelį greitį, kūrimą. Viršgarsiniams skrydžiams reikia didelių degalų atsargų, ypač jei jie būtų vykdomi dideliais atstumais. Tai reiškia, kad MiG-41 turėtų turėti didelius, talpius degalų bakus, kurie turėtų įtakos jo svoriui, o tuo pačiu būtų pritaikytas degalų papildymui ore. Kita problema yra energija ir šiluma, gaunama judant tokiu dideliu greičiu.

Todėl rusiškame lėktuve turėtų būti naudojamos pažangios medžiagos – viena vertus, atsparios ekstremalioms temperatūroms, kita vertus, vis tiek užtikrinančias prastą matomumą radarams. Dar vienas iššūkis yra manevringumas ir ginklų pritaikymas, kurie puikiai veikia esant tokiam dideliam greičiui. Iššūkių sąraše yra daug daugiau iššūkių.

 

Verta paminėti, kad su daugeliu jų amerikiečiai susidūrė kurdami strateginės žvalgybos lėktuvą SR-71 „Blackbird“. Šis orlaivis, galintis judėti iki 3,3 macho greičiu, per valandą sudegindavo daugiau nei 30 000 litrų degalų, t.y. daugiau nei 500 litrų per minutę. Be to, skrydžio metu jo fiuzeliažas įkaisdavo iki 500 laipsnių Celsijaus. Galiausiai JAV nusprendė atšaukti SR-71 iš tarnybos. Tai įvyko po 30 metų tarnavimo 1998 m. spalį.

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(72)
(5)
(67)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai ()