„Volkswagen“ ieško partnerių. Gamins prieinamus „liaudies“ elektromobilius ()
Praėjusią vasarą tapo žinoma apie „Volkswagen“ ketinimus įsigyti 5 proc. Kinijos automobilių gamintojos „XPeng“ akcijų paketą ir pradėti bendrą bent dviejų elektromobilių modelių gamybą vietos rinkoje.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Dabar Europos automobilių milžinė teigia, kad jai reikia rasti partnerių Europoje, kurie gamintų 25 000 eurų kainuojančius elektromobilius.
Sprendimas turėtų būti priimtas šiais metais.
Spaudos konferencijoje Berlyne, kaip pažymi „Financial Times“, „Volkswagen“ generalinis direktorius Oliveris Blume sakė, kad šiais metais grupė turės priimti sprendimą dėl plano rasti partnerį, kuris gamintų mažiau nei 25 000 eurų kainuojantį elektromobilį.
Bendrovės vyriausiasis finansininkas Arno Antlitz pridūrė, kad šiame kainų segmente sunku uždirbti pinigų.
Naująją platformą turėtų naudoti keli gamintojai, kad sąnaudos būtų paskirstytos kuo didesniam produktų skaičiui.
Šiuo metu elektromobiliai Europoje kainuoja vidutiniškai 15 000 eurų brangiau nei jų atitikmenys su vidaus degimo varikliais, todėl sumažinti šį skirtumą reikia ne tik siekiant paskatinti elektromobilių paklausą, bet ir apsaugoti vietos automobilių gamintojus nuo Kinijos konkurentų ekspansijos.
Šiuo metu Europos rinkoje yra labai nedaug elektromobilių, kurių kaina neviršija 30 000 eurų, ir daugiausia dėl šios priežasties tokių automobilių paklausa čia sulėtėjo.
Anksčiau „Volkswagen“ vadovas jau yra pareiškęs, kad bendrovė iki dešimtmečio pabaigos negalės pagaminti 20 000 eurų kainuojančio elektromobilio, nes ekonominiu požiūriu šią problemą išspręsti yra sudėtinga.
Apie 40 proc. elektromobilio gamybos sąnaudų lemia traukos baterija. Europos automobilių gamintojai turi didelę tarpusavio bendradarbiavimo patirtį gaminant komercinius mikroautobusus ir mažus kompaktiškus automobilius.
Pastarajame segmente naudojant vidaus degimo variklį sunku gauti didelį pelną, todėl artimiausiais metais Europos bendrovės neišvengiamai pereis prie šios schemos.
Bent jau „Renault“ yra teigusi, kad veda derybas su „Volkswagen“ dėl bendro nebrangaus elektromobilio kūrimo.
Prancūzijos gamintojo „Dacia“ dukterinė įmonė yra pasirengusi iš Kinijos importuoti biudžetinį elektromobilį „Spring“, kuris Jungtinėje Karalystėje kainuotų 15 000 svarų sterlingų.
Tokios kainos elektromobilių Europoje kol kas neįmanoma gaminti.
Pats „Volkswagen“ vis dar tikisi kitais metais pristatyti ID.2 elektromobilį už maždaug 25 000 eurų.
Šiais metais kompanijos elektromobilių pardavimai sulėtės nuo 15 proc. iki 5 proc., todėl bendrovei Europoje gyvybiškai svarbūs įperkamesni elektromobiliai.
Praėjusiais metais elektromobiliai sudarė 8,3 proc. visų „Volkswagen“ gaminių asortimento.
Europos valdžios institucijos ketina nustatyti didesnius muitus Kinijoje pagamintiems elektromobiliams, kad padidintų Europos gaminių konkurencingumą, tačiau tai neišspręs elektromobilių įperkamumo didinimo problemos.