Degalų trūkumas ir toksiški priedai į benziną. Kas nutiko su buvusia naftos „supergalia“  (5)

Reikalavimų mažinimo tikslas yra „sukurti pagrindą papildomai benzino gamybai“.


Prisijunk prie technologijos.lt komandos!

Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.

Sudomino? Užpildyk šią anketą!

Rusijos valdžia ruošiasi smarkiai sumažinti benzino kokybės reikalavimus, kad išvengtų jo trūkumo po didelių naftos perdirbimo gamyklų uždarymo, įvykusio dėl Ukrainos bepiločių orlaivių atakų, rašo „Reuters“.

Vietoj „Euro-5“ standarto, kuris Rusijos Federacijoje galioja nuo 2016 m., naftos perdirbimo gamykloms gali būti leista gaminti benziną, kuris tam tikrais parametrais atitinka „Euro-3“ klasę, ją ES įvedė 1999 m., o Rusija 2008 m.

Energetikos ministerija išsiuntė atitinkamus prašymus naftos perdirbimo įmonėms, „Reuters“ sakė trys pramonės šaltiniai. Pasak vieno iš jų, šis klausimas buvo iškeltas dar kovą, kai dėl dronų atakų nustojo veikti naftos perdirbimo gamyklos Nižnij Novgorode ir trys didelės „Rosneft“ naftos perdirbimo gamyklos. Situacija pablogėjo balandį, kai bendrovės „Forteinvest“ naftos perdirbimo gamykla „Orsky“ paskelbė force majeure dėl potvynio.

Reikalavimų mažinimo tikslas yra „sukurti pagrindą papildomai benzino gamybai“, – teigia „Reuters“ šaltinis. Kito agentūros pašnekovo teigimu, naftos perdirbimo gamykloms gali būti leista padidinti aromatinių junginių dalį benzine nuo 35% iki 42%, o etilo alkoholio – nuo ​​5% iki 10%.

 

Be to, svarstoma galimybė į benziną dėti monometilaniliną (MMA) – toksinį ES uždraustą priedą.

Sušvelninus reikalavimus dėl aromatinių medžiagų kiekio benzine, išeiga iš karto gali padidėti iki 5 proc., o MMA leidimas taip pat leis papildomai gauti 5 proc. Taigi naftos perdirbimo gamyklos galės padidinti produkciją 10% arba 300–350 tūkst. tonų per mėnesį.

 

Energetikos ministerijai sumažinus sieros kiekio reikalavimus, benzino būtų galima pagaminti dar daugiau. Pagal „Euro-5“ standartą jo turėtų būti ne didesnis kaip 10 dalių milijonui (10 ppm), o „Euro-3“ leidžia 150 ppm. „Galėsim pasiūlyti daug daugiau benzino“, – aiškina agentūros šaltinis. 

Per tris kovo savaites, „Rosstat“ duomenimis, benzino gamyba Rusijoje sumažėjo 10 proc., o metinis nuosmukis siekė 14 proc. Kad išvengtų trūkumo, Rusijos valdžia kreipėsi pagalbos į Baltarusiją ir Kazachstaną. 

Pasidalinkite su draugais
Aut. teisės: MTPC
MTPC
(20)
(7)
(13)
MTPC parengtą informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško VšĮ „Mokslo ir technologijų populiarinimo centras“ sutikimo draudžiama.

Komentarai (5)