Žlugo Putino planas. Netikėtas pareiškimas iš Rusijos. Kas įvyko ()
Atsižvelgiama į naują geopolitinę situaciją.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Krovinių pervežimo apimtys Šiaurės jūrų keliu iki 2024 metų pabaigos turėtų būti apie 40 mln. tonų, tai yra bus pasiekta pusė plėtros plano, sakė vicepremjeras Aleksandras Novakas.
„Tikimės, kad iki 2024 m. pabaigos turėtume pasiekti apie 40 mln. tonų lygį. Tranzitas gali būti šiek tiek didesnis nei 2023 m.“, – RBC cituoja A. Novaką.
Remiantis Rusijos prezidento Vladimiro Putino dekretu, 2024 metais Šiaurės jūrų keliu buvo planuojama gabenti ne mažiau kaip 80 milijonų tonų krovinių. Iki 2031 metų apimtis turėtų išaugti iki 200 mln. tonų.
A. Novakas teigė, kad pagrindiniai Šiaurės jūrų keliu gabenami kroviniai bus nafta ir dujos. Anot jo, prognozuojant 40 mln. tonų krovinių atsižvelgiama ir į suskystintų gamtinių dujų „Arctic LNG-2“ siuntas. Kodėl krovinių srauto dydis nukryps nuo plano, vicepremjeras nepaaiškino.
Konsultacijų bendrovės „Gekon“ direktorius Michailas Grigorjevas pažymi, kad numatomos eismo apimtys skiriasi nuo nurodytų plane, nes atsižvelgiama į naują geopolitinę situaciją. Jo nuomone, sankcijos Rusijai paveikė laukų plėtrą ir krovininio laivyno prieinamumą, taip pat pertvarkė rinkas.
Krovinių gabenimas Šiaurės jūrų keliu 2023 metais siekė daugiau nei 36 mln. tonų. Pagrindinis krovinys buvo nafta.
Didinant pervežimų apimtis taip pat didelį vaidmenį suvaidino PJSC „Gazprom Neft“, PJSC „Lukoil“ ir MMC „Norilsk Nickel PJSC“, kurios savo krovinius nukreipė iš vakarų į rytus. „Dėl to mes pasiekėme tikslą – 36 mln. tonų dar prieš Naujuosius metus“, – sakė „Rosatom“ vadovas Aleksejus Lichačiovas.
Praėjusį rudenį Rytų plėtros ministerijos vadovas Aleksejus Čekunkovas skundėsi, kad Rusija neturi pakankamai ledo klasės laivų Šiaurės jūrų kelio plėtrai.
2022 metais Vyriausybė patvirtino programą, pagal kurią iki 2035 metų šalis turėtų pastatyti 50 ledlaužių ir ledo klasės laivų, kurie plauks Šiaurės jūrų keliu. Be to, dokumente numatoma statyti nemažai infrastruktūros objektų – anglių, naftos ir suskystintų gamtinių dujų (SGD) perkrovimo terminalų, taip pat uostų ir avarinių gelbėjimo centrų. Šiuo metu Rusijos ledlaužių parke yra šeši laivai, kuriuos valdo „Rosatom“.