Rusai masiškai persėda į Baltarusijoje gamintus automobilius: kiniško modelio klonas pateko į perkamiausių dešimtuką ()
Baltarusija padeda Kinijai užkariauti Rusijos automobilių rinką. Pagrindinių užsienio automobilių gamintojų pasitraukimas iš Rusijos lėmė tai, kad rusai pradėjo pirkti kiniškus automobilius, pagamintus ir Baltarusijoje.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Kovo mėnesį baltarusiškos markės „Belgee“ automobiliai pirmą kartą pateko į perkamiausių automobilių markių Rusijoje dešimtuką, kaip apskaičiavo „Avtostat“.
Per metus jo pardavimai išaugo 2,6 karto, iki 2 732 vienetų, todėl markė užėmė 9 vietą, nustūmusi kinų prekės ženklą „Jetour“.
Tuo pat metu Rusijoje parduodamas tik vienas „Belgee“ modelis – krosoveris X50 – beveik „Geely Coolray“ klonas.
Jis taip pat tiekiamas į Rusiją, tačiau kainuoja apie 300 000–500 000 rublių daugiau nei baltarusiškas klonas.
Iki 2024 m. vasario mėnesio „Belgee“ į Rusiją buvo tiekiamas su „Geely“ priešdėliu, o dabar oficialiai tapo antruoju nekinišku prekės ženklu dešimtuke.
Po „Lada“ eina „Haval“, „Geely“, „Chery“, „Changan“, EXEED, OMODA ir „Lixiang“.
Iki 2022 m. kovo mėn. 2011 m. įsteigta Baltarusijoje įsikūrusi „Belji“ surinkinėjo „Geely Atlas Pro“, „Coolray“ ir „Tugella“ modelius ir planavo pradėti gaminti „vyresniuosius modelius“ „Monjaro“ ir „Emgrand“.
Tačiau netrukus prasidėjus karui, įmonė užsidarė, o darbuotojai išėjo atostogų dėl problemų, susijusių su automobilių dalių tiekimu iš Kinijos.
Praėjusiais metais „Geely“ pavyko išspręsti automobilių detalių logistikos problemas – ir tai padaryti su Baltarusija buvo lengviau, nei kurti surinkimo įmonę Rusijoje, ko labai norėjo Rusijos valdžia – juk sankcijų režimas lengvesnis ir Vakarų bendruomenės spaudimas ne toks stiprus, sako vienas iš „Belgee“ dilerių.
Kinija neketina statyti gamyklų Rusijoje.
Jai ir taip sunku parduoti tai, ką pagamina: vidaus rinka auga lėčiau, nei tikėtasi, o Vakarų šalys taiko apribojimus, kad netaptų priklausoma nuo Kinijos, aiškina Aukštosios ekonomikos mokyklos profesorius Olegas Vjuginas: „Kodėl ji turėtų statyti gamyklas Rusijoje?“.
Kinijos prekių ženklai tęsia savo puolimą Rusijos rinkoje, nors „Avtovaz“ visais įmanomais būdais stengiasi užkirsti jiems kelią.
Rusijos gamintojui inicijavus 2023 m. rugpjūčio mėn. padidintą utilizavimo mokestį ir pakeitus jo mokėjimo tvarką, kiniškų automobilių dalis Rusijos rinkoje nustojo augti.
Šiemet ji netgi šiek tiek sumažėjo – kovo pabaigoje sudarė 57 proc, palyginti su 60 proc. vasario mėn.
O „Lada“ dalis, priešingai, išaugo ir pirmą kartą per šešis mėnesius viršijo 30 proc., pažymi „Avtostat“.
Tačiau tai laikina sėkmė. Maksimas Sokolovas, „Avtovaz“ prezidentas, skundėsi, kad metalo laužo mokestis nesuvaržo Kinijos automobilių pramonės taip gerai, kaip galėtų – Kinijos bendrovės taiko tokias dideles nuolaidas, kad pradeda konkuruoti su „Lada“ kaina.
Plėtra tęsis: beveik visos Kinijos markės šiais metais ketina didinti pardavimus ir plėsti savo dilerių tinklą Rusijoje, išsiaiškino „Avtostat“.
Metų pradžioje čia jau veikė 2207 oficialūs kinų prekės ženklų prekybos centrai – daugiau nei dvigubai daugiau nei prieš metus.
„Belji“ šiemet planuoja pradėti gaminti dar du modelius: S50 ir X70, kurie sukurti „Geely Emgrand“ ir „Geely Atlas Pro“ pagrindu.
Apie dvynio „Monjaro“ – populiariausio Rusijoje importuojamo užsienio automobilio – gamybą Baltarusijoje kol kas nieko nežinoma.