Autopiloto valdomi automobiliai sėkmingai pasiekė Kiniją (Video)
(1)
Grupė oranžinių autobusiukų spalio 20 d. sėkmingai pasiekė Kiniją. Jų kelionė prasidėjo liepos mėnesį prasidėjo Italijoje, o iš viso įveikta distancija siekia 15 tūkstančių kilometrų. Nors ir ilgoka, tačiau tai būtų eilinė kelionė, jei ne faktas, jog autobusiukai didžiąją kelio dalį įveikė nevaldomi.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia
tik entuziazmo.
Italijos mokslininkų ir programuotojų komanda iš VisLAB laboratorijos pasiekė užsibrėžtą tikslą ir įveikė numatytą maršrutą su autopilotu valdomais autobusiukais. Automobiliai judėjo per Rytų Europą, Rusiją, Kazachstaną ir visą Kiniją. Važiuodami Šanchajaus link niekieno nevaldomi automobiliai buvo išbandomi - per kelionę siekta išsiaiškinti, su kokiomis problemomis automatizuotos mašinos gali susidurti. Kelias dienas pabuvę parodoje, automobiliai pradėjo ilgą kelionę atgal į Italiją.
Juose esama praktiškai visų įmanomų navigacinių prietaisų, jutiklių, radarų ir informaciją apdorojančių, analizuojančių bei sprendimus priimančių įrenginių. Tad nenuostabu, kad toks Italijoje sukurtas automobilis automatiškai reaguoja į daugelį aplinkinių objektų: iškeltą policininko lazdelę, šviesoforą, kitus eismo dalyvius, pakelėje stovinčius ženklus, kliūtis ant kelio.
Tiesa, kol kas ne visada iš vaizdo kamerų ir jutiklių priimtą informaciją kompiuteris sugeba teisingai įvertinti ir nuspręsti, kaip reiktų pasielgti būtent toje situacijoje. Dėlto kai kurie manevrai, pavyzdžiui, statyti automobilį į stovėjimo aikštelę ar patraukti iš tam tikros vietos, reikalauja mechanino valdymo. Dėl to kiekviename automobilyje per visą kelionę sėdėjo bent po vieną inžinierių.
Automobiliai taip pat susidūrė su sunkumais esant dideliam eismui, pavyzdžiui, Maskvos centre. Automatinei sistemai ėmus sunkiai orientuotis aplinkoje, valdymą perimti turėjo inžinieriai.
Eksperimentinių automobilių autorius Italijos mokslininkas Alberto Broggi, prie valdymo sistemos kūrimo pradirbęs jau 15 metų, neabejoja, kad tokie automobiliai ateityje gerokai sumažins eismo įvykius. “93 proc. visų pasaulyje įvykstančių avarijų sukelia žmogaus klaidos, dėl kurių vien Europoje kasmet žūva 40 tūkst. eismo dalyvių. Šis automobilis tiek avarijas, tiek žūtis keliuose visiškai eliminuos”, – viliasi mokslininkas.
Nenuostabu, kad vos grįžusius iš Kinijos juos “įdarbins” Romos savivaldybė. Planuojama, kad panašūs automobiliai be vairuotojų šiais arba kitais metais vežios prekes į parduotuves siauromis Italijos sostinės gatvelėmis ir taps pavyzdžiu kitiems šalies bei viso pasaulio miestams, kaip taupiai, saugiai ir paprastai automobilis gali apsieiti be žmogaus.