1031. Tuoj negalės skraidyti. „Tai paveikė du trečdalius visų Rusijos lėktuvų“ ()
Rusijos oro linijos, kaip ir visas pasaulis, daugiausia remiasi „Airbus“ ir „Boeing“ lėktuvais, bet dėl sankcijų jų dalys ten tapo labai sunkiai prieinamos.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Rusija ruošiasi atidaryti „Airbus“ ir „Boeing“ lėktuvų dalių gamyklą. Projektą įgyvendina „Rosatom“ ir „Aeroflot“, rašo „Izvestija“.
Pasak „Aeroflot“ atstovo, komponentų gamyba Rusijoje prasidės rugpjūtį. Naujoje gamykloje bus gaminamos oro kondicionavimo, maitinimo ir apšvietimo sistemų detalės, gelbėjimo, deguonies ir gaisrų gesinimo įrangos elementai. Kai kurios kitos smulkmenos jau yra gaminamos kituose pramonės objektuose.
„Aeroflot“ yra užtikrinta, kad naujos rusiškos detalės, gaminamos nelegaliai kopijuojant vakarietišką techniką, bus labai kokybiškos. Dar anksčiau didžiausios Rusijos oro linijos gyrėsi, kad „Rosatom“ tiekia oro filtrus kompanijos orlaiviams ir jų tarnavimo laikas 20–25% viršija originalių filtrų galimybes. Be to, rusai džiaugiasi, kad rusiški komponentai bus pigesni. Štai „Airbus A320“ bagažo skyriaus užraktai kainuos 40% pigiau.
Ne visi rusai džiaugiasi tokiomis naujienomis, nes amžinai išlaikyti „Airbus“ ir „Boeing“ lėktuvų nepavyks ir juos reikės kažkuo keisti. „Užsienietiškoms mašinoms šiuo metu gaminami paprasti komponentai, tokie kaip filtrai, gumos, ratai, vamzdžiai, tepalai ir kt., tačiau nėra prasmės daryti ką nors rimtesnio“, – sakė Avia.ru vyriausiasis redaktorius, aviacijos ekspertas Romanas Gusarovas. Anot jo, bus labai brangu kopijuoti vakarietišką įrangą. Rimtų detalių – variklių komponentų, degalų ir hidraulinių sistemų dalių – Rusija dar neplanuoja gaminti.
Gusarovas teigia, kad Rusijos turimi „Airbus“ ir „Boeing“ lėktuvai tarnaus dar dešimtmetį, per kurį Rusija turi pakeisti juos vietinės gamybos orlaiviais. Jo nuomone, dėl to jau dabar geriau kurti naujus lėktuvus ir gaminti jiems dalis, nei bandyti mokytis „Airbus“ ir „Boeing“ inžinerijos. Jis siūlo nelegaliais kanalais pirkti dalis „Airbus“ ir „Boeing“ lėktuvams, o gamybinius resursus skirti rusiškų lainerių kūrimui ir vystymui.
JAV ir ES įvedė sankcijas Rusijos aviacijai, uždraudė tiekti naujus orlaivius ir aptarnauti Rusijos jau turimus lėktuvus. Prieš karą Ukrainoje Rusijos kompanijų flotilę sudarė 1031 lėktuvas. Beveik du trečdalius to skaičiaus sudarė „Airbus“ ir „Boeing“ modeliai. Negaudama detalių Rusija nurašo kai kuriuos lėktuvus, paversdama juos donorais. Be to, švelninami techninės priežiūros standartai. Tačiau techninių gedimų skaičiai vis tiek didėja, nors Rusija ir neigia, kad tai yra susiję su detalių trūkumu ar suprastėjusia priežiūra.