Kas labiausiai kenkia hibridiniam automobiliui? Pasirodo, variklis itin reiklus ()
Per pastaruosius kelerius metus itin sparčiai išpopuliarėjo hibridiniai automobiliai – nuo 2018 m. jų skaičius Lietuvoje išaugo net 8 kartus. Tokie automobiliai laikomi ypač patikimais, nereikalaujančiais daug priežiūros ar didelių degalų sąnaudų bei, kas dabar ypač aktualu, tvariais. Tačiau ne kiekvienas žino, kad hibridų vidaus degimo varikliai itin išrankūs alyvai – jai šiuo atveju keliami tokie aukšti reikalavimai, kaip ir automobilių sporte naudojamiems varikliams. Tad kuo ypatingi šie automobiliai ir kodėl hibridams itin svarbu tinkami bei patikimi eksploataciniai skysčiai – pasakoja ekspertai.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Daugiau hibridų – švaresnis oras mieste
Dažnai girdime, kad hibridiniai automobiliai prisideda prie švaresnio oro. Pavyzdžiui, sustojus prie raudono šviesoforo, mikrohibriduose galima išjungti variklį, o užsidegus žaliam signalui – vėl spausti akceleratoriaus pedalą. Visa tai pavyksta, nes tokio tipo automobiliuose susijungia du skirtingi pavarų blokai: vidaus degimo, dažniausiai benzininis, ir elektros. Tad pagrindinis hibridų pranašumas – mažesnis išmetamųjų teršalų kiekis. Tačiau tik iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad populiariausi mūsų rinkoje hibridai, po variklio dangčiu turintys lengvus, atmosferinius benzininius agregatus, yra nereiklūs.
Žemesnės temperatūros iššūkiai
Didžiausias hibridinių automobilių eksploatacinių skysčių iššūki, pasak Vilniaus autoserviso automechaniko Prano Mitkaus, susijęs su labai dažnu vidaus degimo variklio įjungimu ir išjungimu bei jo veikimu žemoje temperatūroje.
„Per trumpus darbo ciklus vidaus degimo variklis paprastai nespėja pasiekti optimalios darbinės temperatūros. Be to, visuose hibriduose opi staigių šalto variklio apsukų problema – kai automobilis iš stovėjimo aikštelės išvažiuoja elektriniu režimu, įsilieja į eismą, o vidaus degimo variklis įsijungia tik ties 50–60 km/h greičiu. Varikliui veikiant tokiomis sąlygomis ir norint užtikrinti ilgalaikį, patikimą hibridų veikimą, tinkamos klasės alyvos naudojimas, laikantis gamintojo rekomendacijų, yra itin svarbus“, – akcentuoja ekspertas.
Tinkama alyva – ypač svarbu
Hibridams skirtos alyvos gamintojai naudoja technologiškai pažangiausius sprendimus, kuriais siekiama maksimaliai sutrumpinti laiką, per kurį pasklistų šalta alyva.
„Svarbiausia – atitinkamai mažas klampumas ir didelis skystumas. Tik tada įrenginio „sausas“ veikimo laikotarpis sumažinamas iki minimumo. Tai pagrindinė priežastis, kodėl OW-20 alyvos klampumas yra standartinis tokiems varikliams, o kai kuriems reikalinga net 0W-8 alyva“, – teigia alyvos ir tepalų gamintojo „TotalEnergies“ Techninio skyriaus vadovas Andrzejus Husiatynskis.
Pasak eksperto, hibridams naudojami aukštos klasės eksploatacininiai skysčiai taip pat privalo turėti tinkamus nusidėvėjimą stabdančius, aktyvius net ir esant žemesnei alyvos darbinei temperatūrai, priedus: „Juk įprasto darbo ciklo metu dalis nesudegusio kuro, kuriame yra ekologiškų priedų, patenka į alyvą. Alyva turi būti su jais suderinama ir atspari pagreitintai oksidacijai ar gelifikacijai. Kartais vidaus degimo variklį pravartu „pašildyti“ ir kelyje, kad tokiomis nepalankiomis eksploatacijos sąlygomis išgaruotų degalų likučiai arba kondensato būdu susikaupęs vanduo“, – pataria „TotalEnergies“ atstovas.
Ekspertai primena, kad alyvos pasirinkimas hibridiniam automobiliui yra labai svarbus net ir pasibaigus garantiniam laikotarpiui – reikėtų griežtai laikytis variklio gamintojo rekomendacijų.