„Toyota” kuria magnio akumuliatorius (24)
Daugiausiai pasaulyje hibridinių automobilių parduodančio japonų koncerno „Toyota“ techniniame padalinyje En Arbore (Mičiganas, JAV) kuriamas naujo tipo akumuliatorius, kurio pagrindą sudarys magnis ir siera, praneša Bloomberg. Planuojama, kad magnio akumuliatoriai kelyje „tvers“ dvigubai ilgiau nei ličio pagrindu gaminami jų pirmtakai.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Didžiausia elektromobilių problema šiandien yra akumuliatoriai. Jų talpos neužtenka pakankamai didelį atstumą nuvažiuoti vienu pakrovimu. Jau senokai gaminamas „Toyota Prius“ naudoja nikelio akumuliatorius, o rinkoje neseniai pasirodę „Nissan Leaf“ bei „Chevrolet Volt“ – ličio jonų akumuliatorius.
Pastarieji plačiai naudojami elektroninių prietaisų maitinimui ir tarp populiariausiųjų pasižymi vienu geriausių talpos rodiklių. Tačiau ir ličio akumuliatorių užtenka neilgam – normaliomis sąlygomis elektromobilis vis dar nepajėgus nuvažiuoti naftos produktus vartojantiems varikliams įprastų atstumų.
Ličio jonų akumulaitoriai idealiomis sąlygomis gali sukaupti apie 2 tūkst. kilovatvalandžių energijos. To neužtenka, kad elektra transporto priemonėse visiškai pakeistų iš naftos gaminamus degalus.
Ličio akumuliatoriams būdinga ir kita problema – litis yra gana retas metalas, ir, staigiai išaugus jo paklausai, pagal kai kurias prognozes, pasaulinių atsargų užtektų neilgam.
Kaip praneša Bloomberg, Toyota techniniame centre Mičigane, JAV, bandoma kurti naujo tipo akumuliatorių, kurio pagrindą sudarys magnis ir siera. Inžinieriai prognozuoja, kad masinės prekybos magnio akumuliatoriais galima tikėtis maždaug 2020 metais.