Skelbiamas masinis žlugimas. „Pradėjo Rusijos užkariavimą.“ Kinai veržiasi į priekį ()
Kinų modeliai yra žymiai pigesni.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
Pagrindinis Rusijos sunkvežimių gamintojas „KamAZ“ patyrė staigų pelno sumažėjimą, į Rusijos rinką atėjus konkurentams iš Kinijos. Taigi, bendrovės grynasis pelnas pagal Rusijos apskaitos standartus pirmąjį pusmetį sumažėjo 20,3 karto iki 641,1 mln. rublių (620 mln. eurų). Tuo pačiu metu gamintojo apyvarta sumažėjo 14,9%, iki 156,3 mlrd. rublių (1,3 mlrd. eurų).
Tai matyti iš automobilių gamintojo pranešimų, praneša „The Moscow Times“.
|
Žemus rodiklius koncernas aiškino aukšta 2023 m. baze, kai buvo suaktyvėjusi paklausa. Taip pat įmonės finansinei būklei įtakos turėjo aukštas Rusijos Federacijos centrinio banko nustatytas rublio kursas ir su tuo susijęs finansavimo išlaidų padidėjimas.
Kaip minėta, 2023 metais sunkvežimių, kurių svoris didesnis nei 3,5 tonos, rinka išaugo 71% iki 143,7 tūkst. vnt. Tuo pačiu metu per pirmuosius šešis šių metų mėnesius pardavimai šiame segmente siekė 60 500 vnt., tai yra 3,6% mažiau nei pernai. Birželio mėnesį sumažėjo visų 5 geriausių prekių ženklų, įskaitant „KamAZ“, pardavimai, išskyrus Kinijos „Dongfeng“ (padidėjo 71 proc.).
„KamAZ“pirmąjį pusmetį pardavimus sumažino 30 proc., tačiau koncernas vis dar turi didelę valstybinių užsakymų apimtį. Rinkos šaltinis taip pat pažymėjo, kad „KamAZ“ galimybes didinti įrangos tiekimą rinkai pirmiausia riboja valstybės užsakymai.
Dėl poreikio tiekti įrangą Rusijos karui su Ukraina, „KamAZ“ dalis Rusijos rinkoje sumažėjo nuo 36% 2022 metais iki 20% 2023 metais.
Atsižvelgdamos į tai, Kinijos įmonės pradėjo užkariauti Rusijos sunkvežimių rinką.
Pernai Rusijos Federacijoje perkamiausias sunkvežimis buvo kiniškas “Sitrak C7N”, kurio buvo nupirkta 19 684 vnt. Taip nutiko pirmą kartą: iki šiol pirmąją vietą visada užimdavo „KamAZ“ modeliai.
Kaip pažymėjo rinkos dalyviai, komerciniai klientai renkasi „kiniškus“, nes jie yra žymiai pigesni nei „KamAZ“. Be to, „kiniečiai“ yra lengviau vairuojama įprastų europietiškų automobilių kopija, priešingai nei „KamAZ“, kuriam reikia „ypatingo požiūrio“.