Internete vėl pasirodė „Kandaharo šmėklos“ nuotraukų (11)
Internete publikuotos slaptojo JAV žvalgybinio “Stealth” tipo lėktuvo „Lockheed Martin RQ-170 Sentinel“, vadinamo “Kandaharo šmėkla” („Kandaharo žvėrimi“), nuotraukos spėriai pakurstė aviacijos ir žvalgybos “asų” komentarus ir spėjimus apie šio bepiločio lėktuvo paskirtį bei charakteristikas.
Prisijunk prie technologijos.lt komandos!
Laisvas grafikas, uždarbis, daug įdomių veiklų. Patirtis nebūtina, reikia tik entuziazmo.
Sudomino? Užpildyk šią anketą!
„Kandaharo šmėkla“ pirmąsyk pasirodė 2009-aisiais Afganistane, virš Kandaharo provincijos. Tuomet informacijos buvo paviešinta tik tiek, kad tai – JAV Oro pajėgų nuosavybė, kurią kūrė bendrovė „Lockheed’s Skunk Works”.
Tais pačiais 2009 m. Pietų Korėjos dienraštis „JoongAng Daily” pranešė, kad „Lockheed Martin RQ-170 Sentinel“ P.Korėjoje atliko bandomųjų skrydžių seriją ir kad galbūt šie lėktuvai 2010 m. pakeis savo pirmtakus „Lockheed U-2“. Bandymai virš Pietų Korėjos pažėrė spėlionių spiečių, jog lėktuvas šnipinėjo Šiaurės Korėjos oro erdvėje.
Nuo tada informacijos apie šį lėktuvą nebuvo nei girdėti, nei matyti. Kokia jo paskirtis ir kokia užduotis jam buvo (yra?) patikėta Afganistane – nežinia, o žiniasklaidoje pateikiamos skraidančio aparato paskirties versijos tėra visiškos spėlionės.
Kadangi Talibano kovotojai Afganistane, kaip manoma, žvalgybinių radarų neturi, buvo spėjama, kad bepilotis lėktuvas „Lockheed Martin RQ-170“ skirtas šnipinėti Pakistano ir Irano teritorijose. 2009 m. Pietų Korėjos dienraštis „JoongAng Daily” pranešė, kad „Lockheed Martin RQ-170“ P.Korėjoje atliko bandomųjų skrydžių seriją ir kad galbūt šie lėktuvai 2010 m. P.Korėjoje įrengtoje JAV karinėje bazėje pakeis savo pirmtakus „Lockheed U-2“. Bandymai virš Pietų Korėjos pažėrė spėlionių spiečių, jog lėktuvas šnipinėjo Šiaurės Korėjos oro erdvėje. Aviacijos komentatoriai iš nuotraukose matomų lėktuvo vaizdų (konkrečiau – virš sparnų riogsančių ne itin „slaptų“ išsišovimų) spėja, kad lėktuve gali būti sumontuoti elektro-optiniai infraraudonojo spektro jutikliai ir, tikėtina, elektronikos skleidžiamų signalų ieškantis AESA radaras (angl. k. – Active electronically scanned array“). Kokia galėtų viršsparnio aptako (angl. k. „overwing fairing“) paskirtis – nežinia. Tačiau analizuojančius lėktuvo išvaizdą labiausiai stebina tai, kad šis aptakas yra dvigubas. Kam reikalingi du aptakai? Viena iš galimybių – tai yra sukiojamos antenos. Kai jos nenaudojamos, atlieka aptako funkciją ir kartu mažina galimybę būti užfiksuotiems žvalgybinių priešo radarų. Internetinio savaitraščio „aviationweek.com“ savininkas Bilas Svytmanas (Bill Sweetman) savo laiku yra mėginęs spėti, jog „Kandaharo šmėkla“ skirta ne tik įprastai žvalgybai, bet ir galbūt gabena galingą mikrobangų radarą-imtuvą – spėjama, kad jis gali būti naudojamas zonduojant Afganistano kalnų apylinkes ir ieškant kompiuterinės įrangos ar kitokių elektronikos prietaisų veikimo požymių.Kiti aviacijos ekspertai yra pateikę spėjimų, jog „Kandaharo šmėkla“ gali būti ne tik žvalgybinės paskirties, bet ir kovinis lėktuvas (naikintuvas ar bombonešis), turintis spindulinį ginklą. Tačiau oficialiai jokia hipotetinė informacija nėra ir niekada nebuvo patvirtinta - „Kandaharo šmėklą“ ir toliau gaubia tankus paslapties šydas.