Po įnirtingos dviejų dienų kovos paaiškėjo „Press Rally 2024“ nugalėtojai ()
Po dvi dienas trukusių įnirtingų kovų „Press Rally“ greičio ruožuose, kurie driekėsi per visą Lietuvą, paaiškėjo šių metų greičiausieji. Žurnalistų ralio dalyviai šiemet varžybas pabaigė išskirtinai – finišavo Palangos miesto šventėje, pačioje miesto širdyje – Basanavičiaus gatvėje.
Visi šio ciklo įrašai |
|
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Dvi dienos karščio ir finalinis lietus
Širvintose penktadienio ryte startavę dalyviai iki finišo iš viso turėjo įveikti 20 greičio ruožų ir apie 450 kilometrų. Kone abi dienas dalyviai autodromuose, kartodromuose ir tiesiog miestų gatvėse suformuotose trasose lėkė svilinant vasariškam karščiui, kurį tik paskutiniuose greičio ruožuose nuplovė prapliupęs lietus.
Tokios permainos likus paskutiniams kilometrams iki finišo ne vienam sumaišė kortas ir privertė šiek tiek atleisti akceleratorių. Tiesa, kaip ir įprasta automobilių sporto varžybose, dalyviai neapsiėjo be gedimų, o kai kurie, dėl techninių kliūčių, buvo netgi priversti sudėti ginklus paskutiniuose greičio ruožuose.
Kaip dažnai kartoja patys sportininkai – nėra laimėtojų be pralaimėtojų, o šiemet tarp dalyvių virė įnirtinga kovą, todėl norėdami išlaikyti savo pozicijas vairuotojai ir šturmanai turėjo kaip reikiant pasistengti.
Dar ketvirtadienį paaiškėjo, kad greičiausias „Press Rally“ startuojantis automobilis priklauso Martyno Utkino ir Raimond Stefanovič ekipažui, kurie 100 metrų sprinto rungtį, skirtą Širvintų merės taurei laimėti, su „Audi RS5“ įveikė greičiausiai.
Nugalėtojai sprendėsi iki paskutinės sekundės
Po dvi dienas trukusių pagrindinių varžytuvių greičio ruožuose „Press“ įskaitos galingiausių automobilių klasėje greičiausiais buvo pripažinti Renaldas Gabartas ir Vincas Gerdžiūnas su „Audi RS3“, o „Sport“ – Vytas Bilinskas ir Vytis Šliažas su „Porsche 911“.
R. Gabartas teigė, kad išlaikyti lyderio poziciją buvo gana sudėtinga, mat dauguma startuojančių šiose varžybose geba važiuoti greitai ir tiksliai, o taip pat yra apsiginklavę ir konkurencinga technika.
„Buvo labai gera ir įdomi kova. Buvo sunku, bet dievai mus mylėjo. Klaidų nepadarėme, išskyrus tai, kad pramušėme padangą. Tačiau čia mus išgelbėjo komandos draugas Vytautas Švedas, kuris mums atidavė savo automobilio ratą, nes mes atsarginio neturėjome, ir taip pasiaukodamas dėl mūsų pats pasitraukė iš varžybų“, – po pergalės galingiausių „Press“ automobilių įskaitoje apie netikėtumus trasoje pasakojo R. Gabartas.
V. Bilinskas taip pat džiaugėsi, kad žurnalistų ralis buvo įdomus ir konkurencingas, o dėl to ekipažai nė akimirkai negalėjo atsipalaiduoti. Sportininkas prisipažino, kad tirpstant kilometrams iki finišo, kilo netgi nerimas, kad pasirodymo nesugadintų netikėta klaida.
„Ralis buvo labai geras, man labai patiko, kad buvo didžiulė konkurencija, nes antrą dieną po ketvirtojo kartodromo turėjome vos vienos sekundės persvarą prieš artimiausią konkurentą kovojant dėl pirmos vietos. Tai buvo įtempta kova, todėl pabaigoje buvo baisu neperspausti ir nepadaryti klaidų. Tik priešpaskutiniame greičio ruože padarėme vieną klaidą, kai prireikė įjungti atbulinę pavarą ir apvažiuoti vieną kūgelį. Tuomet praradome šiek tiek laiko, tačiau geriau prarasti kelias sekundes, bet įvykdyti trasą“, – įspūdžiais dalijosi V. Bilinskas.
Jam antrino ir šturmanas V. Šliažas, kuris taip pat pabrėžė, kad svarbiu dedamuoju siekiant pergalės tapo tikslus komandinis darbas.
„Saugumas ir greitis buvo suderintas iki paskutinio greičio ruožo ir paskutinio kūgelio. Jei pradžioje galvojom, kad bus dar du greičio ruožai Mickuose, kuriuos įveiksime lengviau, tai paaiškėjo, jog reikėjo iki paskutinio kūgelio išlaikyti tempą, kad įgytume persvarą. Bet ralis tuo ir įdomus. Anksčiau mes važiavome atskirai ir matydavome, kad kažko pritrūksta, o antrus metus važiuojam dviese, kaip komanda, ir pasiekiame gerų rezultatų. Tad šis ralis tikrai yra tik apie komandą“, – sakė V. Šliažas.
Žurnalistų įskaitos nugalėtojai
Praėjusį savaitgalį prazvimbė jau 29-asis „Press Rally“, kuris originaliai buvo sukurtas „Žurnalistų ralio“ vardu, todėl nenuostabu, kad organizatoriai visus šiuos metus išlaiko ir tik žurnalistams dedikuotą įskaitą, kurioje žiniasklaidos atstovai suskirstomi į atskiras klases, atsižvelgiant į pasirinktų automobilių galią.
„Press iki 2000“ įskaitoje pergalę iškovojo Tomas Markelevičius ir Tadas Martinaitis su „Mitsubishi Colt“. Tai jau ne pirmoji šio ekipažo pergalė, o penkioliktąjį kartą žurnalistų ralyje startavęs T. Markelevičius teigė, kad jau nebepamena metų, kada iš šių varžybų būtų grįžęs be taurės rankose.
Šioje klasėje antrą greičiausią rezultatą pademonstravo Egidijus Babelis ir Saulius Masonas su „Dacia Sandero“, trečią vietą užėmė Mindaugas Grinius ir Marius Samuolis su „Toyota C-HR“.
„Press iki 3000“ klasėje greičiausias buvo rašytojo ir automobilių salono „Tokvila“ direktoriaus – Kristijono Kaikario ir Gintauto Ignoto – ekipažas su „Toyota GR Yaris“. Antroje vietoje liko Dainius Leonavičius ir Adomas Šablevičius taip pat su „Toyota GR Yaris“, o treti – Antanas Akučka ir Akvilė Akučkaitė-Paulauskė su „Subaru BRZ“.
„Press virš 4000“ klasėje pergalę pelnė kiekvienais metais nuo pat „Press Rally“ pradžios šiose varžybose lenktyniaujantis Renaldas Gabartas su šturmanu Vincu Gerdžiūnu. Ekipažas šiemet buvo apsiginklavęs „Audi RS3“ automobiliu.
Antroje šios klasės vietoje liko Manto Kerevičiaus ir Eigilės Juodytės duetas su „Renault Megane RS Cup“. Trečią vietą užėmė su „Lexus ISF“ automobiliu lėkęs fotografas Gediminas Žilinskas su širdies drauge Beatriče Brusokaite.
Nuo mėgėjų iki profesionalų
Kasmet žurnalistų ralyje startuoja ir gausus būrys automobilių sporto mėgėjų bei puikiai šalyje pažįstamų profesionalų, kurie varžosi „Sport“ įskaitoje. Čia jie taip pat suskirstomi į atskiras klases pagal sportinių automobilių variklių darbinį tūrį.
Klasėje „Sport iki 2000“ greičiausi buvo Aurimas Kučinskas ir Donatas Šarkauskas su „Honda Civic“. Antroje vietoje liko taip pat su „Honda Civic“ lėkęs Algirdo Griciaus ir Gyčio Vaitkaus duetas. O trečiąją vietą iškovojo Žygintas Kisielius ir Gintarė Kiselienė su „Toyota MR2“.
„Sport iki 3000“ klasėje vos keliolikos sekundžių persvara varžovus pralenkė Andrius Sinkevičius ir Edvinas Šakalys su BMW 130, antrą vietą užėmė Tomas Kuprys ir Giedrė Kuprienė su „Opel Corsa OPC“. Treti šioje įskaitoje liko Karolis Daujotas ir Andrius Gasparavičius su „BMW 325ti“
„Sport iki 4000“ klasėje pergalę iškovojo Laurynas Gončauskas ir Pijus Jonas Matulionis su „Volkswagen Golf R“. Antrą vietą užėmė Mantas Bytautas ir Mindaugas Kaminskas su „Cupra Formentor VZ“, o trečioje vietoje liko Kęstutis Taškūnas ir Dainius Kulionis su „Mercedes-Benz A-Class AMG“.
Galingiausiųjų „Sport virš 4000“ klasėje sau lygių nepaliko „Porsche“ automobilių „Google“ pramintas Vytas Bilinskas su šturmanu Vyčiu Šliažu, kurie varžėsi su „Porsche 911“ automobiliu. Antroje vietoje liko Martynas Kavaliauskas ir Vasarė Stakutytė su „Cupra Formentor VZ5“, o treti – Paulius Valiukevičius ir tinklaraštininkas Paulius Mikolaitis su „BMW M3 Competition“.
Jau keletą metų „Press Rally“ įskaitas papildė ir dar viena skirta besivaržantiems elektromobiliais. Šiemet „Elektrinių iki 160 kW“ klasėje pirmąją vietą iškovojo Rimantas Zapalskis ir Vilija Zapalskienė su „Tesla Model 3“. Antroje vietoje liko Tomas Gluoksnis ir Tomas Riūka su „Cupra Born“, o trečią vietą užėmė Linas Butkus ir Mindaugas Plukys su „Renault Scenic e-tech“.
„Elektrinių virš 240 kW“ klasėje greičiausias buvo Donato Kundroto ir Juozo Kaminsko duetas su „Tesla Model 3 Performance“. Antrą vietą iškovojo Gintenis Dauparas ir Gita Baublienė su „Renault Megane“, o trečioje vietoje liko estų ekipažas – Henri Daum ir Ergo Daum su „Nissan Ariya“.